Nagellak #2

Deze is denk ik net te grijs- paarsig.

Deze komt in de buurt, maar zitten denk ik kleine shimmers in en zoek iets zonder

3 likes

Wow. Slijpen, lassen… Stoer werk voor een dame.

Ik ben er redelijk uit volgens mij.

Met PinkGellac was bijna tevreden met de volgende werkwijze:
1: Volgens handleiding opzetten,
2: In de paar dagen daarna, als de meniscus van de lak de nagelriem los laat, die meteen weg vijlen,
3:Na een week, anderhalve week bijvullen. NIet weghalen met remover of aceton dus:
- dikte een stukje terugvijlen,
- Weer met primer, basecoat en topcoat aanvullen.
4: Terug naar 2.

Dat gaat behoorlijk ok. Maar de sterkte viel me nog immer een beetje tegen.

Ik heb nu bij easynails een buildergel met glasvezel gevonden. Die heb ik er nu op zitten. Ben benieuwd. Op een stukje krantenpapier heb ik die een stukje opgezet, en ook een stukje van Pink. De glasvezel was na uitharden veel sterker.

Later meer. Voor andere metaalwerkende nagelliefhebbers.

PS: toen ik de dame van Easynails aan de lijn had, en ik vroeg of je met die buildergel ook je nagels langer kon maken, had ze het over sjablonen of zoiets. Iemand daar mee bekend? Wat is dat? Hoe werkt dat?

2 likes

Dat zijn deze stickers, dan kun je dus de buildergel op je nagels en op het sjabloon aanleggen om je nagel langer te maken.

1 like

Ah. OK.

Duidelijk. Lijkt me nog een heel gedoetje om dat netjes te krijgen!

Als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het best snel, maar in het begin is het inderdaad even prutsen.

Hier wordt goed uitgelegd hoe je de vorm moet plaatsen

En o.a. hier kun je zien hoe het verder werkt met gel. Zij gebruikt gel uit een potje maar dit kun je met alle gel zo doen. Alleen zal de ene wat dikker van structuur zijn dan de ander. Het enige waar je bij die sjablonen goed op moet letten (buiten dat het niet ertussen en in je nagelriemen loopt) is de apex oftewel bolling/opbouw van je nagel. Als je op youtube op apex gel nail zoekt vindt je daar nog meer tips over. Daarmee kun je trouwens ook je eigen nagels zonder verlenging sterker maken en er dus voor zorgen dat je gel er minder snel afklapt.

Je hebt het trouwens erover dat je na een tijdje het deel bij je nagelriem wegvijlt. Komt die dan los? Want dan kan het zijn dat je te dicht bij je nagelriem lakt en er zo dus lucht onder komt.

Late reactie maar heb je van PG de kleur nude pink al getest? Lijkt me op die pearly kleur maar dan zonder de glitters. Wel moeilijk bij PG om in te schatten want de kleuren op hun website zitten er vak erg naast daarom kijk ik liever naar swatches op instagram

2 likes

Super. Dank voor je erg technische en gedetailleerde aanwijzingen!

Mbt nagelriem en wegvijlen: Als een vloeistof tegen een wand komt, kruipt die altijd een klein beetje omhoog. Na het uitharden en een paar dagen doorgroeien, komt dat randje dan los van de nagelriem. Het laat niet los, maar staat irritant en scherp omhoog. Daar kan vanalles achter blijven haken, en dan trek je t wel los. Om dat voor te zijn, schuur ik t dus terug tot de rand weer netjes overloopt in de echte nagel.

Ah zo op die manier. En als je probeert een halve mm van je nagelriem te lakken? Dan krijg je dat randje ook niet na een paar dagen. Al is jouw oplossing ook prima hoor, alleen wel weer extra werk als ik het zo hoor…

De lente is begonnen. Neon is de laatste trend. En we zijn sowiezo wel toe aan een beetje vrolijkheid. Dus ik heb een setje met verschillende kleuren neonlak aangeschaft. Vandaag gekozen voor felgele nagels en ik werd er meteen blij van. Wie doet er mee?!

2 likes

Ja dat kan gewoon. Als je vijlt ipv afweekt is het sowieso verstandig om een laagje te laten zitten omdat je met je vijl je natuurlijke nagel zo min mogelijk wil aanraken. Jouw methode is dus helemaal prima, maar let wel op dat je bij je uitgroei niet je natuurlijke nagel meeneemt.

2 likes

Sinds ik de primer ben gaan gebruiken van PG blijft het bij mij echt veel beter zitten! Eerder had ik na 1 dag dat ik de hele gellak laag er zo af kon trekken, nu blijft het tot 9 dagen zitten netjes zitten (is niet zo lang als ze beweren, maar meestal ben ik er dan wel weer op uitgekeken ook, op die kleur). Misschien is dat nog een optie?

1 like

Inderdaad een andere base gebruiken, mocht je dat nog niet doen.

Verder ben ik tevreden over Candy Coat, Semilac, Neonail, Xtatic, Upvoted, Molly Lac, Gelosophy, Lakkie, Bo.nails, Nagelfabriek, Venalisa, Yinger

Kiki London vind ik zelf iets minder. Althans de lichtere kleuren dan. Donkere of felle kleuren en de bases en topcoats zijn wel prima.

2 likes

Welke starterskit raden jullie aan voor deze absolute beginner?

Doe je dan de rubber base coat ipv de base extend?

1 like

Ik ben zelf heel enthousiast over deze startersset: Gellak Starterspakket met Lamp en 3 kleuren | Bestel nú bij OMG! Nails

In vergelijking tot PG goedkoper en kwalitatief veel beter. Tools zijn van degelijk materiaal en er zit echt alles in wat je nodig hebt als je wil starten met gellak + je kan je eigen kleuren kiezen! Kleurtjes zijn super gepigmenteerd en lakken erg fijn. Ben over hun base en topcoat meer te spreken dan die van PG, gellak blijft veel langer zitten. In deze lamp kan je je hand ook fatsoenlijk kwijt, zo’n kleine lamp van bijvoorbeeld PG is echt een goedkoop onding van Ali.

3 likes

Ik heb dus mijn Pink Gellac set een paar jaar geleden voor 30 euro gekocht. Lamp + base en topcoat + 4 kleuren. Daardoor ben ik dus zo gierig geworden om duurdere kleurtjes te kopen. :’)

1 like

Ik had dit ook haha. Maar heb net toch voor 80€ aan nieuwe lak besteld haha. 4 kleurtjes en die nieuwe base dingen :face_with_hand_over_mouth:

Ik heb:
Ruby red
Classic blue
Golden glam
Base cover blushed pink

En dan vegan prep booster (ik zag geen niet-vegan versie?? En skip je dan de primer??)
En rubber base :ok_hand:t2:

@Fishing ik gebruik de prep booster als primer. Volgens mij verkopen ze de primer zoals ze die voorheen hadden niet meer en is de prep booster daarvoor in de plaats gekomen

2 likes

Ik ben ook beginnend en ben heel blij met deze set: -30% Korting op Gellak Startersets, 30 dagen op proef, Koop van de fabrikant.

Mooie grote lamp waar je de bodemplaat af kan halen, dus ook handig voor je voeten. En ik vond het superfijn dat je meteen 7 kleuren erbij mag kiezen!

Oke huh de link wordt heel promo-achtig haha maar het is gewoon de site van Pink Gellac

2 likes

Heeft iemand ervaring met Yinger? Is dat een goed merk voor beginners?

1 like