Naam geven zonder ‘schaamte’

Daarom zou ik ook niet voor een Noorse naam gaan, heb zelf al moeite met de correcte uitspraak van de namen van wat Noorse vrienden :see_no_evil:

1 like

Soufian

maar die tatta’s zeggen Soo fie an

16 likes

Ben je toevallig econoom? Ik kan enkel denken aan uitgifte van aandelen a pari en onder pari haha

Ariadne en Matteo. Niet gekozen wegens verbastering van de namen door verkeerde uitspraak. Ik woon in Limburg dus daar kan weinig goeds van komen zeg maar.

1 like

Bij die Ierse namen gaat het echt helemaal fout in mijn hoofd. Zoals het dan geschreven wordt en hoe het dan uitgesproken moet worden, dat rijmt niet in mijn hoofd :joy: #error
De schrijfwijze daarentegen vind ik wel prachtig, het heeft wat sprookjesachtigs.

Wij wilden een eventuele zoon Lucas noemen. Alleen kan dat niet met onze achternaam (die dus ook begint met cas). Voor de rest geen namen zonder schaamte…

3 likes

Ik ben nu stiekem wel heel benieuwd naar hun echte namen.

1 like

Geralt

2 likes

Ja vraag ik mij ook af, Matteo kun je niet anders uitspreken als Matteo toch.

Ik vind Penelope erg leuk voor een meisje, alleen zie ik gelijk al voor me hoe raar dat moet klinken als mensen het op zijn Nederlands uit proberen te spreken.
En voor een jongen vind ik Elon leuk, maar niet als iedereen denkt dat het naar meneer Musk vernoemd is. (Al zijn Tesla’s wel mooie auto’s).

4 likes

Heel plat en langgerekt: maateejoo. En Mat (gewoon uitgesproken zoals in vloermat) is hier een naam die vroeger veel gegeven werd. Dus ik was bang dat veel mensen t dan ook zo gingen afkorten.

1 like

Anaïs
Noah
Briseïs

2 likes

Ik ken een Pilar! Prachtige naam.

3 likes

Ik krijg echt kortsluiting bij namen als Siobhan (Sjevan) en Niamh (Nief). Hoe kan dat met zo’n spelling zo uitgesproken worden, ik snap dat echt niet.

Ik vind Faas leuk, maar dat is een naam die in mijn omgeving al weleens is afgemaakt.

5 likes

Ik moet bij Pilar meteen denken aan een pilar cyst gaat weer dr pimple popper kijken

2 likes

Ik vind Olly echt een leuke naam! Maar mijn vriend zou zich daar wel voor gaan schamen haha.

3 likes

Bij mijn dochter op school zit een Tiamo… Vind ik tiago toch een stuk toffer klinken!

1 like

Ik vind Jasper alleen op z’n Engels mooi, maar denk dat je gek zou worden als je hier iedereen zou moeten corrigeren.

mijn vader had mij Youandi willen noemen, naar you and i. dit is geen grap en mijn vader is geen scenarioschrijver van de luizenmoeder.

76 likes

Ik wil ontzettend graag Beer voor een zoontje, maar mijn vriend ziet het echt niet zitten. Hij vindt het wel mooi, maar ik denk dat hij beren op de weg ziet qua reacties :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes