Ja echt typische voorbeelden van psychopaten. Inderdaad moeilijk om je voor te stellen hoe iemand alleen maar aan zichzelf kan denken en geen enkele empathie voor andere kan tonen.
Ook bizar om te zien hoe hij er tijdens de rechtzaken een soort showtje van maakt; lachen naar het publiek, spreektijd voor zichzelf regelen, zichzelf verdedigen, een huwelijksaanzoek doen. Het is toch raar dat dat gewoon kon.
Ik zat bijna met open mond . Hij besprak zijn eigen rechtszaak gewoon totaal alleen en zonder advocaat? Hij voelde zich duidelijk boven de wet geheven. Weet niet zo goed hoe je dat in het Nederlands uitdrukt. Wat een walgelijke psychopaat. Maar ik vind het ook weer naar dat er dan wordt gezegd dat hij dan voor altijd in de hel mag branden. Ik ben zelf extreem tegen de doodstraf, maar diegene die dat zei, toen dacht ik. Ja dan heb jij ook zelf nog weer wat te leren. Niemand heeft in die zin het recht om een ander persoon te doden. Dus ook de wet niet. Stelletje rednecks.
Er stond me iets van bij dat hij een vriendin had.
Hij had een vriendin. Ik denk dat hij op een gegeven moment zijn vrouw en kinderen als een last zag om zijn leven te kunnen leven zoals hij dat zou willen.
Vooral zo naar dat zij gewoon 6 jaar getrouwd waren, samen kinderen hadden, samen een leven hadden.
Word je gewoon bruut vermoord door de persoon in je leven die je het beste kent/het meest belangrijk voor je is.
Hoe kan een vader nu zān dochters vermoorden
Ja precies dat, hoe kun je je eigen kinderen vermoorden . Ik heb vanochtend al die filmpjes gekeken van die bodycam en daarna die uitleg erbij, bizar hoe goed je kan zien dat hij zo nerveus is enzo.
Ik ben ook benieuwd naar dat verhaal met die hond, maar durf het niet te lezen .
Zijn die moordenaars waar jullie het over hebben diezelfde als waar die vrouwen gemarteld werden met een spiegel erboven? Dat vond ik zo ziek en naar. Walg er nog steeds van!
Sowieso. Een zekere mate van psychopathie is vaak aangeboren (nature) en dat komt ook relatief vaak voor, zoān 1% van de bevolking; maar of het echt tot uiting komt heeft heel erg te maken met nurture en de omgeving waarin iemand opgroeit. En ook intelligentie. Veel psychopaten moorden nooit, maar zitten bijvoorbeeld aan de top van het bedrijfsleven omdat ze over lijken kunnen gaan waar dat iemand met veel empathie te veel zou opbreken.
Bij Hitler was het thuis ook niet altijd even gezellig
Nee ik voelde me altijd zeer ongemakkelijk. Zeker als zijn ouders ruzie kregen.
Beetje random vraag ineens, maar ik zit te twijfelen tussen eerst de serie of eerst de podcast. Welke vond je beter?
Ik ben, sinds het hier is geplaatst, ook een beetje geïntrigeerd door Chris Watts. Al die YouTube filmpjes enzo⦠Echt ziekelijk
Hmm denk dat uiteindelijk de podcast. Serie staat nu op Netflix ook.
Ik ook! Echt ongelovelijk. Iemand zei in de comments; we komen er op hetzelfde moment achter als de politie agent en de omstanders. We zijn letterlijk de vliegen op de muur. (In het Engels dan). Vond dit zo intrigerend.
Enne, wat irritant dat niemand die hond troost! Overduidelijk dat hij/zij overstuur was en dingen had gezien.
Ik kijk nu Encounters with evil op netflix en ik vind elke aflevering weer zo interessant. Vooral dr afleveringen over kannibalen en school shootings. Snap echt niet hoe je zo kan zijn en zulke walgelijke dingen kan doen.
Ja ik las het ook net. Krijg er echt de bibbers van.
Ah bah wat ziek. Je zou maar als politie agent niks vermoedend de koelkast opentrekken en zoiets tegenkomen.
die man praat een beetje irritant, maar ik sta telkens maar weer versteld van sommige misdaden die kinderen plegenā¦
Pff ja ook de moord op James Bulger, al eerder voorbij gekomen op egf, blijft zo bizar dat twee kinderen van 10 een jongen van 2 vermoorden.
Als een kind van 10 bijvoorbeeld mishandeld of misbruikt word oid door een volwassene, kan ik ergens nog ābegrijpenā.
Maar een willekeurig jongetje van 2, echt eng dat 1 van de daders gewoon 4x een nieuwe identiteit krijgt. Dit betekent dus dat mensen hem misschien kennen maar geen idee hebben wie hij echt is en heeft gedaan. Al vermoed ik dat zulke monsters niet veel contact leggen met de buitenwereld, maar toch.