Ik deed het met een andere nagel, ging perfect maar wel beetje vies gevoel
Weet iemand toevallig hoe dit komt:
Bij mijn duimen krijg ik eigen altijd scheurtjes aan de zijkant ongeveer halverwege mijn nagelbed. Ik heb ze dan 100% niet gestoten. Hoe kan een nagel dan al gescheurd zijn joh? En wat kan ik er aan doen. Het is echt een terugkerend probleem, al jaren lang eigenlijk.
Ik heb systematisch gellak op!
Misschien niet gestoten maar een bepaalde/snelle beweging met je duim waarbij je druk hebt uitgeoefend? En toch ongemerkt je nagel scheurt
Ik heb dat ook! Lijkt wel alsof er in de nagelmatrix iets is beschadigd ofzo, waardoor de nagel steeds weer dezelfde zwakke plek heeft. Irritant
Mmhhh zou kunnen, maar ik heb dit echt nooit bij andere nagels. Dan zou dat daar toch ook wel eens moeten gebeuren? Het is gewoon een heel typisch scheurtje steeds. Eerst minimaal en nauwelijks op te merken en het ontwikkeld zich dan vervolgens tot een daadwerkelijke scheur
@Neusklem ik heb het ook, alleen bij mn duimen. En dan als ik ze te lang laat worden. Met biab eroverheen kan ik t gelukkig wel uit laten groeien, maar 't is wel irritant.
Heeft iemand wel eens Essie No Chips Ahead topcoat gebruikt? Ik gebruik nu een mini uit een adventkalender, maar hij hardt niet goed uit. Als ik aan het begin van de middag mijn nagels lak (basecoat, 2 lagen kleur en topcoat) heb ik nog steeds afdrukjes van het dekbed na een nacht slapen. Welk merk kleurnagellak ik gebruik, maakt niet uit. Bij oudere lakjes is het wel iets erger dan bij nieuwe lakjes. Herkent iemand dit?
Laat je elke lak dus ook base coat enzo goed uitdrogen?
Ja, en bij mijn vorige topcoat werkte dat prima. Ik wacht meestal 10 à 15 minuten tussen elke laag.
Ik lees nu heel veel slechte reviews op Makeupalley over dat niet uitharden, ligt gelukkig niet aan mij dus
Eerste keer Biab met een Blush Orange van PG erover! Ben bijna twee uur bezig geweest maar wel tevreden 🥹
Nu al nerveus voor het bijwerken/eraf halen… Heb nu biab van nagelfabriek op aanraden van een collega, twijfel toch nog wel over die van TGB omdat ik daar zoveel moois van zie op tiktok haha!
Ik las dus laatst ergens dat TGB dus eigenlijk vreselijk slecht voor je schijnt te zijn en dat er dus heel veel troep in zit.
Even gegoogled:
Het is dus eigenlijk ook niet echt voor de hobbyist. Ook op Tiktok zag ik veel filmpjes erover.
Als je zoekt op TGB Allergic Reaction vind je ook veel op google. Het was voor mij in ieder geval een reden om het niet aan te schaffen.
Oh jee. Maar hoe komt dat dan, zit er in TGB dan specifiek iets wat in een ander merk niet zit?
En is het risico op een allergie dan even groot als je het laat doen vs zelf doet? Want hoe dan ook zit het nu eenmaal op je nagels, toch?
Edit: ik maak me gewoon zorgen over het feit dat ik mijn nagels heb laten doen, mét TGB en in liefst geen problemen krijg en dus wil weten of ik volgende keer moet vragen naar een ander merk
Paar wel prachtige nagels!
Ik heb mn biab er af laten halen bij de salon, maar mn nagels zijn zoooo dun en broos en ook een beetje naar idd @Era & @monkeyslut . Had nog een builder in a bottle van Carma (morganite) dus die er gelijk opgedaan voor wat stevigheid en ook weer even kort geveild. Eigenlijk wel tevreden nu, en scheelt ook wel veel geld. Dus hopelijk blijft het een beetje fatsoenlijk zitten.
Edit: even met een foto erbij
Cute! Is dat gele op je vingers de lak? Of stift
Waar?