Moord- en vermissingstopic

Haha was wel toevallig geweest dan ja! Ik weet overigens niet precies aan welke zaken hij heeft bijgedragen. In ieder geval schreef hij I’ll Be Gone Before the Dark af omdat McNamara dat natuurlijk niet had afgerond.

Forbes schreef:

He devised a system using social media to solve the murders himself, pouring his own money into strategic crowdsourcing through Facebook, Instagram and Twitter. In this memoir, he teaches readers strategies to become citizen detectives by harnessing the power of technology to solve cold cases. He reviews investigations he helped police solve through social media and unsolved cases that still haunt him today. Jensen covers the details of his hunt for two of the most notorious and heinous serial killers in history, the Golden State Killer and the murderer of the Allenstown Four. Listeners also learn how he was able to identify the Halloween Mask Murderer, find a missing girl in the Redwoods of California and investigate the only other murder in New York City on 9/11 separate of the World Trade Center event.

1 like

Misschien lees ik eroverheen, maar is er al bekend welke straf ze krijgen?

Die wordt morgen bepaald dacht ik, was daarnet in het nieuws hier.

Ik las hier maandag om 9 uur.

Vind dit trouwens een beetje een gekke site.

Wat ontzettend vreselijk zeg, ik word hier helemaal naar van. Hoe moet die arme jongen zich hebben gevoeld. Hoe kun je zoiets doen, echt walgelijk, ik hoop dat ze de allerhoogste straffen krijgen.

1 like

Vreselijk! Wel gek om ze zo met voor- en achternaam en zonder geblurred gezicht te zien.

Ja zijn daar andere regels voor in België??

Ik ben er nog steeds naar van, ik las ook dat hij huilde (uiteraard) en beefde en smeekte. Arme arme jongen. :fearful::fearful: En pff je moet als politie zijnde maar die vreselijke beelden zien.

Stephanie harlowe heeft hier een video over, die ik heel goed vind. Vind haar sowieso heel goede video’s hebben over true crime. Ze doet heel grondig onderzoek en begint echt bij het begin (thuissituaties ed) en werkt dan langzaam naar de gepleegde misdaad toe.

2 likes

@Memoria
Volgens mij zijn het geen formele regels, maar een soort ethische afweging om verdachten niet herkenbaar in beeld te brengen. Eerst werden ze dus wel geblurred, maar ik denk dat hun gezichten nu getoond worden omdat ze schuldig bevonden zijn.

4 likes

Ik ken niemand anders die naar haar kijkt dus ik vind het echt leuk om die naam voorbij te zien komen, haha. Ik vind haar ook een hele fijne stem hebben en ik vind het fantastisch dat haar filmpjes zo uitgebreid en lang zijn.

1 like

Ja zij is echt fantastisch…

1 like

Vandaag een podcast over de vreemde zaak van Kendrick Johnson geluisterd. Wat een vreemd verhaal en gruwelijke foto’s zeg.

Ik heb ook echt alles over die zaak gelezen + foto’s gezien en heb daar zeker wel 2 nachten wakker van gelegen. :pensive:

1 like

Wat denk jij… er is mij trouwens 1 ding onduidelijk, stond die mat nou rechtop of lag hij op de grond.

Rechtop

1 like

Ik lees ff kort over zijn dood, en bij de eerste autopsie kwam eruit dat het een ongeluk was?! Hoe dan? Zijn gezicht was helemaal verminkt.

Dat komt volgens mij ook oa omdat hij op de kop hing in die mat.

Ok thanks, was even in de war nu door de foto’s die ik zag.

Ja ik ook, hij lijkt toch echt te liggen.

1 like

Maar ze hadden hem ontdekt toen ze op de matten waren geklommen. Dus dat zou raar zijn als de mat toen al lag. Denk dat ze de mat hebben neergelegd om hem er uit te kunnen halen.