Moord- en vermissingstopic

maar ik vind het zo gek, want waarom zou hij in februari ineens na zo veel jaren denken ‘oke en nu zullen ze er vast achter komen?’ waarom zou hij dan ineens weggaan?

Vanwege dat DNA-onderzoek?

2 likes

Ja las ook in dat stuk dat je linkte dat ze met speurhonden hadden gezocht, en dat spoor ging echt precies de andere kant op dan dat hij van te voren had besproken met mensen. Ben stiekem ook wel heel benieuwd naar de aanwijzingen die de politie heeft gevonden die er op wijzen dat hij heel hard heeft gewerkt om onvindbaar te zijn.

1 like

hij was denk ik nooit van plan om zich te gaan melden voor dat onderzoek, maar als je tegen je familie gaat zeggen: nou eh, ik kom niet hoor of ik ga drie weken rondlopen in een bos maar in werkelijkheid ga ik verdwijnen dan gaan natuurlijk alle alarmbellen rinkelen. Of bedoel je wat anders?

3 likes

nee dat bedoel ik indd @Druppels
ja natuurlijk logisch misschien dan @flwhrs @Krabsalade ook

Ja precies ik vind het ook een beetje gek dat zoveel mensen gelijk zelfmoord roepen.

1 like

Nabijgelegen betekent toch in de buurt en niet naast of mis ik wat je bedoelt haha?

3 likes

Vanaf de redactie van de Telegraaf in Amsterdam gezien ligt alles buiten de A10 dicht bij elkaar :stuck_out_tongue:

Het is 15km zie ik op Google Maps, dat vind ik ook nog best wel ‘nabij’

13 likes

http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?f=1&t=15459
Hier werd er gewoon nog geld ingezameld om hem te vinden toen die vermist was, bizar

Voor de Telegraaf is heel Limboland een pot nat waarschijnlijk :stuck_out_tongue:

Maar ja ik zou Simpelveld ook wel als ‘nabijgelegen’ beschrijven, als “een plaats op 15 kilometer van de Brunsummerheide” te lang is.

Overdrijven is ook een kunst :grimacing:

1 like

Dit stukje circuleert op internet, het zou hier om Jos gaan. Weet natuurlijk niet zeker of dat zo is, maar de datum, locatie en afhandeling van de zaak komen overeen.

Ik vraag me af hoeveel jongetjes hij iets heeft gedaan (zij het met een aanzienlijk minder noodlottige afloop). Misschien herinnert iemand zich nog ontoelaatbare handelingen.

Ik wil niet zeggen dat het waar is van dat zedendelict maar helaas gebeurt het wel vaker dat dat soort mensen later alsnog met kinderen werken.

Geseponeerd is geen aantekening in je strafdossier geloof ik, dus geen invloed op je VOG.

1 like

Maar dan was hij toch allang gevonden? Hij was opgegeven als vermist. En nu als verdachte.

1 like

Maar hoeveel mensen wisten van zijn vermissing? Hoe bekend is dat geweest in die omgeving ?
Nu weten mensen dat ze naar hem moeten uitkijken tot vandaag alleen bekende van hem.

ik zal niet zegen dat het niet raar is, dat is verschrikkelijk mocht hij bekend hebben. En hoe dat dan zou kunnen geen idee maar het gebeurt helaas af en toe wel. Hoe zijn mensen met een zedenverleden kampleiders

1 like

Hmm ja klopt…
maar nu staat hij op de de Nationale Opsporingslijst
iets wat ook bij politie in andere landen extra in het vizier staat. zomaar vermiste mensen of een vermiste verdachte is denk ik ook weer anders voor mensen, ofzo. i don’t know…

daar staat hij dan trouwens…

Nee tenzij hij nu op alle Franse social media, tv en kranten verschijnt. En dan nog is de vraag of hij wordt gevonden. Ik ken de Vogezen niet maar dat zal wel honderden kilometers onbewoond gebied zijn denk ik.

Hoe zit het nou met de namen “verdachte” en “dader”? Weet de politie zeker dat hij het gedaan heeft maar mag het officieel nog geen dader genoemd worden omdat hij niet door een rechter zo benoemd is, en noemen ze hem daarom verdachte? Of is hij letterlijk een verdachte omdat ze het nog niet zeker weten?

1 like