Of je erkent gewoon dat >2 kinderen krijgen ervoor zorgt dat je ecologische voetafdruk vergroot en jij ervoor gekozen hebt dat niet zwaarder te laten wegen dan je kinderwens.
Dat is bij 1 kind ook al zo. Zoals @Calypso eerder al zei: kinderen krijgen is per definitie een keuze die je niet vanuit milieuvriendelijke overweging maakt. Wie ben jij om te bepalen dat 2 de ‘grens’ is?
Ik bepaal niks, ik zou me als ik jou was gewoon niet zo druk maken over wat anderen op een forum vinden van je keuze om 4 kinderen te krijgen.
En die >2 komt vanuit de redenatie dat je dan jezelf en je partner “vervangt” na jullie dood. Als iedereen het daarbij zou laten zou het aantal mensen op aarde stabiel blijven.
Behalve dan dat je nul idee hebt van wat die kinderen van jou gaan doen en je dus hypothetisch straks ineens zes kleinkinderen kan hebben terwijl zij er vier heeft en dan hebben jullie allebei evenveel op deze aarde gedropt. De enige manier om je voetafdruk met zekerheid klein te houden is er geen op deze wereld zetten en alles daarboven start zo’n verantwoordingswedstrijdje wie het beste bezig is. Jullie nakomelingen zijn allemaal slecht voor de wereld, deal with it.
Ja maar hier ga ik er dus hypothetisch vanuit dat iedereen het bij 2 kinderen houdt, ook mijn eigen kinderen.
Desalniettemin @Loretje je bent niemand verantwoording schuldig, zeker geen anonieme mensen op een forum.
Dat is precies mijn punt: daar heb je nul controle over.
Ja je hebt gelijk
Volgens mij zegt de WHO dat (2.1 om precies te zijn). Maar in Nederland zitten we daar volgens mij onder. Op zich goed bezig dus met 4 kinderen om de baarluiheid van andere vrouwen te compenseren! Hoewel we het ook kunnen oplossen met migratie.
Lijkt me ook weer niet nodig om dit te roepen. Los van dat het nergens op slaat, zijn er ook genoeg voor wie dat ongewenst is.
Is toch overduidelijk sarcasme
Is uiteraard sarcastisch bedoeld.
edit: dat we in Nederland (en andere Europese landen) onder de ‘replacement level’ zitten heeft namelijk absoluut niets te maken met vruchtbaarheidsproblemen maar gewoon doordat vrouwen in het algemeen minder zin in hebben om baby’s te krijgen.
Bij de kinderen op school een vrouw die bij elke nieuwe partner weer een liefdesbaby krijgt. Ze begint nu aan de 5e partner dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor baby 5 onderweg is😅
Edit: als die mannen het bij die ene baby van haar houden zijn zij wel milieubewust😁
Gelukkig maar. Ik krijg dit soort teksten namelijk wel vaak serieus te horen als kinderloze en kots daar echt van.
Ook echt…
Maar verder gebeurt er ook niet zoveel spannends… opvallendst.
We kunnen raden wat de droom van Wouter en Elise is, kunnen raden wat voor kwaaltjes Sarah R heeft, we kunnen raden welke formule Tien straks gaat geven aan de geboortedatum van haar verse kind zodat die cijfers haar weer gunstig uitkomen, we kunnen raden hoe de baby van Michelle B gaat heten of we gaan naar de praxis om te zien hoeveel kleuren beige er zijn voor een babykamer.
Klinkt als echte liefde
Nu alweer zin in de foto’s van de buik van Sarah na de bevalling!
Het houdt natuurlijk niet op bij de zwangerschap.
Je vergeet de avonturen van Willemijn in haar caravan
Oh dat vind ik als burgerlijke vinex wijk wonende moeder dus echt geweldig
Echt, ze heeft mijn droom sleurhut. Maar hij is dan ook een kleine 40k geloof ik
Zij is zo iemand die binnen een week weer terugveert en dan andere moeders daar heel subtiel de ogen mee gaat uitsteken. “Ohh zo fijn om mijn oude kleren weer aan te kunnen” een week na de bevalling. Zit nu op tiktok en zie dit soort posts zo vaak voorbij komen, echt toxic.
Ik had dit ook sorry ik heb helaas geen controle over mijn eitjes