Musical topic

Een tikkie geeky, maar misschien zitten er hier nog meer liefhebbers van het genre Musical/ muziektheater? Grote musicals in Nederland, Broadway, West End, oud, nieuw, volgend seizoen, amateur, off-broedway etc. Wat was jullie favoriet en welke (Broadway) soundtrack moet ik echt nog eens luisteren? Ik ben benieuwd!

3 likes

Ja, Elisabeth vond ik ook fantastisch! Ben ook naar de concertversie geweest, jij?

Les Misérables blijft voor mij de absolute nummer 1 :heart_eyes_cat:

6 likes

Ik ben twee weken geleden naar the Book of Mormon geweest en dat was echt super!

Mijn eerste musical ooit was Mary Poppins en daar heb ik nog altijd warme herinneringen van. Heb die vorig jaar gezien door een kleiner gezelschap en moest toen huilen omdat ik zo nostalgisch was.

2 likes

Ik ging net dit typen haha! Book of Mormon is ook mijn laatste musical en hij was echt geweldig! Ik blijf ook altijd Evita en de Lion King prachtig vinden en mijn nostalgische herinnering gaat naar Chicago (ik heb de film als tiener zĂł vaak gezien en het was zo leuk om die in het theater te zien toen!)

3 likes

Ik heb eerder dit jaar Hamilton in Londen gezien en dat was echt :scream::scream::scream:

5 likes

Ik word blij van dit topic! Ik ben dol op musical, al heb ik wel een veel langere lijst van musicals die ik nog wil zien dan musicals die ik gezien heb, haha. Ik ken er ook niet zoveel van.

Als ik naar Londen ga, is het ondertussen traditie geworden dat ik dan sowieso ook naar een musical ga gaan kijken. Mijn allereerste musical was Fame en die heeft me omver geblazen. Daarna Dirty Dancing gezien (viel tegen), We Will Rock You en laatst ook Matilda.

In New York heb ik The Lion King gezien en dat is mijn absolute favoriet. Echt fantastisch!

En in België heb ik 14-18 gezien en later dit jaar ga ik naar 40-45, maar over het algemeen spreken musicals hier me minder aan (14-18 heeft me wel heel positief verrast).

De klassiekers mis ik dus nog wel.

1 like

Neeeee Book of Mormon lijkt me fantastisch!! Gaaf :blush:

Ik kwam op het idee voor dit topic trouwens omdat ik Next to Normal weer eens luisterde op de fiets, iemand die gezien?

Mary Poppins komt terug in Londen in 2019! Dat is echt m’n favoriete kinderfilm, dus ik wil heel graag gaan!

Bedankt voor deze tip! Daar ga ik zeker heen!! Je zei dat je Mathilda ook hebt gezien. Ik neem aan in Londen? Was dit een aanrader?

@GroenTakje was heel gaaf maar geloof dat BoM aan het eind van het jaar stopt (in Londen tenminste) dus als je nog wilt gaan is het een tip om het zsm te doen.

Ja, inderdaad in Londen. En ja, ik vond het zeker een aanrader! Ik heb van ieder moment genoten.

Oh, ik wist niet dat BoM stopt in Londen! Daar wil ik eigenlijk ook nog heen
 Zo irritant dat het allemaal best prijzig is :stuck_out_tongue:.

Edit: Ik vind nergens terug dat BoM stopt? Wel dat er een nieuwe cast is voor 2018/2019, dus dan lijkt me dat ze in 2019 nog wel verder gaan? Er zijn alleen nog geen tickets te koop voor na nieuwjaar, maar als die echt zou stoppen, zouden ze dat wel aankondigen, vermoed ik. Hij loopt al sinds 2013, niet iets wat je zonder persbericht stopt.

Ik ga in april terug naar Londen, dus ik mag weer een nieuwe musical uitkiezen, haha.

Ik dacht dat te begrijpen van de posters daar maar misschien heb ik het gewoon verkeerd begrepen!

1 like

Deze versie van Stars <3

4 likes

Zeker een liefhebber! Van Soldaat van Oranje was ik echt enorm indruk, die raad ik iedereen aan.

En als je echt van musical houdt vind ik dat je JCS met Ted Neeley niet mag missen, die komt in 2019 weer naar Nederland (Ted is de Jezus uit de originele film, en inmiddels 75 jaar, bizar wat hij nog allemaal kan met zijn stem.)

1 like

@anon65426728 @Totoro ik ben vorige week naar Soldaat van Oranje geweest en inderdaad, de sets waren indrukwekkend maar ik vond de muziek echt helemaal niet zo leuk en het was echt heeeel slecht gezongen? Zeker de hoofdrolspeler, die zong gewoon echt vals. Mensen achter me hadden op gegeven moment ook de slappe lach ervan. Het was me echt tegengevallen.

Wat zonde! Ik kan me voorstellen dat ze wel wat minder goede acteurs inmiddels hebben, na zoveel castwisselingen. Wel heel jammer. Hopelijk toch leuke avond gehad, sets zijn idd indrukwekkend genoeg :slight_smile:

Grappig, de meningen verschillen inderdaad heel erg. Mijn zusje vond het ook helemaal niks, stoorde zich ook aan de zang.

Ik heb zelf een opleiding gedaan die hiermee te maken heeft (haha hoe zeg je dit soort dingen zonder dat het opschepperig klinkt?!) en stoorde me niet zo aan de zang, ook al wist ik dat er best wel het een en ander op aan te merken was.

Vond het juist tof dat de muziek echt in dienst stond van het verhaal, en ik daardoor helemaal meegesleurd kon worden in dat verhaal.

Ik was vroeger heel erg musical fan, soms ging ik ook gewoon meerdere keren naar een bepaalde musical. Maar op een gegeven moment vond ik de kwaliteit echt achteruitgaan en nu ben ik al jaren niet meer geweest. Ga wel naar ‘gewone’ theater voorstellingen en heb de laatste jaren ook meer liefde ontwikkeld voor dans voorstellingen. Maar helaas is het ook best nog wel eens prijzig.

Ik ga over een paar weken weer naar Soldaat van Oranje, ben er een jaar of 5-6 geleden ook geweest en was toen inderdaad ook niet helemaal weg van de zang maar het decor is zo geweldig dat ik het niet erg vind om nog een keer te gaan.

Een paar jaar terug ben ik in een klein theater ook naar Urinetown van het M-lab geweest, dat was hilarisch. Rene van Kooten :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

De Tweeling vond ik ook heel mooi. Ik vond het boek en de film al prachtig, en het werd heel goed gespeeld.

Verder wat internationaler; Ik heb pas op YouTube een amateurversie van Heathers gezien (nav een YouTuber die ik al jaren volg en die nu Veronica speelt in de West End versie) en daar zitten echt geweldige nummers in. Jammer genoeg stopt 'ie in London al over een maandje of zo.

Ik ben ook echt musical fan en mijn ex was echt anti anti anti, waardoor ik er nooit met hem heen kon.
Ben toen ooit eens “per ongeluk” naar les miserables gegaan en waauw, wat mij betreft de allerbeste / mooiste musical ever. Ik heb ook het boek van Victor Hugo gelezen nav de musical.
Verder heb ik gezien: soldaat van oranje, Tarzan, miss Saigon, wicked, Joseph, Mary poppins, sunset boulevard, Grease, Hamelen en Jersey boys