Muziek topic

god Lizzy McAlpine’s nieuwe album just killed me.

Kan echt niet wachten hierop

2 likes

Wow ik heb nog nooit zo’n verwacht album gezien in Spotify, is dat nieuw?

Weet ik eigenlijk niet? Ik denk het. Volgens mij heb ik wel al eens eerder gepresaved. Die countdown viel mij eigenlijk ook pas voor het eerst op bij de komst van het nieuwe album van Justin Timberlake.

1 like

Die functie is er nu een jaar ongeveer volgens mij

1 like

Mijn feed de hele dag

1 like

Wat vinden jullie van Taylors nieuwe album. Ze heeft gewoon twee albums uitgebracht in 1 keer, waar haalt ze de tijd vandaan!!

Ik merk dat ik er echt in moet groeien, vond folklore en Midnights direct erg goed

Ik heb alleen het 1e album geluisterd en die vond ik wel een beetje underwhelming. Maar denk dat ik er nog in moet groeien want het is zeker geen slecht album. De andere helft van de double release nog niet kunnen luisteren! Heel benieuwd naar wel.

1 like

Ik vond het ook best underwhelming. Het is bijna alleen maar rustig muziek en niets springt er echt uit vind ik. Folklore was ook heel rustig muziek maar daar vond ik bijna elk nummer wel heel origineel. Weet nog dat ik het een heel weekend heb beluisterd met regen op de achtergrond. En nu begint ze weer over Kim en dan denk ik laat het toch gaan. Je verhaal is nu bekend en Kim zal nooit worden gecanceld. En ook het liedje but daddy, I love him over Matty. Ze had een paar weken met hem ofzo en dan gelijk zo in een slachtofferrol dat iedereen een mening erover had. Ja tuurlijk had iedereen een mening, die man heeft racistische uitspraken gedaan en jij bent wereldberoemd.

Ik luister de laatste dagen alleen nog maar naar Cowboy Carter en het is net als bij Renaissance, beter en beter bij elke sessie. Ik skip de interludes en Jolene (maar dat vind ik een zaagliedje). Hoop dat ze tourt, wil dit wel live zien.

2 likes

Ik heb het album denk ik zo’n 20 keer geluisterd maar hij gaat niet zo onder mijn huid zitten als Renaissance, dat vind ik zo jammer :cowboy_hat_face: al was dat ook wel echt een ontzettend goed album. Die krijgt van mij echt een 9,5 en deze een 7 qua feeling denk ik. Al is het natuurlijk weer heel goed.

1 like

Eerste album vond ik eerst een beetje meh maar zit er nu helemaal lekker in ! Het tweede deel kan ik (nog) niet veel mee.

Ik luister nog steeds vaak naar het album My 21st Century Blues van Raye (uitgekomen vorig jaar), ik heb haar live gezien vorig jaar in maart in Parijs en was toch al een tijdje fan. Ben zo blij dat ze nu erkenning krijgt, zowel van fans als op de Brits bijvoorbeeld.
En over Beyonce gesproken, ze heeft ook aan 2 nummers voor Beyonce meegeschreven geloof ik.
Ik baal wel dat ik niet naar het concert in Londen kon gaan waar ze alles met een heel orkest speelde.

1 like

Ik vind dit ook een leuk album maar wel heel onsamenhangend? Elk nr is weer compleet anders, en ja dat is ook fijn qua afwisseling maar goed beetje van hak op tak

1 like

Ik denk dat doordat het haar eerste album als onafhankelijk artiest was ze over verschillende dingen wou schrijven die haar bezighielden. Ze zei dat ze ook door een vrij donkere periode was gegaan (meerdere nummers waarbij het over verslaving gaat, "Ice cream man’ over verkrachting, ‘Environmental anxiety’ en ‘body dysmorfia’ ook over onderwerpen die veel jongern bezighouden). En enkele andere nummer maken het dan wat fijner en luchtiger. Ik ben biased 100% haha en kan me ook vinden in veel van de nummers op de plaat, vandaar :sweat_smile:

6 likes

Ja ik had eea opgezocht en bleek wel vaker als review gegeven. Ze had zelf gezegd dat dit alle muziek is die ze al die jaren al had willen maken, juist hele verschillende genres en alles door elkaar!

2 likes

Ben benieuwd wat je er inmiddels van vindt! Ik vond het de eerste keer luisteren ook underwhelming. Zoveel liedjes en voor mijn gevoel leek het allemaal op elkaar haha. Maar nu ik ze vaker hoor en het album op shuffle luister beginnen het echt losse liedjes te worden en kan ik ze steeds meer meezingen. Mijn favo liedjes zijn alsnog de iets meer up-tempo liedjes: I can do it with a broken heart en my boy only breaks his favorite toys.

Ik lees nu veel op internet over haar album ook omdat dit haar eerste album is die ik niet zo boeiend vind. Fortnight blijft wel hangen, vind de tekst van The Prophecy mooi, down bad is leuk. Maar de rest lijkt zo op elkaar, de teksten zullen vast mooi en diep en dubbelzinnig zijn. Maar ik vind het niet lekker luisteren, als ik het helemaal moet uitpluizen. Ik luister wel naar Folklore en evermore.

3 likes

Ik heb haar recent ontdekt en omg wat is zij goed zeg!! Ik wilde kijken of ze naar Amsterdam zou komen, maar ze komt alleen naar festivals. Dat concert met orkest is echt mega goed.

2 likes

Vorig jaar stond ze zelfs in twee verschillende zalen in Amsterdam! En geen enkele in België :sob: dus dat komt nog hoop ik haha

1 like