Moord- en vermissingstopic

Als dit topic al bestond, excuus, ik kon hem niet vinden. Ik mis dit topic van EGF en ik wilde graag een tip geven op basis van een van de onderwerpen die we daar besproken: namelijk de Golden State Killer.

Op 12 juli verschijnt namelijk de Nederlandse vertaling van het boek dat Michelle McNamara over de zoektocht naar die moordenaar schreef. Zie hier: https://www.hebban.nl/boeken/ik-zal-verdwijnen-in-het-donker-michelle-mcnamara

6 likes

Die zaak fascineert me zo erg! Heb er een aantal podcasts over geluisterd, super creepy.

Ja dit was mn favo topic

Precies over dat boek vertelde een vriend een paar weken geleden. Vond het enorm intrigerend, dus ga hem zeker lezen.

Al ben ik wel benieuwd of ik die true crime boeken niet te spannend vind omdat het allemaal echt gebeurt is.

Ja, echt super creepy. Dat 'ie zijn slachtoffers ook jƔren later nog opbelde iieeeh. Wat heb je dan voor zieke behoefte aan controle en het inzaaien van angst zeg. Fijn dat 'ie opgepakt is!

Ik las trouwens dat ze nu ook zoā€™n verwantschapstest willen doen met het DNA van de Zodiac killer, ben superbenieuwd of dat wat gaat opleveren!

1 like

Ik heb gisteren de docu over Gypsy Rose Blanchard gekeken (staat op youtube: Mommy dead and dearest) en echt wtf.
Hoe die vrouw haar dochter en alle anderen zo voor de gek heeft gehouden. Natuurlijk hoort dat bij Munchausen by proxy maar dit is wel echt heftig. En ook dat ze het zo lang heeft volgehouden, zo lang operaties en ziekenhuisonderzoeken heeft laten uitvoeren zonder daadwerkelijke reden, dokters heeft misleid, gratis spullen en zelfs een gratis huis heeft gekregen.
Tuurlijk is het niet goed dat die vrouw vermoord is maar langs de andere kant snap ik best dat Gypsy zo wanhopig was dat ze haar moeder wilde laten vermoorden. Ze was compleet gebrainwashed en gek gemaakt door die moeder gewoon. Arme meid.

5 likes

@BiloxiParish die heb ik ook laatst gezien, echt shocking idd

ik heb de laatste tijd ook veel filmpjes op youtube gezien van female killers. Erg verslavend :stuck_out_tongue:
En velen ook echt sick! Al zijn de mensen die er vaak in voorkomen en de voice over vaak wel een beetje vreemd. Bijv iets van ā€˜jealous pregnant women can be dangerousā€¦ā€™

1 like

Zijn er eigenlijk nog vorderingen geweest in de zaak van die jonge jongen die toen na een date doodnin het water is gevallen (rotterdam geloof ik)?

Zo apart dat je daar weinig over hoort in vergelijking tot een anne faberā€¦ ik weet bijvoorbeeld zijn naam niet iets, maar ben wel benieuwd

1 like

Hebben jullie dit gelezen? https://m.hln.be/nieuws/buitenland/anthony-10-wordt-ziekenhuis-binnengebracht-met-hartstilstand-en-hersentrauma-en-dan-doen-dokters-vreselijke-ontdekkingen-onder-zijn-kleren~aea86473/

Het verhaal doet me denken aan dat van Sylvia Likens. Treurig dat dit nog gebeurt.

1 like

Vreselijk verhaal zeg :frowning:ļø Hoe kan je je kind(eren) zoiets aandoenā€¦

2 likes

Oh damn :cry:

Wat enorm verdrietig. Arm kindā€¦

Omg word hier super boos van, arm lief kindje

Ja, bizar hĆØ? Het maakt het nog zoveel treuriger dat ze die ouders blijkbaar al in het vizier hadden. Dan vraag je je toch af: wat alsā€¦ Ook zo sneu voor die vader, ik vraag me af of hij enig idee had van wat er zich allemaal afspeelde in dat huis van zijn ex en haar vriend.

Dit kwam ik ook tegen: https://www.theguardian.com/uk-news/2018/jul/07/chloe-ayling-anything-think-free-just-got-to-do

Het artikel gaat over dat model dat vorig jaar zes dagen werd ontvoerd. Er was toen best veel buzz vanuit de media en ook de publieke opinie omdat Ayling hand in hand met haar ontvoerder werd gespot, ze lachte terwijl ze over haar ontvoering vertelde en de ontvoerder zelf aangaf dat ze dit allemaal samen bedachten zodat ze bekender zou worden. (Dat over dat lachen deed me erg denken aan Amanda Knox en het boek Gone Girl.) Wat denken jullie hierover? De ontvoerder heeft zestien jaar celstraf gekregen. Ik neem toch aan dat ze dan meer bewijslast hadden dan alleen haar woord.

Wat een gek verhaal zeg? Dat ze ook samen schoenen gingen shoppenšŸ¤” maar hij is dus wel veroordeeld en de rechter heeft bepaald dat het verhaal echt waar is toch? Ik weet niet wat ik ervan moet vinden

1 like

https://www.ad.nl/buitenland/gevluchte-prinses-is-terug-in-gouden-kooi~a5395dca/

N.a.v. dit topic op EGF ging ik opzoeken of er wat bekend was over de dochter van de sjeik van Dubai, maar ze is alweer terug. Blijft toch ook een apart verhaal

1 like

Pes gekeken naar the Staircase documantaire over een vrouw die dood onderaan de trap gevonden wordt, bloedspetters tot aan het plafond en vreemde wonden aan haar hoofd. Al snel wordt haar echtgenoot verdacht en neemt het verhaal allerlei vreemde wendingen. Grote aanrader om te kijken, zeker ook alle conspiracy er omheen. Te zien op Netflix maar hij staat ook in delen op YT.
Ben er nog steeds niet over uit of die man er mee te maken heeft of nietā€¦

3 likes

Ik weet niet of iemand de zaak van de vermissing van Koen volgt, maar er is een lichaam gevonden.

Misschien denk ik dan te simpel maar als dat op de route is van die bushalte naar de camping (lijkt een rechte weg op de kaart) waarom is dat lichaam dan niet eerder gevonden?

Pech of niet goed gezocht. Of aluhoedje op het is daar later neergelegd.