Ik vind Briseïs dus een fantastische naam, maar ik weet niet of ik wil dat mijn toekomstige telg door kiddo’s met kennis van de oudheid wordt uitgemaakt voor slavin.
Bentley en Storm.
Maar namen zoals Bentley vind ik persoonlijk niet in NL passen, plus dat matched ook voor geen meter met de achternaam haha. En Storm, daar vind ik dan weer maar weinig andere namen ook mooi bij.
Het liefst gaf ik mijn meisjeskinderen Franse namen, net zoals mijn naam. Er zat een meisje in mijn klas toen ik in Frankrijk woonde die heet Ophélie
Maar ook Aimée vind ik zo mooi. Ik betwijfel alleen of dat geaccepteerd wordt in de huidige samenleving
@anon95960165 ik had een Aimée in de klas op de basisschool en de gymleraar plaagde haar altijd: ‘Pas op! daar komt de ME!’
Wat is er met de naam Freya gerelateerd aan nazi’s? Ik vind dat ook een erg mooie naam, en Gaia ook trouwens.
@Zitzak Stach vind ik ook heel leuk, echt Koning van Katoren vibes.
Ja ik vroeg me dit ook af @anon42392789! Als ik t google vind ik vooral informatie over een onlangs overleden verzetsstrijder genaamd Freya. Ik weet wel dat ze een fascinatie hadden voor de Noorse mythologie maar volgens mij legt nog maar heel weinig mensen deze link (gelukkig).
Sowieso vind ik seizoensnamen heel tof. Namen als Summer, Winter, Autumn, maar bijvoorbeeld Lente. Ze kunnen wel, maar vind ze toch minder voor een echt kind. En Storm vind ik ook tof, net als Hartwin en Hartlyn.
Winter vind ik ook heel erg mooi!
Oh ik vind Skadi trouwens ook een leuke naam (maar ik heb al bedacht dat ik mijn toekomstige honden Loki en Skadi ga noemen)
Ik ben fan van Elisa en Lize, maar dan wel op zijn Engels uitgesproken. Alleen al een Elise en een Lisa in de familie, dus dat kan niet. Of Rose, wat ook is afgekeurd nu de kat van mijn ouders Rosie heet (ook echt een leuke naam!) en regelmatig met Roos aangesproken wordt.
Mijn broertje heeft overigens echt een naam die zo in dit topic past. Waarbij ik het vooral heel fijn vind dat mijn ouders mij wel een schaamteloze naam gegeven hebben, want die van hem past in het rijtje “Hoe heet je? Hoe schijf je dit?”
Ik vind Jade een mooie naam maar op zijn Nederlands uitgesproken. Helaas woon ik in een Engels sprekend land dus dat gaat niet.
Ik vind India of Indie een leuke naam en mijn vriend vindt dat een stripper naam.
Mijn vriend wou ons zoontje wodan noemen, maar daar heb ik een stokje voor gestoken
Ik vind Harley of Harvey ook heel leuk. Maar zou dat niet snel echt doen.
Nazi’s waren er gek op zaken uit de Germaanse mythologie voor hun gedachtegoed en oorlogsvoering. Freya was ook een radarsysteem.
Ik vind Mona een leuke naam, ook in combinatie met Lisa. Of Sisi.
Ik vind Micky wel een leuke naam voor een meisje maar raad eens wat de achternaam van mijn vriend is…
muis
Hahahahahhaa
Mijn vriend vind Seth een leuke naam maar ik vind dat zo’n gemene naam? Volgens mij heet dat gemene jongetje in Toy Story zo.
Ja haha dat gaan we dus mooi niet doen
Nee die heet Sid!
Ohja, ok. Dit maakt het wel beter.