Is dit biab of gewoon lak?
De huid naast mijn nagels is zo droog. Ik heb ook allemaal velletjes. Ik was veel mijn handen en gebruik ook vaak desinfectie. Heeft iemand nog aanraders voor een handcreme en/of olie?
Biab! Dolly van the gel bottle
Ik wil me verdiepen in biab maar kan echt geen goede info vinden die het goed uitlegt. Je kunt het zelf doen met een tube en die nagel sjablonen toch? Is dat te doen voor een prutser? Of heel slecht voor je nagels?
Ik ben mijn afbladderende nagellak meer dan zat
Gebruik je nu gewone nagellak of gellak? Biab vind ik persoonlijk best moeilijk, vooral in het begin. Nu na veel oefenen gaat het een stuk beter! Het is een dikke lak en je moet zwevend over je nagels gaan met de lak. Een post hierboven heb ik een paar filmpjes gelinkt waar in je het kan zien. Misschien kan je eerst beginnen met gellak? Dat breng je op je nagels net zoals gewone lak! Mijn nagels zijn zelf super dun en dat blijven ze ook, dus biab is voor mij wel een uitkomst!
Dadi olie als nagelriemolie!
Gewone nagellak. Mijn moeder heeft een lamp maar is van Lidl en niet sterk genoeg denk ik. Misschien vakantiegeld besteding
Mooi! Welke lak is het?
Oke ik ben me toch even aan het verdiepen hierin. Ik lees dat een LED lamp beter is dan UV? En vanaf welke sterkte droogt het goed?
Is bijv de goedkoopste lamp van pinkgellac goed? Die is 55 euro en heeft 7 watt. Is dat een goede begin optie?
Ik koop behalve de base- en topcoat en de biab alles eigenlijk bij AliExpress… heb daar ook een goede lamp besteld. Maar ik weet niet of jij het prettig vindt om daar te bestellen, anders is dat misschien een tip!
Edit: ik gebruik altijd een LED lamp!
deze heb ik € 8,82 30% Off | Nagel Droger Geleid Nagel Lamp Uv Lamp Voor Curing Alle Gel Nagellak Met Motion Sensing Manicure Pedicure Salon Tool
Nagel Trockner LED Nagel Lampe UV Lampe für Aushärtung Alle Gel Nagellack Mit Motion Sensing Maniküre Pediküre Salon Werkzeug|Nail Dryers| - AliExpress
O dat is qua budget wel een stuk vriendelijker! Mag ik vragen welke lamp jij hebt? En werkt dus ook met biab goed? Thanks voor de tip!
Jaa, deze lamp werkt ook goed met biab! Ik koop zelf biab van the gel bottle en die zijn wel erg duur. Maar las laatst hier dat iemand goede ervaringen had met biab van AliExpress ook!
Thanks! Ik ga op onderzoek uit
Ik blijf er toch een beetje moeite mee hebben, die gellak.
Nu nagels gedaan met biab, na 2 weken uitgroei afgevijld, dun laagje opgelaten en opnieuw gedaan.
Nog eens 2 weken en zelfde scenario, afgevijld tot nog een dun laagje er op bleef en nu scheuren m´n nagels onderliggend na 2 dagen en komt de lak los.
Heb ik wel vaker, dat het goed gaat voor een aantal weken (incl refills) en dan ineens m’n nagels er genoeg van hebben
Edit: ik denk dat ik de Biab misschien niet dik genoeg doe voor als m’n nagels wat langer worden. Bij kort lijkt dat minder een probleem. Ik zag net een video van een professional die een infill deed en dat zag er wel echt dikker (en steviger) uit.
Hoe doen jullie het om lang te laten houden?
Bouw je wel een apex? Want dat zorgt juist voor stevigheid. Zeker wanneer je nagels langer worden. Een te dunne laag zorgt dan voor teveel beweging waardoor als het ware de nagel uiteindelijk loskomt van de biab. Die laatste is namelijk minder flexibel
@Dotje @Hippe_kikker Pas hier trouwens wel mee op. Zeker als je biab van ali rechtstreeks op je nagel aanbrengt. Veel merken van ali hebben geen certificaten waardoor het onduidelijk is wat erin zit aan schadelijke stoffen. Het beste kun je daarom een ander merk (dat in Nederland verkrijgbaar en goedgekeurd is) basecoat aanbrengen als barrier. Ookal is dat bij biab vaak geen must.
Rond en roze
Heb alleen niet echt mooi rondom gevijld en ben in m’n nagelriem van m’n ringvinger gegaan

Maarja had echt geen zin meer
Ik hou totaal niet van ringen maar vind die van jou echt heel erg mooi!!