Nagellak #2

Weet iemand hoe het komt dat er geregeld een barst/scheur in m’n gellak komt? Het ontstaat spontaan, niet omdat de nagel ergens tegenaan is gekomen ofzo. En dan gewoon in het midden van de nagel

1 like

Welke topcoat gebruik je? En welke basecoat? En hoe lak je?

In de meeste gevallen komt een barst voor omdat de topcoat (en soms basecoat) te hard is. Nagels bewegen omdat ze van nature flexibel zijn. Als ze bijvoorbeeld nat zijn is dit natuurlijk nog meer, ookal merk je het niet. Gellak is van nature veel minder flexibel. Met name topcoat. Dus als je nagel dan wel een beetje wil “bewegen” maar je topcoat als het ware een pantser vormt, dan breekt de topcoat en krijg je scheurtjes. Meestal in de vorm van haarscheurtjes, maar grotere scheuren kunnen ook voorkomen.

Een oplossing kan zijn om een rubber topcoat (en basecoat) te gebruiken. Deze is veel flexibeler waardoor het met je nagel mee kan bewegen. En daarnaast is het belangrijk om hele dunne laagjes te lakken. Een dikke laag barst namelijk sneller dan een dunne omdat er meer spanning op staat

3 likes

Ik gebruik de rubber basecoat en ultra shine topcoat allebei van PC. Maar het zou best wel kunnen dat ik te dik lak en het daardoor komt. Want ik wil het dekkend hebben en ben ongeduldig. Dus ik ga eerst proberen dunner te lakken voordat ik een nieuwe topcoat aanschaf. Thanks!

2 likes

20 likes

Ik hield eigenlijk niet zo van lila maar toen ik het hier een paar keer voorbij zag komen raakte ik beïnvloed.

25 likes

omg wat een schattig flesje (en kleurtje)

3 likes

9 likes

Wil iemand samen Holo Taco bestellen? Ik heb maar 3-4 kleurtjes op het oog (hangt af wat dit weekend gelanceerd wordt), samen bestellen kan zeker schelen. Plus: ik heb nog een boek dat ik wil uitlezen en gratis reizen met de trein in het weekend. Ik zie mogelijkheden.

2 likes

Ik heb wel interesse!

2 likes

Wordt het in Nederland uitgebracht gezien je trein opmerking?

2 likes

Nee, dan bestel ik het en breng het in een weekend langs op het dichtsbijzijnde treinstation. Als een OV-variant van een pakketbezorger.

9 likes

Ohhhhh logisch ook

2 likes

Heeft iemand tips tegen extreem broze nagels? :frowning: mn nagels laten in laagjes los. Ik gebruik jojoba olie op m’n nagelriemen etc en ben al gestopt met gellak

Genoeg drinken en handen vaak insmeren. Volgens mijn nagelstyliste komt dat doordat ze te droog zijn, kan soms ook hormonaal zijn. En vijlen ipv knippen als je dat nog niet deed!

3 likes

Heb je toevallig tips voor handcreme? Ik heb ook exceem op mijn handen dus ik gebruik vaak exceem crème en cetamacrogol, misschien droogt dat ze ook uit?

Vijlen doe ik al! Al is er weinig weg te vijlen omdat ze zo snel breken :pleading_face:

3 likes

‘S avonds voor het slapen gebruik ik de skinfood handcreme van Weleda en overdag van OPI pro Spa, die trekt lekker snel in :blush:

2 likes

@Era dit dus. Door het weghalen van de gellak en het weken in aceton droogden mijn nagels extreem uit.

Fiber base klinkt als rubber base, ik was al aan het overwegen om iets dergelijks aan te schaffen, maar ik was bang dat het mijn nagels verder uit zou dunnen omdat het een soort steun voor de nagels biedt maar niet echt het probleem aanpakt denk ik? Maar misschien moet ik het ook maar gewoon opgeven en voor altijd steun nagels gebruiken haha :smiling_face_with_tear:

1 like

Mocht gratis model zitten :smiley:

28 likes

Voor het eerst zelf gellak geprobeerd te zetten. Had nog gellak erop zitten van een salon, dat heb ik er zelf afgehaald maar vond dat nog best lastig. Ik heb ook best dunne nagels (helaas).

15 likes

Wat een leuk kleurtje! :heart_eyes:

2 likes