Musical topic

Ik hou ook van musicals! Mijn vriend gelukkig ook dus we gaan vaak samen. Heb nog niet heel veel gezien maar dit al wel:

  • Lion King (1 keer in Nederland en 1 keer in Londen)
  • Les Miserables in New York (mijn all time fave)
  • Tarzan
  • Mary Poppins
  • Miss Saigon
  • Wicked
  • We will rock you
  • Fame
  • Ciske de rat
1 like

Nu al een geweldig topic! Ik ben gek op musicals! Gelukkig kan ik mijn moeder ook altijd wel warm krijgen voor een musical, dus we zijn naar Londen geweest voor Mamma Mia en Les Miserables en naar Canterbury voor Grease. Ik vond deze versie van Grease niet zo sterk, maar de liedjes blijven natuurlijk leuk. Mamma Mia is echt een feestje om te zien. Maar oh my Les Miserables. Wat een ervaring was dat.
Bizar dat Ted Neeley is jaar weer Jezus speelt. Wij zijn vorig jaar geweest, omdat we dachten dat het misschien wel zijn laatste keer zou zijn. Was heel erg leuk!
Hij gelooft in mij van een paar jaar geleden vond ik ook erg leuk!
Ik wil heel graag nog naar Hamilton.
Ik luister trouwens ook heel regelmatig musical soundtracks. Mamma Mia en Grease voornamelijk. Heerlijk :biggrin:
Ik ga dit topic in de gaten houden voor nieuwe musicals!

1 like

Oh Hamelen! Ik heb de versie met Chantal Janzen op dvd. Heel vaak gezien als kind!

1 like

Ik vond 40-45 echt een aanrader, stuk beter dan 14-18. Daarnaast Cats ook gezien in Antwerpen, Robin Hood en Belle en het beest. Toen ik kind was ook naar Pippi Langkous geweest, deze was ook super.

1 like

Ik heb net The Phantom of the Opera gezien (in Londen). Zó goed. Ik zat op de tweede rij, heel tof om eens alles van zo dichtbij te zien (al mis je wel wat overzicht zo).

2 likes

Oh wat gaaf! Ik ga over 2 weken naar Londen, nu wil ik ook!

1 like

Ik zou 2 weken geleden naar Londen gaan om musicals te zien, maar dat is uiteraard niet doorgegaan. Nu heb ik gezien dat er iedere vrijdagavond een musical online komt (voor 48 uur) op het YouTube-kanaal The Shows Must Go On. Vanavond The Phantom of The Opera :heart:. Vorige week was Jesus Christ Superstar, jammer dat ik die heb gemist, maar wel echt leuk om zo ieder weekend nog wel wat musical-spirit te hebben, ook al kan ik niet naar Londen.

Edit: Als je kijkt, moet je ook echt het einde zien, na de speech van Andrew Lloyd Webber! Fantastisch! Ik voel me helemaal warm vanbinnen.

3 likes

Jaaaaa deze is echt zo mooi om te zien. Zelfs mijn vriend vond hem mooi. Newsies staat ook op Disney plus.

1 like

Ik word hier ook zo blij van haha. Heerlijke compilaties van zijn beste musicals.

1 like

Leuke tip! Stage entertainment plaatst nu ook elke week een volledige show op hun site, allemaal nl. Ze hebben ook een leuk backstage YouTube kanaal voor wie zich verveeld

1 like

Dit weekend staat Cats online. Maar amai, nooit geweten dat daar echt niets van verhaal in zit! Dat vind ik best verrassend voor zo’n bekende musical. Het is 1 van de langst spelende musicals, maar zó goed vond 'k hem helemaal niet. Er zitten wel leuke stukken in (Grizabella, Gus, Mungojerrie en Rumpleteazer), maar als geheel nogal langdradig.

Ik heb Phantom of The Opera, Love Never Dies, the Andrew Lloyd Webber Royal Albert Hall Celebration en nu dus Cats gezien in de lockdown. En ik heb nu wel een overdosis gehad, want, op enkele iconische liedjes na, voelt het allemaal toch wel heel erg hetzelfde.

Haha ja wij hebben hem in het echt gezien in in het theater. Zonder eigenlijk ooit te weten waar het nou over ging. We liepen er ook uit en het was van uhm wat da fack was dat… Ik hoorde echt niemand zeggen dat ze het een geweldige musical vonden. Lindsey Ellis heeft naar aanleiding van de film https://youtu.be/G6iqAip-ZNo dit gemaakt. Het verklaart een hoop, maar damn.

1 like

Ja, ik ben eerlijk gezegd blij dat ik hem zo gezien heb, nu weet ik dat ik in de toekomst eerst alle andere musicals kan voornemen voor ik naar Cats ga :joy:. Ik denk dat ik met hetzelfde gevoel naar buiten was gegaan als jullie.

Ik zal later de video bekijken, ik zie dat hij erg lang is, maar het ziet er wel interessant uit. Ik heb na het kijken ook gegoogeld om wat context te krijgen. En ik begrijp het nu wel iets beter, maar het blijft bizar dat dit zo populair is/was.

Jeetje, ik heb ook nooit geweten dat Cats verhaalloos is. Heb 'm 1x in het theater gezien en gister met een half oog online, maar halverwege haak ik echt af :joy: Vind vooral de choreografie en het eerste nummer mooi.

Iets ander, ik kwam laatst dit account tegen: https://www.youtube.com/user/JoeRC2007. Allemaal dans work-outs op musicalmuziek :dancingbanana:

2 likes

The Sound of Music staat live! Heeft iemand het al gezien?

Als ik er nu op klik staat er video unavailable. Hoe had je deze gevonden? :relaxed:

Hij staat op dit kanaal https://www.youtube.com/channel/UCdmPjhKMaXNNeCr1FjuMvag
Maar hij is wegens copyright geblokkeerd in Amerika, Latijns-Amerika en Azië, dus als je daar woont kan het kloppen dat je m niet kan zien :wink:

Ik heb dit weekend geen tijd gehad, dus heb hem niet gezien. Ik was wel verbaasd dat er weer een musical op stond, want ik dacht dat Cats de laatste was. Heb je gekeken?

Ze gaan nu over op musicals die Andrew Lloyd Webber niet zelf gemaakt heeft, maar wel iets mee te maken heeft gehad. Maar ben ook benieuwd hoeveel er nog komen :sweat_smile: heb van de laatste het eerste half uur gezien

In Unbreakable Kimmy Schmidt (ik denk in het laatste seizoen) is er een volledige aflevering die gaat over het feit dat Cats geen verhaal heeft (en hoe dat precies komt ^^).

1 like