Oh gelukkig van Pink Gellac haha! Die gaat op mn lijstje
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die deze ook nog heeft!
Teveel nagels gebroken tijdens uitgaan, dus moest weer kort deze keer voor een 90s achtige bloemetjes vibe gegaan
Ik ga toch weer overwegen om zelf gellak te doen… Ik heb een oude lamp van Anny - ooit gekregen, was te koop bij de Douglas - maar hoe kom ik er achter of dit een UV of LED is?
En LED moet je tegenwoordig eigenlijk altijd hebben toch?
Haha je doet je titel eer aan
Goeie, ga ‘m straks even uit de zolderkamer halen. Hopen dat het LED is, scheelt me weer geld
Love it!!
Mijn nagels zijn zo ongelofelijk slap… ik kan niet eens het papiertje van een paaseitje afpellen zonder dat ze dubbelklappen (minder paaseitjes eten is niet de oplossing )
Ik heb als ik lak op heb altijd gellak op en nu een klein half jaartje gebruik ik the gel bottle biab waar ik heel tevreden over ben, maar als ik het niet op heb zijn mn nagels dus extreem slap. In biab zouden toch verzorgende elementen zitten waardoor je nagels sterker worden? Misschien doe ik het nog niet lang genoeg. Ik heb nu een periode zonder lak waar ik verharder van herome gebruik en ik gebruik vaak nagelolie maar het lijkt niet echt te helpen.
Ik zie op mn nagelbed wel een soort rozig/rood gebied, zou het kunnen dat dat beschadigd is en als dat ‘uitgroeit’ mn nagel weer gezond en wat sterker is?
Foto even in spoiler voor mensen die het misschien niet fijn vinden naakte onverzorgde nagels te bekijken
Hebben jullie verder nog tips om je nagels te versterken?
Mijn antwoord: BIAB. Ik heb altijd nagelscheuren, ze worden nooit lang en ik kan nog niet eens een sticker van een appel afhalen of mijn nagel klapt dubbel. Dankzij de BIAB krijg ik lange nagels.
Wel is zo als de BIAB weg gehaald word mijn nagels niet perse sterker of beter zijn. Maar het is wel beter voor mijn nagel dan acryl of gel.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat gladde komt inderdaad door het bufferen na het verwijderen van de gellak wat mijn nagelbed een beetje ruw had gemaakt. Maar dan buffer ik waarschijnlijk dus te ver door…
Ik stoot heeeeel erg vaak m’n nagels op de een of andere manier, vooral tegen de rand aan, ik maak dan een verkeerde inschatting van waar m’n vingers zich bevinden ofzo, lastig uitleggen. Maar dat kan dus wel kloppen! En heel goed om te weten van die biab en dat je nagel dus eigenlijk gewoon niet echt iets op kan nemen.
En is het dan goed om te wachten tot het rode is uitgegroeid tot ik weer biab/gellak ga gebruiken? Of kan ik dat nu ook gewoon gebruiken en het daaronder laten uitgroeien.
@Barbamama thanks! Ik vind het ook heel erg fijn als het er eenmaal op zit, heel lang plezier van en voelt heel stevig. Alleen als het er dan idd af is, is er niet zo veel meer van over
@pastelzwart dat warme water deed inderdaad in het begin wel pijn! Maar nu voel ik dat niet meer echt, maar wel duidelijk dus dat het beschadigd is.
Zo fijn dit topic! Leer er veel van.
Ik vind het altijd zo interessant om te zien hoe snel je nagels groeien. Ik heb 6 dagen geleden biab laten zetten, echt helemaal tot de nagelriem (dat kan ik bij mezelf nooit zo goed). Dus nu kan ik echt goed de uitgroei zien
Dankjewel! Ik mis de kleur ook echt, dus dan ga ik er gewoon weer lekker wat op doen! Bedankt voor je antwoorden
Welke lak heb je gebruikt met die kwastjes?
Bij mij helpt Trind Nail balsem altijd goed om slappe, droge nagels goed in conditie te krijgen.
Na twee weken dagelijks smeren zag ik echt resultaat.
Verder zou ik even bij de nagelverharder vandaan blijven, dat kan je nagels vaak juist verder verslappen.
Waarom vijlen terwijl ze gelakt zijn?
Welke aceton of afweekspul gebruiken jullie?