Moord- en vermissingstopic

Dood

Weet het niet zeker natuurlijk, maar, het lijkt me een redelijk realistische optie.

Ik denk het niet. Hij heeft begin juni hoogstwaarschijnlijk nog allemaal spullen gestolen uit dat survivalkamp in de Vogezen, waaronder 3 slaapzakken. Lijkt me aannemelijk dat hij zich aan het voorbereiden is op de kou.

2 likes

Ohh dat heb ik niet gelezen. Raar. Wat wilt ie zn hele leven doen dan? Onderduiken in een boshut?

1 like

Ja dat vraag ik me dus ook heel erg af

Best wat mensen bouwen in het buitenland een nieuw bestaan op.

Als hij naar de andere kant van de wereld weet te komen dan zit hij wel aardig safe denk ik. Heeft hij ook wel even de tijd voor gehad.

1 like

Had het daar met een collega over vandaag: ik denk dat hij de afgelopen 20 jaar (mocht hij inderdaad de dader zijn natuurlijk) bezig is geweest met de voorbereiding tot verdwijnen in de natuur. In 20 jaar tijd kan je natuurlijk ontzettend veel leren en voorbereiden. Niet dat hij wist hoe lang het zou duren voor hij moest verdwijnen, maar dus wel voor het geval ze hem toch op de hielen zouden zitten. *Ik bedoel dus dat de kans dat hij nog gevonden wordt, denk ik niet zo groot is helaas.

Vind de nieuwe technieken om toch zulke cold cases nog op te lossen echt heel mooi aan deze tijd, fijn voor de nabestaanden.

1 like

Dit dit dit!!!
Echt ik heb mij de laatste tijd zo geërgerd aan mensen die maar commentaar hebben op de politie en hun manier van handelen.

25 likes

Precies dit inderdaad. Is natuurlijk een aardige aparte hobby dat bushcraften dus kan me goed voorstellen dat hij dit mede is gaan doen zodat hij ooit alleen in de avontuur kan overleven. En nu met het DNA onderzoek was dan het moment daar om te vertrekken.

Ben wel benieuwd of hij in april nou wel of niet in Nederland is geweest toen zijn moeder is overleden. Een buurvrouw zou hem gezien hebben maar het OM geeft tot nu toe aan dat het laatste teken van leven van de man in februari was.

1 like

Precies! Hier ook vanuit privé helaas ervaring met hoe de politie zich inzet in lastige dossiers en hoe betrokken ze dan zijn. Vind het ook echt pijnlijk dat zoveel mensen denken dat ze opzettelijk slecht werk zouden leveren? Ga het zelf maar eens doen allemaal met zo min mogelijk fouten want het hele land kijkt met je mee en is altijd op zoek naar een fout om maar keihard ZIE JE WEL!!! Te roepen.

7 likes

Waarom moest Jos Brech (als hij het was) in juni inbreken in dat hutje in de Vogezen? Het was toch zijn eigen hut? Hij was toch daar toch beheerder? Ik snap dat even niet.

Ik vraag me ook af of hij weet hoe erg er nu naar hem gezocht wordt.

Hij was toen al een tijd vermist en zn vrienden en collega’s zochten hem, begin juni kreeg de mede beheerder ook te horen waarom de politie hem zocht.

Ja dat vraag ik me ook af. Misschien moest hij zijn sleutel inleveren omdat hij een tocht ging maken? Is standaard? Of voelde hij al nattigheid?

Het is natuurlijk veel beter voor hem als het een inbraak was en dus in principe door iedereen kan zijn gedaan. Als er gewoon een boel spullen opeens weg waren zonder inbraaksporen dan was het best duidelijk geweest dat hij het moet zijn geweest, met andere woorden dat hij daar nog steeds in de buurt is.

4 likes

Ja maar hij heeft zich nu toch verraden want de spullen die weg waren worden specifiek gebruikt voor bush crafting.

Hoe meer ik nu lees, hoe kwader ik mij maak. Laat staan hoe de familie van nicky zich hierbij moet voelen.

Kwader als in wat hij heeft gedaan of?

Om daar mee te beginnen ja. Dan 20 jaar je mond houden en nu ze je bijna hebben het bos invluchten. kom op man geef jezelf aan en gun die ouders het laatste puzzelstukje. (er vanuitgaande dat deze man het daadwerkelijk heeft gedaan).

Absoluut geen respect voor Jasper S. maar die bleef tenminste zitten waar hij zat.

11 likes