Muziek topic

De lyrics zijn gewoon tering slecht, ik vind de eerste 5 nummers wel aardig (en ik vind eldest daughter het beste) maar voelt echt alsof ze dit in een weekje gemaakt heeft. Ik hou trouwens alleen van Evermore en Folklore

IK HEB KAARTEN VOOR SUBLIME IN NEDERLAND :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

3 likes

dat nieuwe album van rosalia ik ben het echt nog geen een keer doorgekomen zonder minimaal een traan te laten :white_heart: :white_heart: :white_heart:

6 likes

Jaa Berghain is echt een geweldig nummerwat is je favo?

2 likes

haha berghain is de enige die ik af en toe skip :crazy_face: objectief vind ik hem wel heel vet en bijzonder

mijn favo wisselt echt bij elke luisterbeurt bijna maar ik heb gisteren sauvignon blanc 5 keer geluisterd en nog een paar tranen extra gelaten met de vertaling erbij :heartpulse: en mio cristo en memoria ook meermaals geluisterd.
maar mn eerste luisterbeurt waren divinize, la perla, la yugular, sauvignon blanc, magnolias (daar moest ik toen helemaal bij huilen) favoriet, daarna mio cristo, daarna reliquia & el rumba, daarna memoria & dios es un stalker… en dan gisteren dus die 3 die ik noemde. en ik kan echt niet een overall favoriet kiezen eigenlijk.
vind het album zo mooi/goed dat ik hem afzet als ik mn aandacht er niet bij kan houden, vind het gewoon zonde om mijn brein het te laten registreren als achtergrondmuziek. en de nummers zijn zo ~eclectisch dat elke mood weer een andere aanspreekt.

sorry lang bericht, vind het leuk om over muziek te praten :grin: wat zijn jouw favorieten en die van anderen die meelezen?

8 likes

album of the year voor mij, geen debat meer nodig.

4 likes

deze vind ik ook fantastisch, vooral die laatste

1 like

Dat is echt zo ja! Mn favoriet is echt berghain haha. Toen ik die voor het eerdt hoorde was ik echt blown away. Maar ik luister ook wel klassieke muziek en ook Björk. Rosalia heeft ook een andere samenwerking met Björk (Oral) die vind ik ook heel mooi.
@Daelyss hij wordt heel goed ontvangen
Mijn album vh jaar is die van Anna von Hausswolff - iconoclasts. Maar is weer een heel ander genre.

2 likes

pff ja die laatste is absurd, echt perfect voor haar stem en dat koor erbij mennn. echt niet normaal, dat vergeet je van je leven toch ook niet als je daar live bij bent geweest 🥹
stom dat ie niet op spotify staat.

ik vind dat ‘huilerige’ dat ze in haar stem kan brengen ook zooo mooi altijd, doet me soms aan chavela vargas (https://m.youtube.com/watch?v=rNurASQ3JSc&list=RDrNurASQ3JSc&start_radio=1&pp=ygUZbGEgbGxvcm9uYSBjaGF2ZWxhIHZhcmdhc6AHAQ%3D%3D) denken.

met perdoname (https://m.youtube.com/watch?v=2390-uK5AVk&pp=ygUXcGVyZG9uYW1lIHJvc2FsaWEgc2hvcnQ%3D) doet ze het ook, wel weer anders met haar stem maar elke live versie die ik zie staat ze ook soort van met tranen in haar ogen, echt helemaal despair i love

1 like

Jaa elke keer een andere favoriet is heel herkenbaar! Maar als ik een nummer zou moeten kiezen dan Porcelana denk ik, met het Latijn en Japans erin en net een wat donkerder geluid en :two_hearts::two_hearts::two_hearts:

@Sproetjes Iconoclasts vind ik heel vet ook ja! Heel erg in mijn straatje ook (luister ook graag naar dingen als een Chelsea Wolfe en Emma Ruth Rundle), ik raak er alleen af en toe een beetje uit door haar stemgeluid? Maar ik hoop dat dat minder wordt als ik m vaker luister

Edit: en mn favo Rosalía nummer overall is denk ik De Plata, die deed ze toen ik haar zag live en dat was zo zo zo mooi, krijg er nog steeds kippenvel van soms

3 likes

Ik luister inderdaad ook Chelsea Wolfe. Ik vind de stem van Anna heel erg mooi maar snap wel dat niet iedereen dat heeft.

Procelana is inderdaad ook heel vet. Die outro ook :purple_heart:

1 like

ah ja porcelana is echt zo’n vette mix van genres weer, die outro idd!! de plata lijkt me fantastisch om live te zien :black_heart: bij welke tour van haar ben je geweest?

ik ben niet zo’n grote stadionconcertenganger (eigenlijk helemaal niet) en vind het vaak ook te duur maar als ze met dit album gaat touren ga ik het sterk overwegen denk ik

2 likes

Ik was bij de Motomami tour 3 jaar geleden! De Plata was toen met elektrische gitaar maar het lijkt me ook heeel vet om 'm met akoestische gitaar te horen

Die show was in de Afas en ik had toen dezelfde twijfel maar ik ben wel heel erg blij dat ik toen wel gegaan ben! Was m’n eerste keer Afas en het viel me redelijk mee hoe giga het was, en er was daardoor wel ruimte voor een heel toffe productie qua dansers en videografie enzo die er in een kleinere zaal niet was geweest. Als het voor deze tour de Ziggo Dome ofzo wordt ga ik er wel even heel goed over na moeten denken (nooit geweest en dat wou ik eigenlijk zo houden maar zou het er denk ik toch wel voor over hebben). Ik heb me in ieder geval maar even ingeschreven voor de nieuwsbrief voor het geval je via daar een presale-code of iets krijgt

1 like

ik dácht dat ik mijn album of the year had gevonden in The Last Dinner Party - From The Pyre maar mijn girls zijn toch verstoten door Rosalía. Wat de fuck zeg. Een van de beste albums ooit, denk ik.

2 likes

hebben meer mensen hier naar eusexua afterglow van fka twigs geluisterd? ik heb hem echt al dagen op repeat. ik heb wel een aantal skips, ook bij eusexua zelf maar ik vind het wel een goede deluxe editie. maar ik vind haar stem eigenlijk zo mooi dat ik bijna alles gewoon goed vind haha

Vond dat ook echt een goed album (van Last Dinner Party)! Maar idd haha

1 like

Ik heb dezelfde favorieten als jou en moest ook huilen bij Magnolias. Het is zo’n perfecte afsluiter voor haar album.
Ik speel Lux af voor mijn dochter en kan dan zo genieten van haar reactie.
Ik wil dit album live zien, goh wat een plaat :two_hearts:

3 likes

ja dit lijkt me dus ook echt vet om een keer mee te maken. je verliest misschien het persoonlijke maar zo’n show is ook wel heel bijzonder. ik heb hetzelfde dilemma mbt ziggo dome enzo, ik weet niet, ik krijg zo de kriebels van dat massale, haha. maar ook zonde om me/onszelf iets te ontnemen dat je graag wil zien. goeie van de nieuwsbrief, ga ik ook ff doen. edit: ik kan het nergens vinden??? hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

@Daelyss ja magnolias is zo mooi! ik wil nog eens alle teksten vertaald erbij hebben om het verhaal beter te krijgen maar magnolias had ik direct de vertaling van opgezocht, zo een perfecte afsluiter inderdaad.
en wat bijzonder om het album voor je dochter af te kunnen spelen :pleading_face: dat lijkt me toch wel één van de mooiste dingen van ouder zijn, je kind mooie dingen laten zien en horen en zien hoe zij daarop reageren. lijkt je dochter een favoriet te hebben? haha

oh ben nu op haar website en je kunt het album hier https://lux.rosalia.com/ luisteren met originele tekst + vertaling eronder

Ja precies dit inderdaad! En ja die nieuwsbrief is heel onlogisch, gaat via de shop? Maar dit is de link:

Edit: oh zie nu ineens dat er UK bijstaat lol maar volgens mij is er geen aparte EU shop
Edit 2: er is wel een aparte EU shop en die heeft onderaan een inschrijfoptie: https://rosalia-eu.com/

3 likes

La Yugular is ook zo mooi, de stukken in het Arabisch :orange_heart:
Kan geen favoriet kiezen.

1 like