Nagellak #2

Soort van peachy confetti nagels

38 likes

Hele mooie kleur! Welke is het?

1 like

Thanks! Maar ik heb geen idee eigenlijk haha, ik ga het even voor je vragen

1 like

Jaaa geweldig!!!

24 likes

Dank aan @Echo voor de tip met de siliconen blender! Voor een eerste poging redelijk gelukt, helaas is mijn nagel van mijn wijsvinger weer eens gebroken dus even zo gefixt

13 likes

Eerste set nagels! Heel erg wennen dit als je altijd kort had😂

36 likes

Ik ging m’n nagels doen met een laagje Biab maar gisteren gebeurde er iets vreemd.
Ik was de afwas aan het doen (zonder handschoenen, niet goed) en het water werd ineens wel erg warm en dan voelde ik iets “prikken” aan mn nagel.
Nu heb ik zo’n raar, rood streepje onder m’n nagel, deed gisteren ook pijn, vandaag minder. Wat zou dit kunnen zijn en laat ik het best effe zo (zonder Biab)? Lijkt wel alsof er een haarvatje knapte ofzo?

1 like

Heatspike? Heb je te ver gevijld misschien?

4 likes

Ja misschien. M’n vorige Biab manicure is er wel al zeker anderhalve week af, heb het er af geweekt maar het kan wel.

Nagelriemen & hand zijn kurkdroog maar hier een foto:

Ja lijkt inderdaad alsof je nagelplaat aan de onderkant waar hij dus op je nagelbed zit is beschadigd. Kan trouwens ook door stoten of knellen gebeuren, maar omdat je nagelplaat nu daar dus dunner is zal warmte heel snel doortrekken.
Kun je helaas nu niet meer zoveel mee doen. Alleen wel goed opletten wanneer je de biab eraf haalt (liefst zelfs een dun laagje laten zitten) en niet meer vijlen. Mocht je er een nieuwe laag op willen zetten dan zou je kunnen flash curen. Dus 5 seconden in de lamp, meteen eruit en weer opnieuw tot het uitgehard is. Zo voorkom je heatspikes en doet het ook geen pijn in de lamp. Mocht het dat wel doen, dan zou ik je aanraden om je vinger direct uit de lamp te halen en er iets anders op te zetten. Teveel blootstelling aan warmte irriteert het alleen maar erger en kan zelfs een (brand)blaar onder je nagel veroorzaken.

1 like

Hmm heb wel met die vinger in de sportschool tussen 2 gewichten vast gezeten dus misschien is het wel een combinatie van én dunne nagels van wellicht te ver te vijlen en dan nog eens te stoten.
Bedankt voor je advies trouwens! Ik ga het voor nu maar even zo laten denk ik, wil het niet erger maken :worried:

Ja dat zou goed kunnen! Zeker als je al dunne nagels hebt en dan nog ergens tussen zitten. Dat is dan al best een klap op een niet zo flexibel nagelbed.
Asl het goed is trekt het wel gewoon weer weg dus dan kun je over een paar weken gewoon weer biab erover doen. Maar dat merk je eigenlijk snel genoeg wel

1 like

Even een vraagje, ik hoop dat iemand advies heeft. Ik heb powergel nagels (volgens m’n styliste zit het tussen acryl en gel in) met verlenging.
Nu heeft helaas mijn styliste mij laten zitten, is een aantal keer de afspraak vergeten of deed gewoon niet open. Nu zit ik dus met m’n nagels haha. Ik wil er eigenlijk ook gewoon vanaf. Ik heb ze voor nu kort gevijld en heb bij 1 nagel de topcoat en kleur er voorzichtig afgevijld. Daarna heb ik die nagel 20 minuten in aceton gewikkeld, maar is helaas niks gebeurd. Daarna nog een keer 20 minuten geprobeerd, maar gebeurt niks. De laag blijft keihard en lost dus niet op.

Iemand enig idee wat ik kan doen om ze op een zo veilig mogelijke manier te verwijderen? Mijn optie die ik nu maar bedacht heb is om ze uit te laten groeien, wekelijks bijvijlen en eventueel lakken met gewone lak om de uitgroei te verbergen.

1 like

Lukt het ook niet als je iets meer van de bovenlaag af vijlt en daarna weekt?

Als echt niks werkt kan je trouwens ook naar een andere salon om het te laten verwijderen zonder dat je iets nieuws laat zetten

3 likes

Wat is jullie favoriete verzorging voor de nagelriemen? (Specifieke olie, crème, butter, etc.)

1 like

Kan ik nog proberen, was misschien te voorzichtig ermee.
En andere salons heb ik wel benaderd maar de meesten zitten vol of willen dat niet doen eenmalig…

3 likes

Dadi oil

6 likes

Met inzoomen kan je m wel zien :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Ik wil biab eens uitproberen, of dat beter blijft zitten bij mij dan gelpolish.
Is er een merkje van amazon of aliexpress ofzo dat goed is? Wil er niet teveel aan uitgeven, omdat ik al zoveel gellak heb en het eerst wil uitproberen ook.
(net als Venalisa) En werkt het verder hetzelfde als gellak ook met dezelfde lamp enzo? Is het zo’n rubberbase?