Moord- en vermissingstopic

Dit stukje circuleert op internet, het zou hier om Jos gaan. Weet natuurlijk niet zeker of dat zo is, maar de datum, locatie en afhandeling van de zaak komen overeen.

Ik vraag me af hoeveel jongetjes hij iets heeft gedaan (zij het met een aanzienlijk minder noodlottige afloop). Misschien herinnert iemand zich nog ontoelaatbare handelingen.

wat een intense lafaard.

5 likes

Ik wil niet zeggen dat het waar is van dat zedendelict maar helaas gebeurt het wel vaker dat dat soort mensen later alsnog met kinderen werken.

Geseponeerd is geen aantekening in je strafdossier geloof ik, dus geen invloed op je VOG.

1 like

Maar dan was hij toch allang gevonden? Hij was opgegeven als vermist. En nu als verdachte.

1 like

Maar hoeveel mensen wisten van zijn vermissing? Hoe bekend is dat geweest in die omgeving ?
Nu weten mensen dat ze naar hem moeten uitkijken tot vandaag alleen bekende van hem.

ik zal niet zegen dat het niet raar is, dat is verschrikkelijk mocht hij bekend hebben. En hoe dat dan zou kunnen geen idee maar het gebeurt helaas af en toe wel. Hoe zijn mensen met een zedenverleden kampleiders

1 like

Hmm ja klopt…
maar nu staat hij op de de Nationale Opsporingslijst
iets wat ook bij politie in andere landen extra in het vizier staat. zomaar vermiste mensen of een vermiste verdachte is denk ik ook weer anders voor mensen, ofzo. i don’t know…

daar staat hij dan trouwens…

Nee tenzij hij nu op alle Franse social media, tv en kranten verschijnt. En dan nog is de vraag of hij wordt gevonden. Ik ken de Vogezen niet maar dat zal wel honderden kilometers onbewoond gebied zijn denk ik.

Hoe zit het nou met de namen “verdachte” en “dader”? Weet de politie zeker dat hij het gedaan heeft maar mag het officieel nog geen dader genoemd worden omdat hij niet door een rechter zo benoemd is, en noemen ze hem daarom verdachte? Of is hij letterlijk een verdachte omdat ze het nog niet zeker weten?

1 like

Ja dat vraag ik me ook af. Ik ben zo benieuwd naar wat de doorslag geeft in het bewijsmateriaal dat hem aanwijst als ‘dader’.
Als ik zijn foto’s zie lijkt hij op een normale man die echt voor zijn hobby leeft, maar om dan te bedenken dat hij een kind heeft kunnen vermoorden?! Ik word daar serieus misselijk van. En dan gewoon verder leven alsof er niets aan de hand is. Zo harteloos.

1 like

Je bent inderdaad verdachte tot er een veroordeling is

Daar gaven ze wel een goede uitleg over op de persconferentie. Heel kort samengevat: ze hebben een daderspoor gevonden en dat vergeleken met de 3 verschillende DNA samples die ze van hem hebben en daaruit kwam een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat hij de dader is, een 100% DNA match.

Mmm oke maar ik vraag me af wat een daderspoor dan precies is. Of dat sporen op Nicky’s kleding zijn o.i.d. en waarom dat nu na al die jaren wel traceerbaar is.

2 likes

Wat is dan een daderspoor? Ook op een moordwapen ofzo? Heb me niet echt hierin verdiept en heb ook geen verdere kennis van rechten hoor, dus heb geen idee.
Vind het zo gek dat ze zoiets na 20 jaar zo zeker kunnen weten dat ze hem met naam en toenaam en foto’s openbaar maken. Normaal worden daders ook niet bij hun achternaam genoemd, maar dat zal nu wel moeten omdat ze hem moeten vinden lijkt me?

1 like

Exact mijn gedachten!

1 like

Een daderspoor kan van alles zijn, ze wilde daar verder niet op ingaan wat ook wel logisch is. Ze gaven alleen aan dat het een spoor was waarvan ze wisten dat het van degene was die de laatste uren bij hem was. Het zou bijvoorbeeld sperma kunnen zijn maar dat is echt speculeren van mijn kant. Sowieso kunnen ze met DNA nu natuurlijk veel meer dan 20 jaar geleden. Het punt is vooral volgens mij dat ze 20 jaar geleden zijn DNA niet hadden. Hij is verder ook nooit aangemerkt als verdachte in deze zaak.

Dat ze hem met naam en toenaam noemen is inderdaad voor de opsporing. Ze gaven ook aan dat ze dus al vanaf 9 juni aan het zoeken zijn en alle mogelijke manieren hebben gebruikt. Ze mogen niet zomaar je naam in de media gooien.

Ja volgens mij sporen op lichaam/kleding. Zoiets kan alles met DNA zijn. Haar/speeksel/sperma etc. Die techniek is nu ook veel verder dan 20 jaar terug.

Edit: wat de rest al zei dus :sweat_smile:

1 like

En hoe komen ze aan zijn DNA? Ik las net even vluchtig dat hij in het grote DNA onderzoek niks wilde afgeven? Klopt dat?

Op 9 juni werd bekend dat het NFI een match had gevonden met het dna-contactspoor dat op de kleding van Nicky was aangetroffen. Op spullen van Brech is zijn dna gevonden, dat is opgestuurd naar het NFI. Maar ook met twee verwanten van Brech in het grootschalige dna-onderzoek kwam een match naar voren.

Bron:Volkskrant

Toch ook uit dat DNA onderzoek. Toch goed dat dat gedaan is.

1 like