Cloud of love van een tijdelijke catrice collectie. In het echt iets meer roze en net iets minder fel. Wel goed kleurtje voor de zomer
Eerste keer biab. De nagelstyliste vond mij wel een beetje een noob volgens mij . Ik vond het zó raar dat het meteen uitgehard is.
Ah leuk kleurtje! Ik ga even kijken bij Kruidvat
Huh zonder lamp meteen hard?
Ik denk zonder lang drogen zoals bij een gewone nagellak.
Kunnen jullie, na het drogen van biab of gellak in de lamp, in de lak een licht krasje drukken als je met je ene nagel op de andere nagel drukt? Dus na de topcoat. Voor mijn gevoel is de lak namelijk wel goed droog maar die minimale krasjes kan ik dan nog wel maken (die zie je dan ook alleen in een goede hoek). Ik twijfel of dat inderdaad hoort of dat de lak dan nog niet écht droog is.
Nee dit hoort niet. Zoals @pastelzwart al aangeeft is het waarschijnlijk het gevolg van een lamp die niet sterk genoeg is of een te dikke laag in 1x. Weet je toevallig hoeveel watt je lamp is?
@pastelzwart en @BiloxiParish Oh toch niet! Het zijn echt minimale krasjes dus ik dacht dat dat misschien wel hoorde. Mijn lamp is 48W en ik heb wel eens 2x zo lang gedaan, maar volgens mij bleef het dan nog. Dan maar eens 3x 60 sec proberen. Of hebben jullie nog andere tips?
48 watt zou in principe wel oke moeten zijn dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Breng je erg dikke lagen aan? En wat voor topcoat gebruik je?
Nee ik lak best heel dun. Basecoat van PG, base extend. Kleurtjes van PG. En deze topcoat (als het goed is zijn beide dezelfde, alleen dan ander formaat flesje):
De ‘tempered’ versie.
Dat is raar. Daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Topcoat is ook tempered dus die zou in principe keihard moeten zijn.
Zou het dan toch eerder in de richting van de lamp zoeken dat die niet sterk genoeg is of de tijd onvoldoende.
Heb je een officiële lamp of eentje van ali trouwens?
Ik heb twee lampen en bij beide heb ik het. Één van Ali (ik kan hem nu niet vinden online, maar op de doos staat 48W) en ook een lamp van De Sera (zogenaamd 168W maar dat geloof ik eigenlijk niet). Ik heb net op een plasticje een proefje gemaakt met 2 lagen Biab en 1 laag topcoat. Dat proefje wipte ik daarna van het plasticje af. In de onderlagen kon ik geen krasje drukken, in de topcoat wel. Dus het ligt dan misschien toch aan de topcoat…
Nee precies lampen van 100+ watt via ali zijn vaak niet reëel. Zeker niet als ze in verhouding erg goedkoop zijn. Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat het slechte lampen zijn want meer dan 100 watt heb je sowieso niet snel nodig bij alleen gellak of biab.
Maar dan zou ik inderdaad eens een andere topcoat proberen. Mocht je een goedkopere zoeken kan ik die van molly lac aanraden (te koop bij p.rettypolish) of anders de let’s shine van Cosmetics Zone of als je via Ali wil bestellen de Venalisa Tempered top met het zwarte flesje, zilveren dop. Heb bij alledrie nog nooit problemen ervaren en gebruik ze inmiddels al een hele tijd.
Ja dan ga ik dat maar doen! Toevallig net vandaag mijn bestelling van Prettypolish binnen gekregen, maar ik had de topcoat niet besteld dus dat komt de volgende keer dan. Van Venalisa heb ik een tempered topcoat maar die heeft geen zilveren dop, dus ik denk dat je een andere bedoelt. Ik weet eigenlijk niet of ik bij die topcoat ook het probleem heb want ik gebruik uit gewoonte altijd die van Bornpretty. Ga ik eens proberen! Ik was eigenlijk al vergeten dat ik die had.
Deze heb ik:
Dat is dezelfde, alleen die met de zilveren dop is in verhouding goedkoper want daar zit meer in en heeft een iets fijner kwastje vind ik zelf. Maar de topcoat is als het goed is gewoon hetzelfde.
Ik zou die anders gewoon proberen op een stukje plastic zoals je met die andere hebt gedaan. Dan weet je het snel genoeg.
Heb die nu ook op mijn tenen op incl biab en kleur en dat kan ik niet indrukken
Oh goed om te weten, ik dacht dat het een andere topcoat was. Ga ik proberen, dank voor je hulp!
Ik heb mijn lamp binnen! Hebben jullie nog tips voor fysieke winkels waar je gellak kunt kopen?
Ik hoop bij Douglas te scoren vanmiddag, maar verder zijn er zo weinig winkels die het verkopen?
in Gouda
Ik ben helemaal om met Biab. Mijn vriendin heeft het nu 2 keer voor mij gedaan en ben echt hooked.
Nu heb ik zelf de kleine lamp van PG, en wil de Biab van Carma of Kiki gaan gebruiken, weet iemand hier of deze lamp hier dan krachtig genoeg voor is? Vind de lampen van Kiki en Carma zo mega duur
@Hippe_kikker ik zou zelf online gaan bestellen. Volgens mij hebben alleen Etos en Douglas wat gel lakjes, maar voor veel meer variatie ( en denk ook kwaliteit) kan je beter online iets bestellen!