Ik zag net op insta een vrouw voorbij komen die olietjes aanprijst. Prima maar in dit filmpje zag je dr zoontje van een jaar of 5 met een dikke huil/driftbui waarin ze uitlegt geeft hoe het komt dat dat kind al een halfuur lang er niet uitkomt en dat ze, na het olietjes gebruikt te hebben bij haar kind, hij meteen tot rust komt. Allemaal mooie:sparkles: reacties en ik wil alleen maar schreeuwen hoe het durft om haar kind zo kwetsbaar op het web te zetten. Echt om te kotsen al die mensen die over de ruggen van hun kinderen proberen te verdienen.
Als dat olietje zo goed werkt waarom dat kind dan eerst een half uur laten lijden
Ja ohmy ik zag dit filmpje gisteren voorbij komen en ik was ook zo boos (misschien ook eens een olietje proberen……). Achteraf spijt dat ik het niet heb gerapporteed. Echt niet oke dit.
Ja kwak dat flesje op z’n hoofd. Werkt de olie niet, dan is het misschien de schrik wel die hem het zwijgen oplegt!
Maar hoe jij het nu doet maakt op grote schaal toch niet uit. Als al jouw kinderen ook weer veel kinderen krijgen is het leuk dat jij nu je afval aan het scheiden bent, maar is jouw voetafdruk alsnog enorm. Dat kun je helemaal niet compenseren.
Is Iris Zeilstra nog met haar partner eigenlijk? Ik zie haar man echt nooit meer voorbij komen. Geen graadmeter I know maar hij kwam altijd best veel voor op stories enz
Ik denk dat hij niet op haar feed past omdat de matchende kleding van haar dochters niet in zijn maat is en / óf hij weigert met een pluk to go beker te poseren.
Zoooo deze wilde ik ook delen, echt wtf is dat. Gewoon het verdriet van je kind gebruiken om je kwakzalverij te verkopen. Wat is er mis met mensen?
Oké wat het milieu betreft heb je een punt, maar als we allemaal geen of misschien 1 kind zouden krijgen dan zitten daar weer andere nadelen aan. Wie moet dan de economie draaiende houden en wie zorgt ervoor dat de verzorgingsstaat kan blijven bestaan? Als we stoppen met kinderen krijgen ziet onze toekomst er echt niet rooskleuriger uit. Een soort baarschaamte creëren vind ik dan ook echt onzin. Laat ieder lekker voor zich weten wanneer hun gezin compleet is.
Ik zal een paar kinderen wegdoen
Of je erkent gewoon dat >2 kinderen krijgen ervoor zorgt dat je ecologische voetafdruk vergroot en jij ervoor gekozen hebt dat niet zwaarder te laten wegen dan je kinderwens.
Dat is bij 1 kind ook al zo. Zoals @Calypso eerder al zei: kinderen krijgen is per definitie een keuze die je niet vanuit milieuvriendelijke overweging maakt. Wie ben jij om te bepalen dat 2 de ‘grens’ is?
Ik bepaal niks, ik zou me als ik jou was gewoon niet zo druk maken over wat anderen op een forum vinden van je keuze om 4 kinderen te krijgen.
En die >2 komt vanuit de redenatie dat je dan jezelf en je partner “vervangt” na jullie dood. Als iedereen het daarbij zou laten zou het aantal mensen op aarde stabiel blijven.
Behalve dan dat je nul idee hebt van wat die kinderen van jou gaan doen en je dus hypothetisch straks ineens zes kleinkinderen kan hebben terwijl zij er vier heeft en dan hebben jullie allebei evenveel op deze aarde gedropt. De enige manier om je voetafdruk met zekerheid klein te houden is er geen op deze wereld zetten en alles daarboven start zo’n verantwoordingswedstrijdje wie het beste bezig is. Jullie nakomelingen zijn allemaal slecht voor de wereld, deal with it.
Ja maar hier ga ik er dus hypothetisch vanuit dat iedereen het bij 2 kinderen houdt, ook mijn eigen kinderen.
Desalniettemin @Loretje je bent niemand verantwoording schuldig, zeker geen anonieme mensen op een forum.
Dat is precies mijn punt: daar heb je nul controle over.
Ja je hebt gelijk
Volgens mij zegt de WHO dat (2.1 om precies te zijn). Maar in Nederland zitten we daar volgens mij onder. Op zich goed bezig dus met 4 kinderen om de baarluiheid van andere vrouwen te compenseren! Hoewel we het ook kunnen oplossen met migratie.
Lijkt me ook weer niet nodig om dit te roepen. Los van dat het nergens op slaat, zijn er ook genoeg voor wie dat ongewenst is.
Is toch overduidelijk sarcasme