Moord- en vermissingstopic

Bizar verhaal inderdaad, zoveel details, maar toch zo weinig bekend. Door deze case kwam ik ook het verhaal van Jennifer Keese weer tegen:

Jonge vrouw heeft hechte band met haar ouders en vriend. De avond voor haar verdwijning belt ze dan ook nog met hun. ‘s Ochtends belt zij normaal ook altijd met haar vriend, maar die volgende ochtend belt Jennifer hem ineens niet. Hij belt haar op weg naar zijn werk en krijgt gelijk de voicemail. Hij kon zich herinneren dat ze die ochtend een meeting had, maar probeert haar tevergeefs nog een paar keer te bellen. Baas belt ouders vervolgens dat Jennifer niet op haar werk is op komen dagen en onbereikbaar is. Ouders bellen haar vriend met het nieuws en vertrekken vervolgens naar haar huis, maar moeten een stuk rijden dus bellen ondertussen de manager van het gebouw die een tweede sleutel heeft om een kijkje te nemen. Die ziet vervolgens haar auto niet op de parkeerplaats staan. In het huis zelf is verder niets bijzonders te zien, behalve een natte handdoek en spullen die er op wijzen dat zij zich die ochtend zoals gewoonlijk had klaargemaakt om de deur uit te gaan. Geen geforceerde deuren of ramen etc.

Later zien ze op bewakingsbeelden dat iemand de dag van haar verdwijning haar auto parkeert op de parkeerplaats van het gebouw waar zij woont en rustig wegloopt (!!!). De beelden zijn echter zo slecht (een hek zit precies voor het gezicht, ook op YouTube te vinden) dat dat persoon nooit geïdentificeerd kon worden😱 Behalve een geschatte lengte. Zelfs niet met hulp van de FBI en NASA. De auto bleek na onderzoek schoongemaakt/geveegd dus op wat kleine sporen na konden ze daar ook niets mee en haar telefoon, tas etc. waren ook weg. Er waren rond die periode voor een langere tijd bouwvakkers aan het werk bij het gebouw voor een grote renovatie en Jennifer zou meerdere malen tegenover haar familie en vrienden geklaagd hebben over gefluit, haar lastigvallen etc. Doordat een groot deel geen Engels sprak liep het onderzoek daar op stuk. Haar vriend had een alibi, een ex die haar terug wilde was ook uiteindelijk niet verdacht en dan is er nog een manager op haar werk die ze had afgewezen die ook na meerdere verhoren geen verdachte meer was.

Het vermoeden is dus dat Jennifer ontvoerd is die ochtend toen zij naar haar auto liep om naar haar werk te gaan, maar tot op de dag van vandaag zijn de details dus één groot raadsel.

Ik heb dit altijd zo’n bizar verhaal gevonden, maak je je klaar voor je werk en kom je niet verder dan de parkeerplaats voor je deur en niemand die weet wat je overkomen is zoveel jaren later!

16 likes

Dit verhaal komt ook sterk overeen met Elke Wevers hier in België.

Stuurde 's ochtends een berichtje dat ze ziek was naar haar carpool partner om naar het werk te gaan en is ook nog op beelden gezien waar ze op straat voorbij wandelde. Daarna is ze verdwenen…

2 likes

Haar zus plaatst veel over de zaak op tiktok. Zie het vaak voorbij komen

3 likes

Ik zocht Maura Murray op en kwam uit bij een andere vermissing; Hannah Upp, de vrouw die drie keer vermist raakte :open_mouth:

Ik kwam hier kijken of er al iemand had gepost over Hebe en Sanne. Ben Belgisch en had er nog niet zo veel over mee gekregen maar het grijpt me wel aan, werk zelf met kinderen met een beperking. Hopelijk is er snel duidelijkheid voor de ouders .

5 likes

Ik ben bang dat ze ergens na een ongeluk terecht zijn gekomen, waar ze uit het zicht liggen. Misschien ‘hoop’ ik dat ook wel in plaats van een of ander misdrijf. Hoe dan ook vreselijk.:pensive:

14 likes

Ja pfoe, kippenvel…
Ook heel heftig dat mensen er direct vanuit gaan dat Sanne er schuld aan heeft. Ik lees heel nare dingen op social media

9 likes

Ja inderdaad heel heftig en erg voor de naasten van Sanne.
Ik moet zeggen toen ik de eerste kop over deze verdwijning las ik daar ook wel van uitging, maar na het lezen van het artikel denk ik inderdaad ook eerder aan een ongeluk. Zo erg. Die onwetendheid is natuurlijk al erg genoeg zonder zo’n insinuaties…

2 likes

Ja exact, het kwam over alsof het niet de bedoeling was dat het meisje in die auto zat, wat dus wel zo is. Ik hoop dat wanneer ik het nieuws morgen check er een duidelijk spoor is.

3 likes

Ja of mensen die zeggen nadat ze een foto hebben gezien “je kan zien dat zij een gewoon nette vrouw is/ niet zo’n type is en er niks mee te maken heeft”.

Ik vraag me dan af bij wat voorn soort voorkomen van de begeleidster ze haar wel een type hadden gevonden?

6 likes

Klopt, ik denk dat veel mensen die aanname deden. Maar nu er wat meer details naar buiten gekomen zijn, zoals dat haar begeleider vaak met haar naar de McDonalds of de supermarkt ging voor het naar huis brengen, touren met muziek op in de auto, de lieve foto’s samen etc… klinkt het in mijn oren meer alsof er een ongeluk heeft plaatsgevonden. :pensive:

8 likes

Maar zou er bij een ongeluk ook een amber alert verstuurd zijn? Die alerts zijn voor als ze echt vermoedens hebben dat iemand in gevaar is. Mijn gedachte was dat dat alleen bij een vermoedelijk misdrijf is door kennis die alleen de politie heeft. Maar hoe raar het ook is om te zeggen ‘ik hoop bijna op een ongeluk’

1 like

Dat is vooral omdat de rol van de vrouw vooralsnog onduidelijk is/was en er simpelweg een kind vermist is, die de keuze niet vrijwillig zal hebben gemaakt en kwetsbaar is. Ja dan neem je t zekere voor t onzekere. En die alerts zijn alleen voor kinderen en niet volwassenen

Bovendien kunnen wij als outsiders daar gewoon simpelweg geen conclusies uittrekken

8 likes

Ze zijn opzoek onder water ook naar beide.

1 like

Hebe heeft 24/7 zorg nodig, waaronder medicatie. Ze is in levensgevaar ongeacht waar of met wie ze is. Bij mensen met een beperking worden er sneller deze meldingen uitgegeven, omdat het hebben van een beperking meeweegt als factor. Naast het zijn van een 10 jarig kind, het niet in de buurt van familie zijn en het patroon wat afwijkend is (altijd snel naar huis/wat laten horen/telefoon aan). Plus waarschijnlijk nog wart dingen waar wij als publiek niet van weten. Nee, wordt niet zomaar uitgegeven, maar redenen genoeg.

16 likes

Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. En ik weet verder niet wat ik er over moet zeggen, het is gewoon heel heel triest en ik hoop zo dat ze allebei gezond en wel weer tevoorschijn komen.

2 likes

Er staat overal dat de telefoon van Sanne is uitgevallen. Kunnen ze dan niet achterhalen waar die voor het laatst heeft aangestraald?

3 likes

Ja en daar sprak diverse media ook over. Ik denk dat je je goed moet realiseren dat de politie niet kan delen waar ze allemaal mee bezig zijn en wat ze wel of niet weten. Dat is in het belang van een onderzoek natuurlijk, maar ook niet mogelijk omwille van de tijd als je je realiseert dat er ongelofelijk veel mensen aan deze zaak werken. Dat lees je ook overal. Tuurlijk is het uitpeilen van een telefoon dan één van de eerste stappen. Maar hoop toch niet dat we van de politie gaan verwachten dat ze elke stap naar buiten brengen bij dit soort zaken.
Plus dat aanstralen van de telefoon zegt natuurlijk niet per definitie iets over de plek waar ze gevonden kunnen worden, geeft wel richting aan het onderzoek en gezien de gerichte inzet van oa de politieheli zullen ze ergens op toe aan het spitsen zijn.

15 likes

Mark is een vriend van Sanne

9 likes

Er is een poos terug ook een ongeluk geweest met twee vrouwen. Zij zijn zo van de weggeraakt dat ze niet direct gezien werden. Toen ze die auto vonden leefde een van de twee vrouwen nog. En dat kan op zoveel plekken gebeurd zijn, bij water, bos :woman_shrugging:t3: Hoop echt dat er snel duidelijkheid komt voor de families.

5 likes