Naam geven zonder ‘schaamte’

Bobbie vind ik ook een leuke naam. Maar denk dan altijd aan Bobbie Eden

2 likes

Door dit topic besef ik mij dat ik best wel veel mensen ken met wat denk ik als wat vreemde namen wordt gezien, zoals nawras, devonte, rishi, scree. Mijn bff heeft de meest normale naam ever en zegt altijd dat de ouders die dat bedacht hebben even normaal moeten doen. :stuck_out_tongue:

Jasmijn vind ik echt een supermooie naam, maar dat vind ik soms te “Hollands” voor mijn (eventuele, over 398438423842384 jaar) kind dat sowieso een halfbloedje wordt… slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd.

Of Cecile, maar dat lijkt dan weer teveel op mijn vriends achternaam.

Andere “vreemde” namen:
Anderson
Blake
Nona
Mei (uitgesproken als Meej/May op z’n Engels, maar vind May niet mooi geschreven)

1 like

ik had vroeger een docente die Kerstin heet…

2 likes

Seth van the oc compenseert misschien een beetje? Die was alles behalve gemeen

4 likes

May wordt ook weleens geschreven als Mae, misschien vind je dat wel mooi?

1 like

Summer is leuk!!

1 like

Jip.

Omdat dit mijn meest favoriete jongensnaam is. Maar mijn vriend vindt het echt een verschrikkelijke naam. :sob:

Hij vindt Delano een mooie naam. Oh god… Hoe gaan we ooit een naam vinden voor eventuele kinderen in de toekomst. Ik vrees nu al voor de discussies. Maar hoe dan ook dat ik eerder mijn zin krijg qua namensmaak dan hij.

6 likes

Dat ligt wel erg uit elkaar idd.

Of compromis: Jipano of Del
:stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Jonah
Babs
Elif

Iemand die ik ken haar kind heet ook Seth, maar hoe spreek je dat uit? In Nederland wordt dat dan toch “Setttt”, niemand gaat die slis tussen z’n tanden doen.

Ik zeg zelf wel Seth met een soort slis omdat je die H een beetje uitspreekt.

Sierra Nevada
Mijn man hield me tegen…

4 likes

Wolf (love deze naam met Australisch accent) en Blake (bleekmiddel associatie)

Jouw associatie met Blake doet me herinneren dat ik als kind de meisjesnaam Brook echt FANTASTISCH vond. Ik besefte ook pas jaaaren later dat het “Broek” is??? :woman_shrugging:

2 likes

Wolf hoor je tegenwoordig wel vaker, kan prima als je het mooi vindt :slight_smile:

Ik vind Fainne prachtig, Niamh, Erin, Liadan en andere Iers-geïnspireerde namen.

1 like

Ik vind Wolf ook zo leuk :tired_face: Maar iedereen aan wie ik dat vertel vind het vreselijk!

4 likes

Had ik ook op mijn lijsje. Man vindt het een naam voor herdershonden en claimt er wel 5 te kennen met deze naam.

Ik vind Hugo een hele mooie naam maar hier in het oosten van het land wordt dat “Hugooooooo” en dat is toch weer wat minder.

Dexter vind ik nog steeds een coole naam voor een jongetje :joy:

2 likes