Vind het ook wel heftig dat ze dit naar buiten hebben gebracht. Weet niet of ik dat zou doen als het bijv mijn eigen zusje betrof. Maar anderzijds, als maar één iemand zich na dit verhaal toch durft open te stellen, kan ik me voorstellen dat haar familie het ervaart alsof haar dood niet voor niets is geweest. Vond het wel apart te lezen dat ze haar telefoon en laptop had gewist, geen afscheidsbriefje had geschreven⊠Alsof ze haar naasten geen enkel inzicht in haar leven gunde ofzo?
Ik heb zelf meegemaakt dat een studiegenootje verplicht een master moest doen van haar ouders. Een bachelor alleen was niet goed genoeg. Zij heeft die master wel netjes afgerond, maar vond het absurd om te horen. Ik hoop maar dat de ouders van Dianne niet zoân soortgelijke druk op haar hebben gelegd.
En inderdaad, ook ik ken iemand die loog over het leven dat hij leidde. Deed alsof hij een bepaalde baan had, die hij in werkelijkheid helemaal niet had. Ging netjes elke ochtend de deur uit om te âwerken.â Hield daarmee o.a. zijn vriendin voor de gek. Die relatie is daarop gestrand. Ik vind het vooral triest. Dat is geen leven. Toch maar te hopen dat mensen die een soortgelijke situatie zitten, daar n.a.v. het verhaal van dit meisje toch iemand over in vertrouwen durven te nemen. Om het niet zover als haar te laten komen.