Moord- en vermissingstopic

Ze noemen hier ook een verdachte.

3 likes

Wat vreselijk zeg :confounded:

2 likes

Echt vreselijk. Ik hoopte nog op een goede afloop, maar helaas is dat niet zo.

2 likes

Pff kon m’n tranen niet bedwingen. Arm manneke :broken_heart: wat een verschrikkelijk drama dit.

4 likes

Neeee gatverdamme, kippenvel over mn hele lichaam. Omg. Oh wat een verdriet en godverdomme dat kan je toch niet bevatten.

Ik ben wel ergens blij dat dit tegenwoordig zo snel gaat. Ik denk dat dit 20 jaar geleden bijna nog een cold case zou kunnen worden.

1 like

Hmm moet anders meteen aan een zaak denken waarbij een meisje ook aan het buitenspelen was en verdween, en zij door een buurman verkracht en vermoord bleek te zijn en in zijn huis in de kruipruimte werd gevonden. Is zeker al 20jr geleden, weet dat ik toen nog heel jong was. Zij heette Chanel geloof ik, hij heeft toen uiteindelijk levenslang gekregen (maar had in het verleden ook al een zedenmisdrijf gepleegd).
Sowieso worden de meeste kinderen bij vermissing weer snel terug gevonden en zijn er relatief erg weinig cold case zaken mbt plots verdwenen kinderen.

Edit: Even opgezocht. Chanel Naomi, 7 jaar. Vermoord (en misbruikt) door Jan Stoffers. Wat mij ook erg bij is gebleven is dat toen haar moeder/familie door de straat/buurt aan het zoeken was en steeds haar naam riep, dat meisje dat ws nog gehoord heeft :pensive: Zij was namelijk niet meteen om het leven gebracht. Heftige zaak was dat.

2 likes

Ja klopt, had het toevallig net al in een edit toegevoegd! Haar gezichtje staat mij ook nog goed bij indd. En @anon3219017 ja dat was ook een hele heftige zaak, maar nog niet zo lang geleden als die hierboven. En gezien jumpsuit het over zo’n 20jr geleden had zat ik verder terug te denken! Daarbij was Milly wel een heel andere situatie (gewoon thuis, had moeder aan de telefoon toen er aangebeld werd, etc). Blijft wel een hele bizarre zaak ook.

5 likes

Heb net gegooglet, had eerlijk gezegd nog nooit over die zaak gehoord. Maar het was in assen blijkbaar, misschien dat dit helaas geen landelijk nieuws heeft bereikt toen. Verschrikkelijk, gewurgd ook gewoon. Brr. Ik heb gewoon echt geen woorden ervoor. Kindermoordenaars :exploding_head:

Ik vind nu dit

https://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar/hetjaar1999/teksten/jaar99.augustus.chanel.html

Dit bedoel je denk ik @Boommm ? Maar ik was nog echt jong toen dus waarschijnlijk niet meegekregen. Walgelijk ook ja.

1 like

Het was juist heel groot nieuws, ik kom daar zelf ook niet uit de buurt verder. Dat meisje heeft ook echt afgezien, meermaals gruwelijk verkracht, opgesloten gezeten in een kast en een dag later dan alsnog ook vermoord.

Edit: Zie nu dat je je bericht hebt aangevuld @jumpsuit, is die zaak indd. In het boek ‘Levenslang’ is er ook uitgebreid over geschreven. Ik geloof dat ik daarin ook de moeder aan het woord heb gezien erover, weet het niet meer zeker al lang geleden gelezen, zou ook in een nieuwsbericht kunnen zijn geweest waarbij er werd terug geblikt. Mocht je toevallig lid zijn vd bieb zou je het boek kunnen lenen, was wel indrukwekkend en vooral heel schrijnend iig deze zaak en interessant om er zo meer over te lezen weet ik nog. Ook omdat ik het daarvoor vooral als kind had meegekregen ipv als volwassene.

3 likes

Ja dat verhaal van Chanel weet ik ook nog goed. Echt vreselijk.

2 likes

Bah wat vreselijk. Wij wonen in die omgeving. Een aantal jaar later speelde de zaak van Suzanne Wisman. Ook echt een vreselijke zaak en gruwelijke dood. Dat was nog dichterbij.
Mijn opa was altijd gefixeerd om tegen ons te zeggen als we weggingen: “uitkijken hè! En nooit met vreemde mensen mee gaan!”. Als kind vond ik dat altijd maar irritant, maar nu snap ik waarom hij dat zei. Je grootste angst zoiets. Bah

2 likes

Wat ik ook zo’n naar verhaal vind is de moord op Felicita Oostdam door Harke J (haagse kindermoordenaar). Zij is in de jaren 90 vermoord door Harke die al eens eerder een jong kind heeft omgebracht in de 80s. Hij had toen 4 jaar gezeten maar omdat zijn psychotische broer ineens aangaf het gedaan te hebben werd Harke vrijgelaten en heeft zo jaren later weer een moord begaan :sob:

Edit : Het is destijds ook bij Peter R geweest zie ik

4 likes

God wat mis ik Peter R. ook nu :pensive:

29 likes

Als je gaat kijken zijn er zoveel kindermoorden geweest. Echt vreselijk. Ik herinner mij Manon Seijkens ook nog goed. Ze ging buiten spelen(op blote voeten). 6 maanden later is ze dood gevonden. De dader is nooit gepakt.

1 like

Ja deze zaak heeft ook echt invloed op ons buitenspelen gehad daar. Juist ook omdat de dader niet gepakt was. Zo verschrikkelijk voor die ouders.

8 likes

Brrr denk nog regelmatig hieraan, zij zat bij mij op school, was een heel gekke periode.

Verdachte ontvoering Gino eerder veroordeeld voor kindermisbruik - Verdachte ontvoering Gino eerder veroordeeld voor kindermisbruik | NOS

Het was te verwachten dit :pensive:want wat moet een 22jarige in vredesnaam met een jongen die hij niet kent. Maar jemig, wat afschuwelijk…

Vandaag start de rechtszaak over de moord op Peter R. de Vries:

8 likes

Ik zit nu de tijdlijn van de rechtszaak terug te lezen (er is nu pauze). Die berichten die er ook over en weer gestuurd zijn. Walgelijk. Je zal daar maar als nabestaanden zitten. Lijkt me echt vreselijk en heel emotioneel

Edit: wat een sterke slachtofferverklaringen van de kinderen. Vooral die van zijn dochter. Wauw

De verklaring van Kelly: https://twitter.com/Roycedevries01/status/1534153309245816832

De verklaring van Royce:

20 likes

Zo die van zijn dochter komt binnen zeg poeh

6 likes