Nagellak #2

Ik heb net 6 van de nieuwe rubberbase van Kiki besteld, ben benieuwd, komt morgen binnen! Zal je tip meteen gebruiken.

1 like

Kan ook best zijn dat ze inmiddels wat vloeibaarder zijn hoor. Ik heb die toen besteld toen hij net uit was. Toen hadden ze volgens mij ook maar 2 kleuren. Nu hebben ze zoveel mooiere kleuren ook

Maar opwarmen tussen je handen of op de verwarming of vantevoren even in een bakje warm water zetten werkt prima. Ook als je bijvoorbeeld biab hebt of een kleurgel die te dik is

1 like

Ze hebben zeker mooie kleuren! Nu echt veel mooie roze tinten, wel lastig kiezen vanaf een scherm.

1 like

Ja dat is inderdaad wel een nadeel. En die handen op de foto’s zijn ook altijd veel bruiner. Tenminste, tegenover die bleke dingen van mij haha

Heb je toevallig nummer 04 ook besteld? Want dat lijkt me wel echt een hele mooie nude voor van de zomer of voor nailart bijvoorbeeld

1 like

Nee nummer 6. Zal foto’s maken als ik ze gedaan heb.

1 like

Die rubber base van kiki werkt bij mij gewoon echt niet. Er komt elke keer heel snel lucht onder ofzo, het laat in ieder geval snel los aan de zijkanten en dan kan ik het er zo aftrekken. Ik heb nu normale base en die zit er al een week normaal op, die rubber base blijft bij mij echt nog geen week goed :sob: meer mensen hier last van of past het gewoon niet bij mijn zachte buigzame nagels?

2 likes

Makear bedoel je? Via p.rettypolish inderdaad of M.ardys nailshop

Ik weet niet of je via hun eigen site naar Nederland kunt laten verzenden. Nooit naar gekeken eigenlijk. Ik heb wel in het verleden een keer bij Molly Lac via hun eigen site besteld, maar daar zijn de verzendkosten iets van 15+ euro dus dat is best wel een prijzig (en jammer want daar hebben ze veel meer kleuren en producten)

Heb je wel een goeie lamp? Rubberbase heeft ren sterkere lamp nodig om voldoende uit te kunnen harden

3 likes

Heeft iemand ervaring met peel off basecoat? Het klinkt ideaal, maar kan me ook voorstellen dat het dan veel te snel eraf komt.

Oh excuus ik zie nu dat je op het bericht over topcoat had gereageerd. Tis maandag, duidelijk niet mijn helderste dag van de week haha

Ik zie trouwens dat Lakkie nu ook een aantal verschillende kleuren rubber base heeft. Hun kleuren zijn echt super fijn, dus misschien is dat ook nog een aanrader qua rubberbase.

@blair is leuk voor als je bijvoorbeeld met carnaval of kerst of iets dergelijks een apart design of kleurtje op hebt wat je snel wil wisselen. Maar het blijft inderdaad niet lang zitten. Sowieso niet als je met je handen regelmatig in water zit of ze wast enzo. Bij mij houdt het maar een paar dagen

Ik heb het geprobeerd met een lamp van 36watt en later een keer met 54watt. Denk je dat ik een sterkere nodig heb?

Nee 54 watt zou voldoende moeten zijn. Kan natuurlijk altijd zo zijn dat het ene product voor iemand minder werkt dan voor de ander. Ik heb bijvoorbeeld heel wat verschillende soorten gel geprobeerd, maar merkte daar ook een aanzienlijk verschil tussen bepaalde merken. Alleen is het wel zo dat rubberbase eigenlijk juist goed zou moeten werken op flexibele nagels dus dat is dan weer een beetje raar.

Heb je wel je nagels goed geprept? En ervoor gezorgd dat je niet je nagelriemen/nagelwallen(zijkanten) meelakt? Want dan komt er ook heel snel lucht onder. En lak je niet te dik?

2 likes

Ik heb hetzelfde, blijft vaak maar 5 dagen mooi. Kan ook aan mijn lakskills liggen hoor, want ben nieuw met gellak. Denk dat ik toch een ander moet proberen. Ik heb idd ook heel buigzame/ slappe nagels.

2 likes

Dit had mijn post kunnen zijn. Ik heb ook precies hetzelfde en ook slappe nagels. En ik ben ook niet overtuigd van mijn eigen lakskills haha.

Maar ik had hiervoor een andere base en die hield het volgens mij wel iets langer vol. Die is niet op, dus volgende keer als ik ga lakken ga ik die weer gebruiken.

2 likes

Ik heb nav de berichten hier nu ook een set van kiki london aangeschaft. Ik heb ook slappe nagels en PG gaat er na ongeveer 7 dagen vanaf. Dus misschien gaat kiki london me verrassen!

Ja en na 1x gebruiken retour gestuurd. Het komt er indd veel te makkelijk vanaf.

1 like

Ik zit as we speak te wachten op een pakketje van Kiki London omdat ik hoop op een betere hechting van de gellak met mijn nagels… :cry:

Maar vele van jullie zijn wel enthousiast en Michelle van die nagel-insta ook. Dus ik moet mezelf niet opfokken nu

Ik heb er eentje van pink en ben tot nu toe tevreden! Pas 3 keer gebruikt, want net begonnen met gelnagellak, maar de eerste keer bleef het er echt wel 2 weken opzitten. De tweede keer heb ik het er zelf na ruim een week afgehaald.

Als ik zie hoe lang bekenden van me bezig zijn met weken etc. Dan vind ik het het wel waard :sweat_smile:.

1 like

Dat heb ik ook gelezen en dat is ook waarom ik hem heb gekocht (naast dat veel mensen hier fan zijn). Maar het werkt voor mij denk ik niet dan. Het ligt dus in ieder geval niet aan de lamp. Ik prep mijn nagels volgens mij op de goede manier, heb er ook extra op gelet nadat het de eerste keren niet goed bleef zitten. Ook doe ik mijn best netjes te lakken en niet de randen te raken, maar ik ben nog geen pro dus het gaat wel eens er tegenaan haha. Alleen is dat niet bij elke nagel en ik kan het bij elke nagel er zo aftrekken. Misschien dan toch te flexibele nagels hiervoor, als @Bunnyslippers en @Luipaard hetzelfde probleem hebben met buigzame nagels. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Heeft iemand trouwens nog aanraders voor een lamp? Ik heb laatst een lamp van 54watt geleend en daar ging alles veel sneller mee, dus ik wil nu zelf een sterkere lamp kopen. 54 watt werkte voor mij goed, maar ik heb er geen verstand van dus ik weet niet wat ideaal is

2 likes

Ik ben terecht gekomen in een loophole van YouTube videos over manicures, echt zo ouderwets leuk weer.

Diva Rubber Base opvullen - Vragen beantwoorden :heart: Beautynailsfun.nl
Door deze video heb ik helemaal zin om ook weer met m’n nagels aan de slag te gaan. Heb in het verleden wel verschillende soorten gellak gebruikt maar niet tot volle tevredenheid, en het klinkt nu alsof een rubber base een perfecte oplossing zou kunnen zijn. Zij gebruikt in deze video Diva Rubber Base en de Titanium topcoat, beide best betaalbaar voor €15,- p.s. En mooie nude kleurtjes! Iemand hier ervaring mee? Deze combi blijft bij haar 3-4 weken goed zitten, klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Glassy Nude Nails - How To | Shonagh Scott
En door deze video ben ik ook benieuwd naar The Gel Bottle BIAB. Zie zo veel mooie kleuren voorbij komen, Dolly, 18, Aurora…

Zucht, er is zo veel mogelijk!

3 likes