Die vermissingszaak van Jair is zo intens droevig, zag er laatst een documentaire over.
Echt zulk nieuws waarbij ik nog even 10x de nieuwsapp open voor ik ga slapen voor eventuele nieuwe updates en bang ben morgen wakker te worden en slecht nieuws erover lees. Ik hoop zo dat dit goed afloopt
Het is nu toch wel opmerkelijk dat die man zich nog steeds niet heeft gemeld?!
Onbekende man voetbalt met de kinderen, de andere jongens gaan op een gegeven moment naar huis, hij blijft alleen met man achter… het is natuurlijk een aannemelijk scenario.
Ik blijf duimen voor een goede afloop, maar zie het erg somber in.
Ja ik zie het ook somber in. Wat een nachtmerrie. Ik dacht trouwens dat 2 kinderen die man wel kenden? Of?
Die step scheen er ook sinds donderdagochtend te liggen had een stratenmaker gezegd.
Volgens mij niet, de 3 kinderen heeft de politie gesproken, die meldden zich gelijk, de man dus nog niet. Als het een bekende was geweest (zoals vader, buurman, buurtgenoot whatever) dan hadden de kinderen wel gezegd wie het was. Lijkt mij dan hè. Allemaal speculatie natuurlijk.
Ewl krijg er kippenvel van, waar lees je dat?
Ik vind het met dit soort zaken ook altijd zo bizar dat het in deze tijd nog steeds zo lang kan duren voordat iemand gevonden wordt. Er hangen zo bizar veel camera’s tegenwoordig en er is zoveel informatie beschikbaar. En dan kan iemand toch nog van de aardbodem verdwijnen en gewoon al bijna 48 uur weg zijn.
Dit is een verslaggever van L1. Het wordt steeds naarder. Bij Boulevard had John het ook over dat de forensische opsporing er was en dat die niet zomaar komen.
Gatver dit gaat helemaal de verkeerde kant op
Gino zelf is iig nog niet gevonden
Huh
Ja, al vraag ik me wel af of dat waar is want ik lees/hoor er verder niks meer over?
Vanwege Nicky Verstappen en het benoemen in deze zaak bedoel je? Want scouting is de grootste jeugdvereniging van Nederland en de wereld. Dus nog groter dan voetbal. Dus voor alle nieuwsberichten met betrekking tot moord en vermissing waarbij scouting benoemd wordt, zijn er nog honderden verenigingen waarbij nooit een incident is
Ik kan begrijpen waar dat gevoel vandaan komt, dat heeft inderdaad zeer waarschijnlijk te maken met de berichtgeving over de Scouts rond de zaak van Nicky Verstappen. Dat is een vrij gekend fenomeen wat kan optreden bij bepaalde berichtgeving/beeldvorming van een subcultuur die betrokken is geraakt bij een dergelijk heftige gebeurtenis. Het is echter zo dat die beeldvorming (in de meeste gevallen) niet klopt met de realiteit; dingen worden uit context gehaald of sterk overdreven door media en politiek, en dan vervolgens ook weer in de publieke opinie. Een groep of subcultuur wordt dan weggezet als gevaarlijk/immoreel/kwaadaardig etc., terwijl dat helemaal niet strookt met hoe zo’n groep daadwerkelijk is (of de ‘schade’ die zo’n groep daadwerkelijk aanricht/de frequentie waarin zo’n groep (ernstige)problemen veroorzaakt is vaak overdreven). Dit fenomeen komt al jaren naar voren in verschillende sociologische en criminologische onderzoeken (Stan Cohen’s onderzoek naar de Mods and Rockers is er een voorbeeld van een dergelijk onderzoek, wel heel interessant!)
Sorry ik ben aan het studeren voor een tentamen en dit past toevallig binnen het onderwerp haha. Wat ik met mijn post wil zeggen; dit nare gevoel bij Scouts is gezien de geschiedenis (en m.n. de berichtgeving eromheen) begrijpelijk, maar het is niet rationeel en het komt ook niet overeen met de werkelijkheid. Terwijl ik dit monoloog typ zie ik dat @inezweski dit ook heel goed verder kan toelichten.
Sorry beetje onsamenhangend verhaal besef ik me haha, maar ik ben echt brain fried
Fuck
Dat vind ik echt niet oké, ja tuurlijk kan dat het geval zijn. Maar de politie zal dat niet voor niets nog niet bevestigd hebben op dit moment. Je zou als familie dit maar lezen op de website van RTL en nog niet ingelicht zijn
Ze zeggen nu waarschijnlijk.
Bleh wat vreselijk