Naam geven zonder ‘schaamte’

En Meg vind ik ook leuk, maarja dan denken mensen of aan MC Donalds of aan een MacBook ofzo.

1 like

En de helft van mijn bedpartners hahaha

10 likes

Corinthian

Rhaegar, Vyomini, Luna, Storm. Zou een oud-Noorse naam ook ontzettend gaaf vinden, maar heb met mezelf afgesproken dat de naam enigszins makkelijk te spellen moet zijn

Summer en Autumn

2 likes

Oh ja Autumn vind ik ook leuk. En River.

2 likes

Niets! Maar de vraag is hoe je jouw kind zou noemen en dat zou Sophie zijn :smile:

1 like

Ik vind Ramses echt een mooie naam.

7 likes

Baby, Dalila

Ik ben trouwens Nora en bij Starbucks kreeg ik dit:

Dus dat kan @Santeria’s naam ook zijn!!!

8 likes

Eleonor. Het kan opzich wel maar toch. En ik vind Sweder ook mooi. Ik ken ook een Sweder en die was altijd zo cute misschien dat ik het daarom ook leuk vind.

1 like

Hebben onze dochter zo genoemd. Wilde het eerst niet omdat ik het dus echt een totaal niet creatieve naam vond voor mensen zonder eigen mening. En dat vind ik nog maar de liefde voor de naam :wink:

1 like

Nouria

Ik zou een zoon wel Dexter willen noemen, maar ja die associaties met seriemoordenaars en Dexter’s lab, dat ga ik mijn kind echt niet aan doen :joy:

5 likes

Mijn zusjes hebben allebei een Noorse naam en die willen hun naam veranderen omdat het moeilijk te spellen en uit te spreken is. Ze willen nu Lily en Lizzy genoemd worden, veel makkelijker dan hun officiële namen

Daarom zou ik ook niet voor een Noorse naam gaan, heb zelf al moeite met de correcte uitspraak van de namen van wat Noorse vrienden :see_no_evil:

1 like

Soufian

maar die tatta’s zeggen Soo fie an

16 likes

Ben je toevallig econoom? Ik kan enkel denken aan uitgifte van aandelen a pari en onder pari haha

Ariadne en Matteo. Niet gekozen wegens verbastering van de namen door verkeerde uitspraak. Ik woon in Limburg dus daar kan weinig goeds van komen zeg maar.

1 like

Bij die Ierse namen gaat het echt helemaal fout in mijn hoofd. Zoals het dan geschreven wordt en hoe het dan uitgesproken moet worden, dat rijmt niet in mijn hoofd :joy: #error
De schrijfwijze daarentegen vind ik wel prachtig, het heeft wat sprookjesachtigs.

Wij wilden een eventuele zoon Lucas noemen. Alleen kan dat niet met onze achternaam (die dus ook begint met cas). Voor de rest geen namen zonder schaamte…

3 likes