ja. Die musicallevels zijn niet vergelijkbaar haha
Ik vond wat betreft de Lion King de kwaliteit in Londen helemaal niet zoveel beter eigenlijk. Ik ben absoluut geen kenner hoor, maar miste in Londen een beetje de passie en het ‘speciale’ van zo’n avondje uit.
Ik ben ook een keer in Londen geweest en twee keer in NL @kali en ik vond Londen superleuk omdat hij al zo’n tijd niet meer in NL draaide, maar ik werd niet omver geblazen. Had ik ook bij Wicked daar overigens. De musicals daar lopen veeeeeeel langer en ik heb het idee dat de topcasts toch niet zo lang aanblijven. ik vind het vooral leuk dat je daar zoveel meer keuze hebt, maar ik zou er niet speciaal voor heen gaan .
Ik ben in New York geweest (maar kan niet vergelijken, want enkel daar) en ik vond het echt de max. Ik was wel echt omver geblazen (en mijn ex die niet speciaal iets heeft met musicals, ook). 1 van de beste die ik gezien heb. Maar dus geen idee hoeveel verschil er zit met Londen of NL.
Ik heb de musical op West End en op Broadway gezien en heb voor de Nederlandse productie gewerkt.
Tussen New York en Londen vond ik weinig verschil zitten. Dus als je speciaal alleen daarvoor een tripje wil maken zou ik voor Londen kiezen, stuk dichterbij haha! Maar de musical is en blijft naar mijn mening gewoon prachtig, waar je hem ook ziet.
De Nederlandse vertaling ken maar al te goed en zit er helemaal ingebakken, maar afgelopen zomer zag ik de voorstelling weer in het Engels en heb echt zó enorm zitten genieten! De originele teksten en songteksten zijn gewoon zo mooi en goed geschreven. Als je heel erg van de Broadway soundtrack geniet is het wel heel tof om hem een keer in het Engels te zien. Is het in mijn ogen wel waard!
Omg mag ik vragen wat je deed voor die productie? Vind dat wel interessant haha.
Ik heb muzikaal gewerkt met de kinderen die in de voorstelling speelden!
Mocht iemand nog naar Alladin willen, je hebt nu een actie dat je met 4 personen voor 45pp kunt gaan. Heb net geboekt en nog goeie plekken kunnen kiezen!
Voor het eerst naar een musical geweest donderdag. Had tbh verwacht dat ik het vreselijk zou vinden en me dood zou cringen. Maar was best leuk eigenlijk. 7,5/10
Leuk! Welke voorstelling heb je gezien?
Aladdin!
Gaat er iemand naar Les Mis? Ik ga eind deze maand, ben erg benieuwd
Ik ga zondag. Ben heel erg benieuwd. De trailer zag er veelbelovend uit en tot nu toe zie ik vrijwel alleen positieve reacties.
Ik ga ook dit weekend! Ben ook heel benieuwd
Heb 'm gezien! Hij is echt geweldig. Hele sterke cast, mooie visuals, niks aan op te merken eigenlijk. Alleen de cast is wel érg wit vind ik, anno 2023 had ik het iets diverser verwacht.
Ik ga volgende week dinsdag! Ben heel erg benieuwd! Vooral ook wat de verschillen zijn met de vorige versie uit 2008.
Ik vind het ook zo leuk dat Aida er weer aankomt! De muziek in die musical is echt prachtig.
Allemaal leuke voorstellingen en producties de komende tijd, slecht voor de portemonnee haha
Ik wist niet dat les mis draaide. Nu moet ik straks kiezen tussen die en Aïda. Damn…
Jaaaa Ik ga naar drie musicals dit jaar in mei naar Les mis, in de zomer naar Aida en in het najaar naar six haha. Fijn om te horen dat de recensies goed zijn. Was er wel wat bang voor haha.
Ik ga voor Aïda, die sfeer spreekt me meer aan dan Les Mis.
Oh wow, had dit gemist. Klinkt tof