Moord- en vermissingstopic

Hiervan wordt ook door deskundigen gezegd dat de term verhullend is en de daad onnodig “romantiseert”. Het is gewoon geweld met een dodelijke afloop. Niks passievols aan

38 likes

Ik vind het ook echt pijnlijk dat er word gezegd “zoek hulp”. Nee, bied hulp. Dit meisje was heel duidelijk in haar hulpvraag

Ik heb die bodycambeelden helemaal bekeken en vond juist dat die agent heel correct handelde?

7 likes

Ik ben zelf slachtoffer dus ben zeker niet naïef maar juist omdat het zo subtiel is soms, is hele simpele doelgerichte hulp van buitenaf nodig. Niet dingen laten lopen en denken “ach misschien dit of dat”. Mensen twijfelen of denken “niet mijn zaak” wat dan fataal kan aflopen. Dit is nota bene iemand waar al politie bij was, laat staan alle zaken waar niemand bij komt. Het gaat me juist om het daadwerkelijk, letterlijk, fysiek uit de situatie komen, dat is zo moeilijk

1 like

Heb je de beelden wel helemaal gezien?
Er ging namelijk behoorlijk wat aan vooraf, voordat die “conclusie” werd getrokken.

1 like

Nee ik kan het niet gewoon zeggen omdat het bijna een uur aan beeldmateriaal en conversatie is. Dus ik raad je wel aan het dan helemaal te kijken voordat je zegt “die agent had betere hulp moeten bieden” en “hij heeft ze de hele tijd verkeerd geinterpreteerd” en dat hij “een gebrek aan kennis heeft”.

Ik bedoel dit niet aanvallend, ik was oprecht benieuwd hoe jij zijn gedrag zo verkeerd vond omdat ik juist vond dat ze echt professioneel handelden. De twee uit elkaar haalden, een van de agenten maakt zelfs nog een opmerking tegen haar over dat deze situatie wel kenmerken van een toxische relatie vertoont (voor zover hij dat op dat moment kon beoordelen).

Maar als je alleen stukken hebt gezien en een transcript hebt gelezen dan snap ik het.

13 likes

Ik ben het wel met @Eddie eens.
Ik raad je aan deze video te bekijken van een psycholoog die de bodycam footage bekijkt, dan word het misschien duidelijker voor je:

Ik vond het zelf ook heel leerzaam en misschien helpt het om in de toekomst domestic violence beter te herkennen.

Dat de politie niet beter heeft gehandeld vind ik overigens niet verbazingwekkend. Politie in Amerika traint maar 21 weken en denk niet dat ze veel tijd besteden aan mental health, daar zijn ze echt heel slecht in helaas.

6 likes

Ik denk dat het hier het beste past. Super interessant artikel Moord, vuige moord – De Groene Amsterdammer

Over waarom vrouwen zo van true crime houden. Vond onder andere dit aannemelijk

16 likes

Heel heftig, waren halfzussen van elkaar.

Oh en een hondje is ook zwaargewond geraakt en naar het dierenziekenhuis gebracht :pensive:.

1 like

Ja en het schijnt dat die dader nog live is gegaan op insta tijdens/na het incident

1 like

Ohhh leuk mag ik het lezen?

3 likes

Woooow wtf zeg, heel heftig. Het zullen je kinderen maar zijn, eentje overleden en de ander een moordenaar… Las idd dat de beelden door de dader zijn gedeeld, heel vreemd?

Via bedrijfsaccount ook las ik, een insta live. Naar zo twee zussen

6 likes

Ik vind dit soort foto’s zó verschrikkelijk onnodig en getuigen van zo belachelijk weinig respect voor de nabestaanden.
Blijkbaar zijn er ook foto’s van een bebloede voordeur. Echt heel erg nodig om dat te delen. Weet zeker dat nabestaanden heel blij zijn dat de wereld daar van kan mee genieten en ze misschien zelf ook nog ff tegenkomen op Facebook :+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2:

11 likes

Ja dit! Het zal je maar overkomen als familie en dat alles dan op de socials beland. Ik wil niet speculeren om de bovenstaande reden maar je weet niet wat er achter zit ook.

1 like

Ik dacht dat er ook een incident aan vooraf was gegaan waarbij een getuige de politie heeft gebeld en zag dat Brian Gabby sloeg en dat hij dreigde weg te rijden zonder haar (dit is misschien ook waarom zij bij jet busje bleef en hij in een motel). Dit 911 gesprek is niet doorgekoppeld bij de agenten van de bodycam video. Met die kennis hadden ze waarschijnlijk anders gehandeld.

Ik ben het helemaal met je eens dat de agenten heel oké waren.

Als in van het bedrijf waar ze werkt? Of haar eigen bedrijf? Enige reden die ik kan bedenken is dat ze voor haar eigen veiligheid is gaan filmen, dat de rollen eerder dus omgedraaid waren. Als dat niet het geval is dan is het echt super bizar en eng joh

1 like

Het busje stond sowieso ook op haar naam! En omdat Bryan als slachtoffer werd gezien werd hij naar een hotel gebracht dat vaker wordt gebruikt voor huishoudelijk geweld slachtoffers.

Ik heb de beelden ook helemaal gezien en ik denk dat de agenten hebben gehandeld naar de informatie die ze hadden. Het blijft gewoon vreselijk en mensen zoeken nu naar het hoe had dit kunnen gebeuren. Maar de dader is Bryan en niemand anders.

Ik hoorde ook dat ze die ouders van Bryan nog wel kunnen vervolgen op een aantal dingen.

Wat ik niet begrijp is waarom hij nog steeds een ‘person of inferest’ is en geen suspect. Alles wijst erop dat hij het gedaan heeft. Kunnen ze alleen veroordelen (als hij nog in leven zou zijn) op basis van DNA oid? Mocht hij levend opgepakt zijn dan denk ik niet dat hij iets had gezegd. Dus zouden al de ‘toevalligheden’ zoals naar huis rijden zonder Gabby in haar busje, een burner phone kopen, hitchhiken zonder haar en zonder camping spullen, dan genoeg zijn geweest voor een veroordeling?

4 likes

Dat weet ik inderdaad ook niet! In het begin zeiden ze het omdat Gabby nog niet was gevonden en ze inderdaad geen bewijs hadden. Maar daarna wees alles overduidelijk naar hem als dader.
Ik denk dat het te maken heeft met een rechtszaak opbouwen dat ze genoeg gericht bewijs moeten hebben.

2 likes