Nagellak #2

Oké ik ga naar de Kruidvat vandaag :joy:

//

Ik hoop dat jullie dit weten. Soms geven bepaalde nagellak kleuren af (als ze allang al droog zijn).

Ik heb strepen op mijn keuken maar laatst ook op een auto. Ik wilde dit verder uitzoeken en die kleuren weggooien maar omdat ik er te laat achterkom weet ik niet welke kleuren het zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Bijvoorbeeld opi doet het niet maar Catrice wel?

1 like

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, met Catrice niet, met opi niet, met Essie niet, ik denk dat ik alle merken weleens op heb gehad en ook alle verschillende kleuren. Is je topcoat misschien niet helemaal goed?

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar de topcoats van Essie en van Seche Vite gebruikt.

1 like

Ik gebruik met normale nagellak geen topcoat. Goede reden om het te kopen. Dacht met mijn leenauto na een streep bij de portier dat ik flink moest betalen, gelukkig zagen ze het niet.

1 like

Ik denk dat je met topcoat al heel wat oplost! Buiten dat gaat je nagellak natuurlijk ook langer mee.

5 likes

Ik heb dat met al mijn donkere nagellak en rood. Dat het streepjes afgeeft op bijvoorbeeld mijn keukenkastjes en de deur. Bij elk merk, van Essence tot Essie tot OPI. Ook met elke topcoat. Niks helpt.

Heb nu biab dus geen last meer van.

3 likes

Mooi, vind je het goed als ik deze laat zien bij de salon?

2 likes

Tuurlijk! :hugs:

2 likes

Ik heb daar ook last van! Verdomd lastig om die streepjes er weer af te krijgen :weary: Inderdaad vaak bij donkere kleuren (rood, blauw, groen, zwart). Ik gebruik wel gewoon topcoat, dus daar ligt het niet aan.

2 likes

Zit er verband in merken of je weet?

2 likes

Uhm, daar heb ik nooit zo over nagedacht. Voor mijn gevoel wel vaker bij lakjes met een ‘cream’ finish dan iets met wat meer glitter oid. Maar misschien verzin ik dat nu :thinking: zal er eens op letten.

1 like

Geen idee heo je het voorkomt of waar het precies aan ligt, maar die streepjes krijg je heel makkelijk weg met wat nagellakremover. Als je er eentje zonder aceton gebruikt beschadig je de ondergrond niet.

1 like

Weet ik maar durfde dat op een auto niet te doen :joy:

5 likes

Ooooh ik wil dit!

2 likes

Kak gewoon van insta… ik zoek nog steeds een stylist in de buurt :frowning:

1 like

Heeft iemand een tip voor een goede topcoat? Ik gebruik nu die van kikilondon, maar die is bijna op en ik heb geen zin in de verzendkosten voor 1 flesje… Ik gebruik verder de awesome rubber base. Heeft iemand ervaring met de awesome topcoat?

Ik heb die nog gehad en vond ‘m ook fijn :blush:

TGB Dreamer. Zo blij met deze kleur.

19 likes

Dankje. Nee dat niet.

1 like

Heb vorige week m’n nagels voor het eerst in 10 jaar laten doen in een salon.
Biab met een kleurtje, vind het supermooi en ben er blij mee!
Alleen is het vrij dik, maar wellicht is dat gewoon normaal :sweat_smile:. De styliste had 17 jaar ervaring dus ik wil ze niet in twijfel trekken.

7 likes

Een biab treatment is inderdaad vrij dik, zekernin vergelijking met normale (gel)polish

1 like