Moord- en vermissingstopic

Staat nu alleen nog dat ze in Den Haag is gevonden en meegnomen is naar het politiebureau.

zo, wat een gekke gewaarwording moet dat voor hem zijn geweest ook. Niet te bevatten.

1 like

Ja echt he, hij was gewoon op zoek naar zijn vriend. Alleen maar verliezers hier.

3 likes

Er zijn nu ook al tientallen tips binnengekomen over waar die zou verblijven. Vraag mij dan af of er wat nuttigs bijzit.

Ik las dat de politie zei niet verder in te gaan op de tips

Ik, als buitenstaander, vind het echt zoā€™n gekke gewaarwording dat er nu ineens een naam en gezicht bij de verdachte van de moord op Nicky hoort. Laat staan hoe dit voor zijn familie moet zijn.

Ja naar de perst toe over de inhoud ervan, ze zullen ze hoe dan ook moeten onderzoeken.

In rtl boulevard zeggen ze ook dat dat krantenartikel wat hier eerder is geplaatst over hem gaat.

Toch nog goed nieuws vandaag! Ben benieuwd naar het verhaal erachter.

2 likes

Nav van de vragen over het publiceren van zijn voor en achternaam:

De politie heeft in deze zaak besloten de volledige naam van de verdachte vrij te geven. Hier is toestemming van de hoofdofficier van Justitie voor nodig. Die moet een afweging maken tussen de ernst van het delict en de privacy van de verdachte. NU.nl volgt in principe de ā€˜initialenregelā€™ (voornaam en eerste letter achternaam) als we schrijven over Nederlandse verdachten en daders. We kunnen echter besluiten de politie toch te volgen als het belang om ons publiek te informeren groot is en/of de verdachte internationaal wordt gezocht.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/5426309/tientallen-tips-verblijfplaats-van-verdachte-in-zaak-nicky-verstappen.html

3 likes

Hartverscheurend wel, zoā€™n geheimhouding moet ontzettend veel van je vragen.

2 likes

Ik ook! Schijnt dat ze alleen op straat was toen ze gevonden werd.

1 like

hmmm.
gelukkig wel levend gevondenā€¦
maakt me nu nog wel meer nieuwsgierig naar het verhaal erachter

Ik gok iets met een thuissituatie die niet optimaal is of iets in die richting? Aangezien de politie er ook zo snel vanuit ging dat er niks ernstigs was.

Ook wel gek dat ze volgens het nieuwsbericht niet direct herenigd is met haar familie, haar vader ā€˜hoopt haar vanavond te mogen zienā€™, als ze ontvoerd zou zijn of iets dergelijks zou ze haar ouders direct te zien krijgen lijkt me.

3 likes

Ja de politie ging er al vanuit dat ze vrijwillig weg was gegaan. Dus ik denk dat ze eerst gaan onderzoeken waarom ze weg is gegaan en de thuissituatie in beeld brengen.

Ben nogal gefascineerd door de zaak Verstappen. Heb ook even de andere zaken van DNA verwantschapsonderzoek bekeken en bij de eerste zaak (Marianne Vaatstra) heeft de dader zelf DNA afgegeven en was er dus een 100% match. Ben nu dus erg lang over zijn beweegredenen aan het nadenken. Waarschijnlijk wist hij dat veel familieleden het gingen afgeven en zou hij dan vanzelf in beeld komen

3 likes

Ik had het net over een andere zaak (marianne)

Maar ik denk over deze zaak dat hij vanaf het moment dat duidelijk werd dat er DNA onderzoek zou komen weg is gegaan omdat hij wist dat hij dan in beeld zou komen, dus wat jij zegt idd

2 likes

Is het een idee om een apart Nicky Verstappen topic te maken? Had mss gisteren dan al moeten gebeuren maar toch.

Ik vind dit topic juist wel goed zo! Omdat nu ook al over andere zaken wordt gepraat

9 likes