Moord- en vermissingstopic

Pff wat een verhaal van dat meisje. Ik moet gelijk aan dat verhaal denken van een meisje wat ook loog over haar studie en haar ouders heeft laten vermoorden omdat het uit zou komen.

Ik ken helaas ook een persoon die de hele boel bij elkaar liegt. Hij/zij heeft heel lang iedereen voor gelogen over een baan. Ging sochtends weg werken en kwam savonds thuis van werk, maar er was geen baan. Een jaar lang niet. Ik vroeg mij ook altijd af hoezo de partner niet merkte dat er geen salaris binnen kwam. En zo heeft diegene nog steeds heel veel leugens over dingen dat je denkt mensen komen hier achter hoezo lieg je er over

Dat laatste daar heb je wel gelijk in, misschien is het wel helpend voor mensen in een soortgelijke situatie, al kan ik me óók voorstellen dat het juist de andere richting op kån werken. :disappointed:

1 like

Wow ik wist echtniet dat dat zoveel blijkt voor te komen. Dat je misschien een paar weken het verzwijgt uit schaamte, maar jaaaren? Oh en elke dag word je er weer mee geconfronteerd. Ik vind het echt zo bizar dat niemand ook maar iets merkte. Hoeveel onderzoek zou zij wel niet hebben gedaan? Als in, in het 3e jaar leer je dit en dit blabla. Om het zo realistisch mogelijk laten te lijken. Heel erg zonde dat ze geen uitweg zag.

1 like

ik kan het niet uit staan dat er niks over christian b. / maddie mc cann wordt bekend gemaakt :mad:

22 likes

Ik vond het heel heftig om te lezen dat artikel. Vooral heel erg herkenbaar omdat één van m’n beste vriendinnen ook mede om die reden (denken we) een einde aan haar leven heeft gemaakt. Zoals iemand hier net al zei vraag ik me af hoe verstandig het is om hiervoor de media op te zoeken, lijkt me niet dat zij dat gewild had
 Misschien om anderen te overtuigen om hulp te zoeken bij een soortgelijke situatie, maar het voelt toch gek.

3 likes

Ja precies, zeker omdat het voor haar zó’n heftig geheim was en dat haar familie dat nu met heel Nederland deelt? Het was toen mijn vriendin overleed echt geen moment in me opgekomen om haar verhaal te delen.
En ik weet niet of het echt voorkomen kan worden. Misschien dat bewustzijn wel helpt en dat zulke artikelen daar op die manier wel aan bijdragen, zodat mensen weten dat ze niet de enigen zijn. Maar als naaste kun je daar niet achter komen als iemand het niet uit zichzelf vertelt. Het zou ook ongezond zijn om alles wat iemand zegt te doen in twijfel te trekken, zonder aanleiding. En die aanleiding om dat wel te doen hebben mensen vaak niet.

3 likes

Heb dit verhaal ook gelezen. Vraag me wel af hoe ze al die verhalen kwam over coschappen enz. Van huisgenoten?

Ik vond trouwens dat detail over dat ze halverwege haar agenda had geschreven ‘dit is mijn nieuwe handschrift’ ook best apart.

Vind het wel echt heel treurig dat ze zich zo eenzaam heeft gevoeld. Hoe ze er steeds dieper in is gezakt.

2 likes

Maar wat deden die ‘studenten’ dan ook de hele dag in de bieb? Als ik studeer in de bieb verveel ik me al. Moet triuwens ook zeggen dat ik na 4 jaar mijn jaarlaag van het hbo van 150 man nog steeds niet kende terwijl ik best wat connecties had via via.

Vind het ook wel heftig dat ze dit naar buiten hebben gebracht. Weet niet of ik dat zou doen als het bijv mijn eigen zusje betrof. Maar anderzijds, als maar één iemand zich na dit verhaal toch durft open te stellen, kan ik me voorstellen dat haar familie het ervaart alsof haar dood niet voor niets is geweest. Vond het wel apart te lezen dat ze haar telefoon en laptop had gewist, geen afscheidsbriefje had geschreven
 Alsof ze haar naasten geen enkel inzicht in haar leven gunde ofzo?

Ik heb zelf meegemaakt dat een studiegenootje verplicht een master moest doen van haar ouders. Een bachelor alleen was niet goed genoeg. Zij heeft die master wel netjes afgerond, maar vond het absurd om te horen. Ik hoop maar dat de ouders van Dianne niet zo’n soortgelijke druk op haar hebben gelegd.

En inderdaad, ook ik ken iemand die loog over het leven dat hij leidde. Deed alsof hij een bepaalde baan had, die hij in werkelijkheid helemaal niet had. Ging netjes elke ochtend de deur uit om te ‘werken.’ Hield daarmee o.a. zijn vriendin voor de gek. Die relatie is daarop gestrand. Ik vind het vooral triest. Dat is geen leven. Toch maar te hopen dat mensen die een soortgelijke situatie zitten, daar n.a.v. het verhaal van dit meisje toch iemand over in vertrouwen durven te nemen. Om het niet zover als haar te laten komen. :heart:

Oh dat vind ik wel vrij hard. Ik denk niet dat dat het iets met gunnen te maken had, eerder dat ze zich zo hard voor alles schaamde dat ze niet wilde dat iemand er iets van wist. Ze pleegde zelfmoord omdat ze geen uitweg meer zag (waarschijnlijk), het niet achterlaten van een briefje vind ik eerder eens zo verdrietig in plaats van apart.

8 likes

Volgens mij komt dit best vaak voor. Ik ken ook iemand die zo’n ‘pretend student’ was en eigenlijk altijd als ik dat verhaal vertel, vertelt een ander ook dat ze zo’n iemand kennen/gekend hebben. Ik hoop dat dit steeds ‘bekender’ wordt zodat mensen die hiermee worstelen het misschien eerder durven te vertellen. (*Ik vertel het overigens altijd anoniem. Ik vond het best heftig dat haar geheim nu zo in de media naar buiten is gebracht. Hopelijk helpt het anderen maar ik vind het niet helemaal ok.)

Ik vind het wel een beetje heftig dat je de familie eigenlijk de schuld geeft op basis van een artikel @Alessandra. Er kan zoveel spelen wat wij niet weten. Dat is niet aan ons om over te oordelen vind ik.

3 likes

Hmm het schijnt nu ook al in papieren kranten te staan. Pff straks komen er ook nog interviews op tv of een documentaire.

ik stuurde dit gisteren door naar een vriendin toen ik het hier las en zij zei dat ze het al had gelezen in de krant afgelopen weekend

Het staat al in de kranten en op YouTube staat zelfs al een interview! Dus misschien komen er inderdaad nog meer dingen op tv. Voor de geĂŻnteresseerden: https://youtu.be/ncKJWGOqc-o.

Ik heb er wel een beetje een naar gevoel bij aangezien Dianne er alles aan deed haar verhaal geheim te houden.

Is dit wel de goede link?

En ja ik denk dat die Rachel wel benaderd wordt om het verhaal te vertellen bij verschillende tv programma’s.

Ja, het is een talkshow en het begint met een interview met de zus van Dianne

Spoiler over real detective

de aflevering waarin dat meisje is verdwenen en de agent het gedaan heeft

Huh welke episode is dat? Ik vond dat allemaal heel indrukwekkend en shockend maar die kan ik me niet voor de geest halen?

Sorry, had ik echt niet begrepen

@Jumpsuit Lambs to the slaughter seizoen twee

Ik vond m echt sick, was redelijk m’n vertrouwen in de mensheid kwijt :joy: