Nagellak #2

Ik overweeg om BIAB te gaan proberen thuis, maar vind het een beetje overweldigend. Ik dacht altijd dat dit een soort alles-in-1 gellak was wat goed is voor je nagels, maar kwam bijvoorbeeld ook een set van drie lakjes (top, builder, base) tegen van Gellex en zo nog andere merken.

De zoekfunctie helpt me niet echt verder op het forum, dus heeft iemand tips/aanrader/uitleg over hoe te starten hiermee? Meen me te herinneren dat men hier fan is van The GelBottle maar kan er weinig over terug vinden.

3 likes

Vond het tijd worden voor glitter! Dit is rose gold van de platinum lijn van Kiki London

Ik zie nu dat als je ‘m aanklikt de foto een stuk minder wazig is :slight_smile: is er een manier om op je telefoon (iphone) foto’s kleiner te maken qua kb zodat het niet zo zwaar is voor t forum ook? Weet alleen op mn desktop.

13 likes

Welke jojoba olie gebruik je? Mijn nagelriemen kunnen ook wel wat verzorging gebruiken :sweat_smile:

1 like

Ja dit vroeg ik me ook af inderdaad!

Ik heb biab gebruikt van Kiki Londen en dat deed niet heel veel voor mij, dus toch maar The Gelbottle gekocht ook al is dat 3x zo duur.
Het is geen alles in 1 lak, maar bij de meeste kleuren hoef je geen basecoat te gebruiken (alleen bij wit en clear moet 't wel).
Ik gebruik 't alleen als overlay, omdat ik het wel goed wil leren als ik ermee wil ‘builden’ of verlengen, dus daar wil ik 'n cursus voor volgen.

Je kunt 't dus gewoon als basecoat gebruiken (2 laagjes) voor een stevigere base met een kleurtje en dan topcoat er overheen en klaar.
Maar je kunt er ook andere kleuren of art overheen doen.

3 likes

@Illuminated Ik heb een jaar of 2 geleden bij De Tuinen een flesje jojoba olie gekocht die ik heel fijn vind en ook niet heel duur was. Ik gebruik hem alleen voor mijn nagelriemen en hij is nog lang niet op.

Tipje: ik had nog een oud, leeg potje nagelolie liggen (zoals een nagellakpotje met een kwastje). Die heb ik omgespoeld en daar de jojoba olie in gedaan. Dat smeert veel makkelijker dan rechtstreeks uit de fles, ik knoeide daar iig wel regelmatig mee haha. Hoef het potje dan alleen eens in het halfjaar ofzo bij te vullen en ik kan weer vooruit.

4 likes

De samenstelling van die jojoba olie zou helaas veranderd zijn afgelopen jaar. Heeft slechte reviews.
Dat is een handige tip van het nagellak potje. Thanks

Kijk even bij Michelle ivak op insta, zij legt het handig uit. Ik gebruik die van Carma cosmetics als gellak

3 likes

Ik gebruik gewoon pure jojobaolie! Ik woon in het buitenland en koop het bij de drogist, De Tuinen heeft vast ook wel olie zonder toevoegingen. :relaxed: (@Illuminated)

Ik heb voor het eerst gelnagellak gebruikt:

De kleur is Vanessa 112. Ik ben benieuwd of het twee weken mooi blijft zitten!

23 likes

Oh dat heb ik gemist. Wat zonde!

Een zilveren French biabje :sparkles:

29 likes

Mijn nagelstyliste gebruikt thegelbottle en dat vind ik heel fijn! Blijft onwijs lang zitten en het chipt ook niet.
In principe heb je geen base nodig, want de biab is al een base met een kleurtje. Je hebt nog wel een topcoat nodig om hem mee af te sluiten.

2 likes

Yes, ik heb het e.e.a van TGB en ben er helemaal fan van. Het lakt niet zoals normale nagellak, want het is een builder gel. Je kán het als normale nagellak lakken, maar ik heb ondervonden dat er dan veel product naar de zijkanten glijdt en dat zorgt ervoor dat je nagels breder ogen.

BIAB blijft mij veel beter zitten dan gellak. Voorheen gebruikte ik voornamelijk gellak van CND, maar het is toch wat minder sterk en er komt sneller lucht onder.

Het is oefenen, oefenen en nog eens oefenen als je het netjes en strak wil hebben. Ik raad aan om een dun precisiekwastje te halen om de zijkanten van je nagels te kunnen bereiken.

2 likes

Paarsig rozig roodachtig? En glitters :heart:

7 likes

Het is meer dat hij belachelijk hoog geprijsd is voor het aantal watt dat ze bieden. Hij zal vast prima werken bij PG lakjes, maar wil ook de mogelijkheid hebben om andere merken te proberen. Grote kans ook dat Kiki bij jou minder werkt omdat de wattage van je lamp gewoon niet geschikt is. Dus niks mis mee als je tevreden bent met PG, maar wil voor de zekerheid mn opties open houden.

Echt prachtig!

1 like

@George @MazKanata Ah thanks voor de uitleg allemaal! Ga vanavond dan maar eens iig kijken naar gelbottle en filmpjes van Michelle en dan komt het goed!

1 like

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb zelf hele lelijke nagels. Ze groeien wijd én sinds een tijdje ook naar beneden. En vaak ook nog scheef naar beneden, dus alleen aan één kant van de nagel.

Ik heb geprobeerd het te tekenen, ging niet zo goed:

Screenshot 2021-11-25 at 21.30.26

Zodra m’n nagels langer worden, wordt het nog opvallender. Maar ik zou wel graag langere nagels willen. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ze niet meer naar beneden groeien? Ik ben allergisch voor acryl en gel, dus dat is helaas geen optie.

3 likes

Ik heb er geen opleiding voor gevolgd en weet er verder ook het fijne niet van. Maar bij een biab behandeling, dus gellak, wordt ook vaak een zogeheten Russische manicure gedaan. Ze gaan dan droog je nagelriemen vijlen en je nagel verzorgen. Voor zover ik weet zorgt dat ook voor goede en sterke nagels. Ook wordt het telkens mooi gevijld zodat ze recht gaan groeien. Nogmaals, ik ben geen professional maar wellicht is het een optie!

Samenvatting

Hier een voorbeeld: Login • Instagram

Edit: en je kan dan dus ook alleen een Russische manicure alleen laten uitvoeren. Dat doen best veel mensen!

2 likes

Blij met deze combi :relaxed:: TGB Dolly BIAB met een laagje CND Grapefruit Sparkle.

66 likes