Naam geven zonder ‘schaamte’

Hermoine

1 like

Oh haha ik helemaal niet maar misschien omdat ik veel Alexanders ken. Die worden trouwens allemaal Alex of Lex in het dagelijks leven genoemd.

1 like

En Meg vind ik ook leuk, maarja dan denken mensen of aan MC Donalds of aan een MacBook ofzo.

1 like

En de helft van mijn bedpartners hahaha

10 likes

Corinthian

Rhaegar, Vyomini, Luna, Storm. Zou een oud-Noorse naam ook ontzettend gaaf vinden, maar heb met mezelf afgesproken dat de naam enigszins makkelijk te spellen moet zijn

Summer en Autumn

2 likes

Oh ja Autumn vind ik ook leuk. En River.

2 likes

Niets! Maar de vraag is hoe je jouw kind zou noemen en dat zou Sophie zijn :smile:

1 like

Ja he, ik vind het ook prachtige namen, maar ze zijn Iraans/Afghaans en Spaans, en ik vind dat dus niet passen bij blonde Nederlandse kinderen.
(niet dat ik een kind wil, maar anders zou het zeker een blond/rossig kind worden).

Ik vind Ramses echt een mooie naam.

7 likes

Baby, Dalila

Ik ben trouwens Nora en bij Starbucks kreeg ik dit:


Dus dat kan @Santeria’s naam ook zijn!!!

8 likes

Eleonor. Het kan opzich wel maar toch. En ik vind Sweder ook mooi. Ik ken ook een Sweder en die was altijd zo cute misschien dat ik het daarom ook leuk vind.

Heb deze naam op het forum al eens eerder genoemd: Papaver.

3 likes

Hebben onze dochter zo genoemd. Wilde het eerst niet omdat ik het dus echt een totaal niet creatieve naam vond voor mensen zonder eigen mening. En dat vind ik nog maar de liefde voor de naam :wink:

1 like

Nouria

Door Maanzaad?
Die heb ik vroeger zo vaak gelezen!

3 likes

Ja klopt! Volgens mij vind ik al ‘mijn’ namen mooi door boeken/films.

1 like

Ik zou een zoon wel Dexter willen noemen, maar ja die associaties met seriemoordenaars en Dexter’s lab, dat ga ik mijn kind echt niet aan doen :joy:

5 likes

Mijn zusjes hebben allebei een Noorse naam en die willen hun naam veranderen omdat het moeilijk te spellen en uit te spreken is. Ze willen nu Lily en Lizzy genoemd worden, veel makkelijker dan hun officiële namen