Nagellak #2

Mijn nagels zijn broos en droog, dus daarom leek het me wel wat als ik niet alles eraf hoef te vijlen en soaken. Hoe lang doe jij met je nagels? 3 weken?

Ik heb nu het kwastje van het potje gebruikt. Zo’n apex maken lukte me niet dus ik heb meerdere dunne laagjes gebruikt. Maakt het nog uit welk penseel je gebruikt? Of heb jij een aanrader?

Ja, zo’n drie weken inderdaad. Dat vind ik een mooie tijd.

Ik heb een gelpenseel van een tientje, grootte nr 4. Ben er tevreden over. Ligt goed in de hand en zorgt ervoor dat ik die rubberachtige biab een stuk beter kan verdelen. En inmiddels lukt het mij ook om een mooie maar bescheiden bolling te maken, oefening baart echt kunst, haha.

1 like

18 likes

Gelnagels en groene trui want het is Saint Patricks day :four_leaf_clover:

26 likes

21 likes

Zelf biab aangevuld met een gellakje erop. Mijn biab is nog niet zo goed, ik doe het te ongelijk en na een paar dagen af heb ik vaak dat er een randje omhoog staat, ik denk omdat ik het te ver tegen de randen aan lak.

Oh ja en zelf nail art gedaan met de achterkant van een penseel als dotting tool :grin:

16 likes

Wat een leuke combinatie!

Wat die randjes betreft: je lakt inderdaad net iets te ver tegen je nagelriem aan. Daardoor komt er lucht onder en krijg je dat opstaande randje. Als je dus ieeeetsje verder lakt voorkom je dit.
Tis trouwens sowieso aan te raden om met gel en acryl zo weinig mogelijk de huid te raken aangezien je hierdoor de kans op een allergie kunt vergroten. Niet om iemand bang te maken maar misschien wel een tip

4 likes

Gebruikt iemand een LED-lamp zonder UV? Ik begin te twijfelen of dat UV licht wel zo goed voor mijn handen is en wil graag een lamp die enkel uit LEDlampjes bestaat. Ik kan online wel vinden dat het bestaat, maar geen lamp vinden… hebben jullie allemaal ook een LED/UV lamp?

Waar halen jullie biab nagellak ?
Ik gebruik normaal altijd gellak. Maar mijn nagels kunnen er niet zo goed tegen.

Wat heb ik allemaal nodig ?

Oh ik vind het een hele mooie kleur! Is het een gellakje of een gewone? Maar als je nude wilde, dan snap ik dat dit niet helemaal is wat je in gedachten had…

2 likes

Kiki London heeft BIAB, die hebben wel nog een aparte basecoat nodig.
The Gelbottle heeft er ook, die heb ik al eens gekocht bij een Anastasiya O’va maar die kan je op nog plaatsen vinden. De meeste kleuren van TGB hebben geen basecoat nodig (enkel de witte en de transparante, dacht ik). Aan de duurdere kant maar de flesjes zijn wel heel groot.
Met andere merken geen ervaring maar er bestaan er nog heel veel natuurlijk. Deze 2 vind ik zelf wel fijn werken.

4 likes

Mag ik vragen waar je deze handschoentjes gekocht hebt?

1 like

Bedankt! Ik begon me ineens zorgen erover te maken maar dit stelt gerust :slightly_smiling_face: ik ga op zoek naar die handschoentjes!

3 likes

46 likes

Het was weer tijd voor een Barbie kleurtje

61 likes

:purple_heart:

44 likes

Ja klopt, goed gezien haha. Dit is #425 van de classic range.

@Era ah dankje!
Vind mijn nagelvorm altijd een beetje meh, zeker in vergelijking tot veel anderen hier. Maar ik mag op mijn werk sowieso geen lange nagels en veel vormen zien er met mijn nagelbed raar uit dusja blijft weinig over haha

1 like

21 likes

@Solsikke de post waar ik op antwoord heeft foto’s, essence extreme gel topcoat en basecoat. Heel mooie glans en blijft ruim 7 dagen mooi

3 likes

Essie here to stay basecoat met de too good to go topcoat! Vaak blijft dit bij mij ongeveer vijf dagen zitten, wel met wat tipwear, maar dat is denk ik onvermijdelijk

1 like