Moord- en vermissingstopic

Hij lijkt er wel echt op!

Dat dacht ik eerst ook! Tot ik las dat die rechter foto een een computerillustratie van hoe de jongen er nu uit moet zien. :joy:

8 likes

Oh neee hahaha
Dan heb ik niks gezegd

1 like

Ik ben naar aanleiding van die film gaan lezen over Lucia de B., had me er nooit eerder in verdiept. Wat een vreselijke zaak zeg, aan alle kanten. Ik vind het wel heel goed dat die statistici zich hebben uitgesproken, dit is echt het perfecte voorbeeld van hoe je statistiek kunt misbruiken om je punt te maken.

Okeeeee ik heb 6 keer geprobeerd te plakken maar het lukt niet, want zo’n sukkel ben ik…

Maar. De jongen die zei Timmothy Pitzen te zijn, is niet Timmothy volgens de FBI.

Sneu voor de familie. Hoe ziek ben je om je voor te doen als een vermist kind.

2 likes

Misschien psychisch niet helemaal in orde.

Ik moet gelijk aan Frederic Bourdin denken, die is helemaal next level.

1 like

Ik kwam dit tegen op Vice, interview met een rechercheur die oa ook aan die zaak van Kris en Lisanne heeft gewerkt. Vond het wel interessant, dus dacht ik deel het hier even!

7 likes

Niet alleen dat! Hij schijnt een man van 23 jaar te zijn die al veel vaker in aanraking is geweest met de politie voor dit soort liegacties. Echt bizar! Zelfs z’n bloedeigen broer vindt dat hij opgesloten moet worden.

Zo bizar… Echt verschrikkelijk voor de familie, dat ze misschien een klein beetje hoop hadden. Ugh.

1 like

Door jou ben ik wat podcasts gaan luisteren die hier staan, echt top!
Ik vond de kasteelmoord ook echt super. De kofferbakmoord vond ik wat minder, de maakster had een beetje een vervelende intonatie vond ik. En daarbij vond ik het vervelend dat ze de politieagenten een beetje zat af te zeiken omdat ze geen informatie gaven in het belang van het onderzoek. Wat had ze dan verwacht…

3 likes

Leuk om te horen over de podcasts! Misschien vind ik kofferbakmoord ook leuker/interessanter omdat ik in die provincie ben opgegroeid en het zo nabijer voor mij voelt.

@Krabsalade oeh De moord op Patrick heb ik ook al vaak gehoord, daar ga ik deze week mee beginnen! Wat jij ook zegt, het is dichtbij voor jou. Ik had dat met de kofferbakmoord.

1 like

Ik heb pas Death in Ice Valley geluisterd, over de Isdal Woman. Superinteressante zaak over een vrouw die in Noorwegen dood aangetroffen werd in een afgelegen vallei, en nooit geĆÆdentificeerd is.

En tussen langer lopende podcasts door luister ik graag This American Life! Vind het af en toe wel lekker om ergens niet ā€˜invested’ in te hoeven zijn maar gewoon zo los naar een interessant verhaal te kunnen luisteren.

Edit: shit ik dacht dat ik in het podcast topic zat. Excusez-moi!

2 likes

Iemand die de documentaire van Maddie McCann heeft gezien?

Ja wel door de laatste twee afleveringen een beetje heen geskipt.

1 like

Er zijn veel posts over in het documentaire topic, werd eerst hier besproken maar is verplaatst naar daar

1 like

Ik ben nu dit aan het kijken. Moeder heeft haar dochter jarenlang aangepraat dat ze allemaal ziektes had enz en volgepropt met medicatie en uiteindelijk heeft zij haar moeder laten vermoorden.
4 likes

Dit heb ik een tijdje geleden gekeken en nog wat verder over gelezen. Bizar gewoon wat die moeder heeft gedaan en voor elkaar heeft gekregen. Eigenlijk gewoon walgelijk en ziek.
Ergens snap ik Gypsy ook wel hoor. Iemand vermoorden is natuurlijk niet oke maar als iemand je zo behandeld en brainwashed kan ik me best voorstellen dat je geen uitweg meer weet. Nu ze in de gevangenis zit en in feite verlost is lijkt ze ook een compleet ander persoon. Echt heel sneu wat die moeder haar heeft aangedaan.

5 likes

Er lijkt sprake te zijn van samenwerking tussen de vader en de oom van Anne Faber rondom de publicatie van het boek. Daar werden laatst wat vraagtekens bij geplaatst in dit topic, geloof ik.