Nagellak #2

Ja dat ga ik ook doen idd, maar wil het zo graag proberen dit weekend!
Ik wil het en ik wil het nu :joy:

1 like

Ik ben ook aan het kijken naar een starterset voor gellak. Ik denk dat ik die van PG wil, maar ik kom er niet uit welke maat lamp ik moet hebben. Het prijsverschil tussen de M en de L is nogal wat, maar is de grotere ook echt de moeite waard?

1 like

Nope, je moet echt een sterkere lamp hebben voor BIAB.

2 likes

Dochter (5) mocht de kleur uitzoeken:

42 likes

Goede smaak!

2 likes

Ik ben zooooo benieuwd naar Biab. Ik doe mijn nagels altijd zelf met (rubberbase) gellak maar ik vind het resultaat te mager en ik moet te snel weer alles opnieuw doen. Het lakken vind ik leuk maar ook tijdrovend. En ik wil juist gellak om er minimaal 2 weken niet naar om te hoeven kijken. Dat red ik nu sowieso niet. Ik ga nog 1x de lakjes van awesome proberen en anders ga ik toch Biab een kans geven. Maar ik zie daar een beetje “tegenop” omdat ik het 1) nog nooit gedaan heb en 2) dan weer moet investeren in die spullen

1 like

Haha ik heb net de basecoat en topcoat van sensista geprobeerd onder de lamp maar het blijft maar plakken?

Echt vervelend. Wat doe ik fout? Langer onder de lamp helpt niet, al geprobeerd

3 likes

Ik heb gewoon niet de juiste spullen in huis nog, oeps. Heb het net met aceton gedaan en het plaklaagje is eraf! Glanst nog wel. Dus zal idd wel met alcohol moeten dan, dankjewel!

3 likes

Je mag als je wil mijn set wel overnemen. Ik heb de PG medium. Die is gewoon precies groot genoeg voor 1 hand en een smalle voet. Ik kon mij er goed mee redden.
Ik mag / kan vanwege mijn werk geen gekleurde nagellak meer op en wil nu over op BIAB. Nu net gebleken dat deze PG lamp daar niet sterk genoeg voor is dus wil ik hem wegdoen.

Ik heb dus de lamp en een stuk of 5 kleurtjes. Hoef er niet veel voor te hebben.

2 likes

BIAB in de kleur ‘019’ en voor de french heb ik wat kleurtjes door elkaar gemengd om de juiste kleur oranje te krijgen (wat me overigens niet is gelukt, haha)

56 likes

Doe je die french uit de losse pols of gebruik je daar iets voor? Het is heel netjes en strak, dat lukt mij nooit dus ik zoek tips

3 likes

Besloten dat ik mijn nagels toch vaker ga laten doen, bevalt toch wel goed eigenlijk haha

23 likes

Als je een stamping tool hebt, met zo’n siliconen kussentje, kun je daar nagellak op doen en je nagel erin drukken om zo je french te krijge .

2 likes

Ik doe het uit de losse pols, gaat bij mij eigenlijk best prima. Een héél dun kwastje is wel handig :grinning:

4 likes

Nou mij lukt dat weer niet hoor :joy:

1 like

Normaal doe ik mijn nagels altijd zelf, nu heb ik ze laten doen. Heel blij met de kleur :smiling_face_with_three_hearts: alleen jammer dat m’n wijsvinger net was afgebroken :sweat_smile:

12 likes

Waar bestellen jullie accessoires? Specifiek ben ik op zoek naar pluisvrije doekjes, cleanser (voor het plaklaagje) en een buffervijl. Zijn er sites die bijv veel goedkoper of juist betere kwaliteit zijn?

2 likes

15 likes

Ik bestel die dingen meestal bij p.rettypolish of bij d.ermarolling. Niet mega duur, maar wel goede kwaliteit en keuze uit meerdere merken.

Celstofdeppers/pluisvrije doekjes bestel ik soms ook nog weleens op Ali, maar die zijn vaak net zo duur als bij die 2 sites dus dat maakt weinig verschil. Cleanser zou ik sowieso afraden om op Ali te bestellen omdat er voor dat soort vloeistoffen geen veiligheidscertificaten voorhandig zijn.

1 like

Ik heb al die dingen laatst toevallig meebesteld toen ik een rubber base kocht bij carma cosmetics. Goede kwaliteit en niet zo duur! Als cleanser gebruik ik gedenatureerde alcohol:

2 likes