Moord- en vermissingstopic

Er is weer een kind vermist…!

Wow, dit is een dorp verder dan ik woon. Maar ik had hier nog helemaal niks van mee gekregen. Heel vreemd verhaal, hoop dat ze haar nog vinden.

Vind dat van Anja Schaap heeel creepy, komt ineens heel dichtbij. Vind indd ook dat er echt niet veel aandacht voor is

Gelukkig al wel weer gevonden!

Ik kom uit de omgeving en het gebrek aan nationale aandacht verbaast mij wel een beetje. Hier speelt het echt heel erg, iedereen die je tegen komt heeft het er wel over. Je hoort ook zoveel roddels en speculaties.

Er ging bijvoorbeeld ook even rond dat ze gevonden was, rond het moment dat ze haar tas hadden gevonden in het water.

Ik hoop dat ze in goede gezondheid gevonden word, maar ik vrees het ergste.

Opnieuw een jongen vermist :disappointed:

Ik heb net het boek van Anne Faber besteld, ben ‘benieuwd’

3 likes

Ik kwam per toeval uit bij een video over Michelle Carter. Zij praatte twee jaar lang via sms met haar ‘vriend’, die issues had en steeds zelfmoord wilde plegen. Eerst hielp ze hem nog maar op het eind heeft ze hem in de dagen voor hij dood ging wel 40 keer gevraagd wanneer hij ‘het’ nu ging doen en hem aangespoord om zelfmoord te plegen. Toen hij zichzelf aan het vergiftigen was wilde hij stoppen en toen heeft zij hem aangemoedigd om door te gaan???
Je kan dus al die smsjes lezen, crazy, dit heb ik dus gisteravond gedaan. Echt bizar hoe vaak zij vraagt: are you gonna do it? Now? Dont overthink it just do it etc.

2 likes

Wat vond jij de toegevoegde waarde van dit boek tegenover alles wat we er al in de media van weten? Ben benieuwd of het de moeite waard is.

Ik ben niet @Blm maar ik heb het boek ook gelezen en ik vond het toch wel anders om het verhaal vanuit het perspectief van de familie te lezen. Het is ook chronologisch, dus het begint echt bij de vermissing en eindigt bij de rechtszaak. Voor mij werd het allemaal wat menselijker en echter, als je snapt wat ik bedoel.

2 likes

Niet aan mij gesteld, maar ik heb hem ook gelezen. Ik vond het heel interessant om de informatie vanuit de familie verteld te krijgen, dus hoe ze het zoekteam op poten zetten, wat de media met ze deed en hoe ze daarmee omgingen, en ook wat hun blik is op de Michael P. en de strafeis e.d.

5 likes

Anja Schaap is nog steeds niet gevonden, inmiddels al 2 weken verder of iets

1 like

Ja bizar… heb hier een tijd terug over gehoord.

Hier is een tijdlijn. Maar nieuwe informatie is zeer beperkt sinds het moment van verdwijning. https://www.politie.nl/nieuws/2019/juni/3/06-onderzoek-vermissing-anja-schaap-gaat-onverminderd-door.html?fbclid=IwAR0Q339CbhDa5Mfd6O1Csx2uMC5sfVl8OXjhPV58OhPD6QGjSpaGzZpwshg

1 like

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/alle-beschuldigden-in-foltermoord-op-valentin-schuldig-bevonden~a57b2fde/?utm_source=browser&utm_medium=push_notification&utm_campaign=PushCrew_notification_1560421793&pushcrew_powered=1

Een tijd geleden ging het hier over deze jongen, maar alle verdachten zijn schuldig bevonden aan moord (en een aantal andere feiten)

2 likes

Hoop dat ze wegrotten in de bak, wat een ziekelingen.

13 likes

Ik ben heel benieuwd naar dit boek: https://www.bol.com/nl/p/chase-darkness-with-me/9200000100071258/ Een true crime-auteur die na de dood van een vriendin, Michelle McNamara (kennen jullie wellicht van haar boek over de Golden State Killer), zelf moorden is gaan oplossen. Best bizar eigenlijk dat hem dat überhaupt is gelukt!

3 likes

Dus een crime-schrijver had een crime-schrijver vriendin, die crime-schrijver vriendin is vermoord (=crime) en vervolgens lost de andere crime-schrijver een crime op en schrijft daar nog een crime boek over? Dat is ook redelijk bizar en/of toevallig.

4 likes

Die vriendin is niet vermoord! Een (onopzettelijke) overdosis volgens wiki

Oh oeps! Verkeerde aanname gedaan.