Moord- en vermissingstopic

Hmm ja, maar het scenario dat haar leugens na haar dood uit zouden komen was natuurlijk wel vrij aannemelijk. Dat zal vast ook wel door haar hoofd zijn gegaan. Het ijkt me iig dat omdat ze helemaal geen verklaring heeft gegeven voor haar dood, haar tel en computer heeft gewist, dat zoveel vragen achterliet voor haar omgeving, dat zij juist zijn gaan graven. Vooral ook omdat ze voorhield dat alles goed ging in haar leven, dan zoek je als omgeving des te meer naar een verklaring. Daarom denk ik dat er misschien iets anders achter zit. Maar dat ze geen andere uitweg zag is overduidelijk inderdaad. Het leest als een pure wanhoopsdaad. Al met al heel sneu.

1 like

Maar er is nog wel een verschil tussen familie en naasten die achter je geheim komen of heel Nederland. Ik sta achter hun insteek om het meer bekendheid te geven waardoor mensen er eerder over durven te praten als ze in zo’n situatie zitten. Toch vraag ik me ten eerste af of dat gebeurt door een verhaal met zo’n afschuwelijke afloop (Zou dat mensen juist niet meer afschrikken? Er zijn ook genoeg verhalen van ‘pretend studenten’ waarmee het goed is gekomen toen ze het durfden te vertellen.) en ten tweede vind ik dat overleden mensen ook recht hebben op privacy.

1 like

Uhh daar gaat mijn reactie helemaal niet over? Je moet even teruglezen.

Uhh ok? :sweat_smile: Waarom zo aangebrand?

Ik dacht dat je bedoelde dat ze ondanks dat ze alles had gewist er wel vanuit had kunnen gaan dat iedereen erachter zou komen. Maar my bad als ik dat verkeerd heb begrepen.

1 like

Ik vind het ook zo schrijnend dat ze echt niks van een brief oid. heeft achtergelaten. Daardoor schoot het idee ff door m’n hoofd dat ze het wilde laten lijken op een misdaad. Maar ja als ze dat zou willen zou ze haar computer en mobiel niet hebben gewist. Dus dan je familie zo achterlaten, dit heeft ze uiteraard niet gewild maar héél heftig voor de nabestaanden om niet iets van een afscheid te vinden.

Ik weet nog van een jongen op de middelbare school die zelfmoord pleegde en jaren later spraken m’n ouders zijn ouders en z’n ouders zeiden dat ze dat 1 van de moeilijkste dingen vonden. Dat hij geen enkel iets had achter gelaten, in welke vorm van afscheid dan ook.

Spoiler over real detective

ik vond het vooral een mindfuck dat hij op de zaak zat maar het zelf gedaan had. Ik ben blijkbaar te goed van vertrouwen, dat politie niet zoiets doet. Maar je had het wel gelijk door
 vond ik

1 like

Ik vind spoilers over een moord ongepast, het is toch geen serie? Ik weet niet wie er nog meer zo over denkt maar ik vind dat niet oke. Het is al gebeurd en geen fictie. Alsof je dan spanning en sensatie uit een daadwerkelijke moordzaak haalt? Het lijkt mij voor nabestaanden ook echt de hel als het verhaal van je nabestaande maar ff in een spoiler wordt gegooid.

1 like

Eens, maar over een waargebeurde moord horen in mijn gevoel geen spoilers.

Zoals een familielid van mij is vermoord, het idee dat dat dan in spoilers staat vind ik zo niet te bevatten. Het is echt, dus waarom doen alsof het een soap/serie/film is geweest? Geen spoilers voor nodig en het voelt voor mij ook respectloos. Het zou voor iedereen direct open en bloot te lezen moeten zijn, mocht iemand dat willen.

1 like

Ik luister al een paar dagen naar de podcast trace evidence en ik blijf mij verbazen over hoeveel mensen er verdwijnen en ze nooit meer worden gevonden. Gister luisterde ik een aflevering over een jongen die snachts gestrand was met zijn auto. Belde zijn ouders op maar die konden hem niet vinden. Hij is gaan lopen met zijn vader aan de telefoon, na 47 minuten hoort die vader oh shit. En dat is het laatste wat ooit is vernomen van die jongen.

6 likes

Oh wat afschuwelijk. Daar kom je toch nooit meer overheen als ouders?

Ik verbaas me daar ook enorm over, vind de vermissingen podcasts ook altijd het zwaarst/frustrerends. Geen closure whatsoever. Kun je nagaan dat ik dat als luisteraar al heb, laat staan voor de echte betrokkenen.

Welke aflevering was dit? Klinkt echt bizar!

Ja precies! Ik zit als luisteraar al te denken kan het dit of dit zijn? Of is dit misschien gebeurd? Laat staan als je familie / vrienden bent en al jaren op zoek bent.

@Elderflower aflevering 65!

Thanks! Dit is wel echt mijn nachtmerrie :sweat_smile:

1 like

Ja het zit bij mij nu ook al 2 dagen in mijn hoofd. Ook alle theorieën etc die er over zijn besproken. Ik geloof sowieso niet dat hij bij iemand in een auto is gestapt want daar klopt de oh shit niet bij. En dan had die vader ook meer moeten horen.

Ja terwijl ik laatst ook the lighthouse heb geluisterd en daar was ook een jongen mét smart phone en google maps aan verdwenen.

Ja dat is zo, hij wist dan veel beter waar hij op dat moment was of had een live locatie kunnen sturen.

Oh dat maakt het verhaal helemaal vreemd! Ik vond het ook vreemd dat hij aan 1 oog legally blind was maar wel reed (ik wilde daar nog de regels voor opzoeken) en geen dieptes zag en toen maar dacht ik ga door het donker richting het licht wandelen

Volgen jullie op YouTube kanalen waarin zaken besproken worden.? Ik volg er een paar en vind het altijd zo bizar wat er allemaal met iemand kan gebeuren.

1 like

Welke volg jij? Ik zoek wel vaak naar dat soort kanalen maar heb mijn favoriet nog niet gevonden.

1 like

Ik volg Danelle Hallan, Kendall Rae en Criminally Listed

1 like

Stephanie Harlowe is ook wel goed! En ze maakt ook echt lange filmpjes, dus HEERLIJK

3 likes

Dank je! Ga meteen even kijken

1 like