Als echt is bewezen dat iemand zoiets doet in een psychose (want laten we wel wezen dat wordt ook wel eens gebruikt om onder straf uit te komen) dan kan iemand daar niks aan doen, hoe cru dat ook is. Het niet nemen van medicijnen hoort ook heel erg bij het ziektebeeld. Dat kun je iemand niet verwijten. Ik vind dat je dan juist op moet passen om iemand te gaan straffen vanuit vergelding, want daar heeft uit eindelijk echt niemand iets aan. (Een gedwongen opname bijv. wel.)
Mensen willen natuurlijk altijd graag een schuldige aanwijzen maar dat is er in zo’n geval gewoon niet. Nou ja, misschien het systeem. Want mensen met psychische ziektes krijgen echt veel te weinig hulp.
Het was net ook bij Hart van Nederland. Ben benieuwd of ze die vriend nog vinden, levend of dood. Het is gewoon vreselijk en je zou het bericht toch maar thuiskrijgen dat je dochter levenloos is terug gevonden.
Deze zaak houd me echt enorm bezig, vind het echt vreselijk wat er met Gabby is gebeurd en hopelijk komen ze erachter wat de oorzaak is van haar dood… Ik denk overigens dat haar vriend er wel echt iets mee te maken heeft en door te vluchten/niks zeggen/maybe zelfmoord lijkt hij alleen maar schuldiger. Ik vind het ook echt zo bizar van zijn ouders?? Ben benieuwd wat ze bij die huiszoeking gaan vinden trouwens.
Ik ben ook echt benieuwd of hij ook echt iets te maken heeft met die andere twee die vermoord gevonden waren in dezelfde omgeving.
Ja inderdaad, ik hoop oprecht dat ze hem levend vinden en de waarheid naar boven komt
Ja same, die hadden ook nog iemand iets geappt van dat ze bang waren voor een creep en daarom naar een andere plek gingen/wilden oid. Om vlak erna vermoord gevonden te worden
Over die andere zaak van de twee vermoorde vrouwen heb ik helemaal niets gelezen in het (Nederlandse) nieuws. Ik blijf dat soms wonderlijk vinden waarom het één wel (groot) in het Nederlandse nieuws komt en iets anders niet.
Zouden de zaken aan elkaar gelinkt zijn? Wel erg toevallig anders… wat een nachtmerrie voor alle vrienden en familie van de slachtoffers
Er is door politie/fbi al een officiële statement naar buiten gebracht dat die 2 zaken niks met elkaar te maken hebben.
Dat is een Reddit conspiracy
Was ook wel één vd dingen die ik als eerste dacht bij die vermissing, dat het nooit zo’n groot (internationaal) nieuws was geweest als ze niet het typische blond haar, blauwe ogen Amerikaanse girl next door-type was geweest.
Helaas in NL ook het geval bij zowel vermissings- als moordzaken, dat bijv poc minder onder de aandacht komen/gebracht worden.
Blij dat 't zo’n groot nieuws was hoor, mede daardoor is ze zo snel gevonden, maar er zou geen onderscheid in moeten zijn.
Ik hoop zo dat hem levend terugvinden. Ben zo bang dat hij er is uitgestapt. Hopelijk is hij “dom” genoeg om te denken dat hij kon vluchten.
Voor iemand die iets dieper in deze zaak zit als ik, want ik kom er niet uit;
Was die Brian daadwerkelijk tussen 1 en 14 september in dat huis? Is hij daar door iemand anders dan de ouders gezien of gesproken? Zijn eigen zus mocht niet langskomen om haar broer te zien, in ieder geval.
Kan hij niet gewoon al veel langer op de vlucht zijn?
Ik zie vast iets over het hoofd, maar is zo veel informatie.
Ik las dat buren hem het gras hebben zien maaien en zien fietsen met zijn moeder, alsof er niets aan de hand was. En volgens mij heeft de politie hem ook thuis gezien.
Ik heb er 3 podcast afleveringen over geluisterd (going west) en wat zij als update hadden was hij thuis.
Ik zag net in de trace evidence fb groep dat iemand Brian waarschijnlijk op camera heeft staan. Hopelijk vinden ze hem snel.
Ja er gaan ook beelden rond dat hij gespot zou zijn op een deer camera, weet niet of dat klopt hoor
Ja weet ik inderdaad ook niet of dat klopt of niet. Het leek wel op hem maar goed die beelden zijn ook niet super scherp of zo.
Ja idd ik vond hem er ook erg op lijken. Zou wel een goed teken zijn, dan leeft hij in ieder geval nog
Dank je!
Er is zo veel te lezen en te horen, ik raak de draad een beetje kwijt.
Het zou mij in ieder geval weinig verbazen als die ouders de “verdwijning” van Brian een paar dagen achtergehouden hebben zodat hij een voorsprong had.
Maar goed, dat is wel erg speculatief van mij.
Ik vind die ouders ook enorm shady in dit verhaal. Een beetje zoals de ouders van Joran van der Sloot. Ik snap dat het je kind is, maar in zo een geval kan je hem ‘beter’ helpen door wel met de politie te praten of hem naar de politie te brengen ipv hem zo te verstoppen. Sowieso als hij ineens zo raar terug komt dan bel je toch als ouders even de ouders van Gabby op? Ze woonde bij hun thuis het was niet alsof ze een vreemde was.
Ik begreep ook van de going west podcast dat de advocaat waarschijnlijk ook een connectie met de familie heeft vanwege zijn locatie en hun locatie. Daardoor zou het vreemd zijn dat ze hem als advocaat hebben ipv een lokale advocaat