Moord- en vermissingstopic

Lijkt mij dus echt eng dat je voor het eerst ontdekt dat een vriendin van je nergens op reageert. De politie ter plaatse komt en dan het hele circus begint. Ik maak een beetje op uit alle beelden dat iedereen hem eigenlijk al wel een beetje verdachte. Zijn buren, haar vrienden etc. Heel gek om te zien dat hij overal zo zenuwachtig en zweterig op die body cam beelden te zien is. Wel heel tof om zo dus een kijkje achter de schermen te krijgen achter zulke moordzaken. Alsof je er echt zelf bij bent.

Body cam beelden

https://www.youtube.com/watch?v=y4WbYrgSaA0&t=29s

Ja en dat hij dan net doet alsof hij van niks weet terwijl hij ze alle drie die ochtend heeft gedumpt op een olieveld.

Van de buitenkant leek het inderdaad alsof ze alles hadden, maar er was achter de schermen wel van alles mis. Schulden, ontrouw van zijn kant, problemen met de schoonfamilie… Maar toch blijft de vraag steeds: waarom niet gewoon weggaan? Waarom moest iedereen dood?
Ook zijn er nog genoeg mensen die Team Chris zijn. Zijn zus heeft onder een anoniem account op youtube ook allemaal beschuldigingen over Shannan geplaatst, zo werd beweerd. Ook zijn er genoeg facebookpagina’s waar je direct geblokkeerd wordt zodra je er op wijst dat Chris de moordenaar is. Deze mensen geloven ook allemaal dat Shannan de kinderen heeft vermoord en hij daarna haar heeft vermoord, zoals Chris zegt in zijn eerste confession.

Zie hem hier paniekeren als blijkt dat de buurman zicht heeft op zijn garage met een camera en gebleken is dat hij daar heel lang stond met zijn truck, en dat de vrouw en kinderen verder die dag het huis niet hebben verlaten:

video

https://www.youtube.com/watch?v=u11A4FQlDMo

1 like
wat langere tekst over psychopathie bij kinderen

Als het gaat om persoonlijkheidsstoornissen (zoals antisociale persoonlijkheidsstoornis) is het niet altijd wenselijk als deze gediagnosticeerd worden in de jeugd. Als je de criteria naleest staat er bij ASP ook specifiek de betrokkene is minimaal 18 jaar. Dit heeft te maken met allerlei ethische bezwaren bijvoorbeeld dat het diagnosticeren met een persoonlijkheidsstoornis in principe een diagnose is voor altijd (1) anders dan een depressie bijvoorbeeld. Ook is in je jeugd is je persoonlijkheid nog volledig in ontwikkeling en bij hele jonge kinderen kan ook niet over een persoonlijkheid gesproken worden enkel over bepaalde trekken. Echter kan een persoonlijkheidsstoornis (maar ASP niet) voor je 18e vastgesteld worden want het ligt ook aan de afweging die de behandelaar maakt. De meningen over vroege diagnose van persoonlijkheidsstoornisen zijn verdeeld (2). Later kunnen patronen uit de jeugd wel meegenomen worden in de diagnose om de structurele aard ervan te ondersteunen. Disclaimer nou is niet iedereen die ASP heeft psychopaat dan heb je het wel over in extreme mate.

Voor kinderen is er wel een stoornis die soms gezien wordt als voorloper van ASP namelijk CD. Dit is een gedragsstoornis die al wel in de jeugd vastgesteld kan worden en bij volwassenen vastgesteld kan worden als er niet voldaan wordt aan de criteria voor ASP.

  1. Wel kan het zo zijn dat door middel van behandeling er niet meer voldaan wordt aan de criteria voor een persoonlijkheidsstoornis. Alleen blijft er door de structurele aard wel sprake van een neiging tot vandaar dat het een diagnose is die je eigenlijk je hele leven lang behoudt.
  2. https://blikophulp.nl/persoonlijkheidsstoornissen-bij-adolescenten-moeilijk-te-diagnosticeren/
    Paar argumenten voor en tegen vroege diagnose

Ik ga ervanuit dat er wel iemand op het forum is die het zo nodig nog verder kan nuanceren.

5 likes

Ik moet hierbij ook denken aan die zaak in Zoetermeer toen. Daar deed die vent eerst ook dat ze opeens vermist waren en bleek dat hij ze daarvoor al vermoord had en ergens begraven. Ik heb die zaak toen van dichtbij meegemaakt en dat heeft zoveel indruk gehad.

Ik vond het helemaal niet lullig overkomen hoor

1 like

Ik vond deze serie/documentaire ook heel intrigerend. Bizar dat hij is vrijgesproken, hij is gewoon een vieze vuile moordenaar.

4 likes

Dan is O.J: Made in America ook een aanrader. De documentaire zit zo goed in elkaar

1 like

Nog even over de zaak rondom Chris Watts: Ik vind deze video wel interessant. Iemand analyseert het gedrag van Chris Watts dat te zien is op de bodycam beelden van de agent die op de melding afkwam.

4 likes

Yesss, de baby slaapt en ik ga dit nu lekker kijken haha.

1 like

Normaal gesproken ben ik niet zo in dit topic geïnteresseerd, omdat ik me niet zo met moorden bezig hou, maar dat van Chris Watts vind ik wel heel interessant. Ik vind het bijzonder hoe alles met de bodycam van de politie en bewakingscamera van de buren gefilmd is.

Als jullie Chris Watts interessant vonden, google dan even David Crowley. Ook echt een bizar verhaal met veel politiebeelden. Ik kan tegen veel nare dingen, maar dit verhaal blijft mij al een tijdje bezig houden.

1 like

Ik heb de serie van Ted Bundy op Netflix ook gezien. Echt bizar hoor. Maar ik denk achteraf gezien dat hij een zware geestesziekte had. Oké, dat hebben natuurlijk alle seriemoordenaars laat dat duidelijk zijn! Het is walgelijk wat hij heeft gedaan en heeft onvoorstelbaar veel verdriet gebracht. Hij heeft wel gezegd of er was een soort bewezen door een dokter dat zijn hersenen geen gevoel tot empathie konden geven? Gister keek ik nog op YouTube weer naar de serie moordenaar “the iceman”. Het is onvoorstelbaar om te zien hoe een man die zo normaal ff een praatje lijkt te houden enorm veel mensen heeft vermoord en daar geen greintje gevoel bij heeft. Echt ik word al helemaal naar als ik zie hoe ze in de middeleeuwen mensen hebben afgeslacht en ik voel bijna zelf die pijn. Ook als ik mensen zie vallen in die compilatie video’s. Ik vind dat verschrikkelijk. Hoe kan je nou iemand zo neersteken zonder enige empathie te voelen? Dat is bijna bijzonder? En vooral ENG. Walgelijk.

1 like

Ja echt typische voorbeelden van psychopaten. Inderdaad moeilijk om je voor te stellen hoe iemand alleen maar aan zichzelf kan denken en geen enkele empathie voor andere kan tonen.

1 like

Ook bizar om te zien hoe hij er tijdens de rechtzaken een soort showtje van maakt; lachen naar het publiek, spreektijd voor zichzelf regelen, zichzelf verdedigen, een huwelijksaanzoek doen. Het is toch raar dat dat gewoon kon.

5 likes

Ik zat bijna met open mond :fearful: . Hij besprak zijn eigen rechtszaak gewoon totaal alleen en zonder advocaat? Hij voelde zich duidelijk boven de wet geheven. Weet niet zo goed hoe je dat in het Nederlands uitdrukt. Wat een walgelijke psychopaat. Maar ik vind het ook weer naar dat er dan wordt gezegd dat hij dan voor altijd in de hel mag branden. Ik ben zelf extreem tegen de doodstraf, maar diegene die dat zei, toen dacht ik. Ja dan heb jij ook zelf nog weer wat te leren. Niemand heeft in die zin het recht om een ander persoon te doden. Dus ook de wet niet. Stelletje rednecks.

4 likes

Er stond me iets van bij dat hij een vriendin had.

Beetje late reactie maar ik geloof dat sociopaten een stukje missen in hun brein waardoor ze geen spijt en schaamte kunnnen voelen. Bundy heeft een zware jeugd gehad met veel agressiviteit en waarschijnlijk heeft hij zich nooit kunnen hechten waardoor de hersenen niet optimaal ontwikkelen. Gebrek aan empathie is dan helemaal niet vreemd. Jij zegt dat je denkt dat hij een zware geestesziekte had, nou, die had hij dus ook.

Hij had een vriendin. Ik denk dat hij op een gegeven moment zijn vrouw en kinderen als een last zag om zijn leven te kunnen leven zoals hij dat zou willen.

Vooral zo naar dat zij gewoon 6 jaar getrouwd waren, samen kinderen hadden, samen een leven hadden.
Word je gewoon bruut vermoord door de persoon in je leven die je het beste kent/het meest belangrijk voor je is.
Hoe kan een vader nu z’n dochters vermoorden :frown:

1 like

Ja precies dat, hoe kun je je eigen kinderen vermoorden :scream:. Ik heb vanochtend al die filmpjes gekeken van die bodycam en daarna die uitleg erbij, bizar hoe goed je kan zien dat hij zo nerveus is enzo.

Ik ben ook benieuwd naar dat verhaal met die hond, maar durf het niet te lezen :joy:.

Zijn die moordenaars waar jullie het over hebben diezelfde als waar die vrouwen gemarteld werden met een spiegel erboven? Dat vond ik zo ziek en naar. Walg er nog steeds van!