Nagellak #2

Nee, niet bij Olesya zelf, maar bij een ambassadeur van Anole.

2 likes

Ik heb ook een keer iets geprobeerd haha :blush:

11 likes

28 likes

Voelde me echt kak en zag dat mijn nagelstylliste een uitvaller had. Dus mezelf maar verwend met een biab en ben er in mijn nopjes mee.
Edit: door de weerspiegeling zie je het niet goed maar op mn ringvinger zit een klein bloemetje/plantje

20 likes

Heb ook m’n nagels laten doen met biab en ik ben so far niet helemaal onder de indruk. Ik ben helemaal niet gewend om ze te laten doen, dus misschien ligt het aan mij :woman_shrugging:.
2e keer in dat salon maar een andere stylist.
Er was aan elke hand een nagel ingescheurd en dus heeft ze ze helemaal kortgewiekt. Normaal heb ik een squoval vorm maar ze gaf aan dat rond beter zou zijn omdat ze kort zijn.
Nu heb ik dus hele korte, ronde nagels en ik vind de vorm eigenlijk niet mooi, maar goed, dat weten we voor de volgende keer.
Wat is wel vervelend vind, is dat ze zó kort zijn nu dat het een beetje vervelend voelt. Dat velletje tussen nagel & huid (eponycheum?) is mee weggehaald waardoor het voelt alsof m’n nagels zijn afgescheurd of te kort zijn geknipt :face_with_raised_eyebrow:. Duurt het lang voor dat gevoel weggaat? :see_no_evil:
Volgende keer vraag ik toch maar specifiek om ze niet gelijk te zetten qua lengte.

1 like

Heeft iemand tips voor het verwijderen van gellak? Na tien minuten zit er nog weinig beweging in.

De glanslaag wegvijlen, de aceton van Kruidvat gebruiken (met een roze dop), wikkel dan mijn tenen een watje gedrenkt met die aceton, aliminiumfolie erover en zo’n 20 minuten later krijg ik alles weg.

2 likes

Bovenste laag weggevijld, en zit al 20 minuten in de remover van pink gellac. Andere hand ga ik aceton proberen.

Is het niet toevallig plaklaagremover waar je nu mee bezig bent?
Heb ook ooit het verkeerde flesje gebruikt

Bij mij heeft het telkens geholpen om gewoon een paar keer lang in bad te gaan of mijn handen iig een flinke tijd in het water te hebben. Dan trok ik ze vervolgens er zo vanaf, maar ja misschien had ik ze er ook gewoon niet goed op gedaan :sweat_smile: dus weet niet of dit DE tip is haha.

2 likes

Haha ik ben eindelijk blij dat t nu een week bleef zitten. Alleen mn duim was half gesneuveld dus vandaad alles opnieuw.
Misschien durfde ik t niet hard genoeg te schrapen ofzo. Na een half uur in puur aceton was dat alsnog wel nodig. Nou ja verse lak zit er op. Dit is een probleem voor toekomstige ik.

2 likes

Hyponychium bedoel je denk ik, wat eigenlijk een barrière vormt zodat er geen schadelijke micro-organismen kunnen binnen dringen. Ze had eerst moeten kijken waar je hyponychium zich bevindt, want anders kunnen je nagels inderdaad te kort worden geknipt. Duurt meestal een paar dagen voordat dat irritante gevoel weg is. Ik had laatst een ongelukje tijdens het pellen van een garnaal waarbij de schaal doorschoot en de hyponychium van m’n nagel los liet, was ook een naar gevoel :sweat_smile:

Ik beet vroeger mijn nagels altijd heel kort en heb nu al jaren acryl/gel/biab en bij mij is het hyponychium veel hoger hierdoor. Kan dus ook mijn nagels niet echt kort doen. Zou dat terug veranderen als ik zou stoppen met ‘valse’ nagels laten zetten? En zou dat kwaad kunnen?

1 like

Haha yes dat bedoelde ik! Verbaasde me wel een beetje dat ze daar niet op gelet heeft want daardoor voelt het echt een beetje vervelend. Ahja, goed veel olie smeren en binnen een paar dagen is het vast beter, maar was vooral teleurgesteld eigenlijk :see_no_evil:.

Je kan inderdaad proberen om te stoppen met ‘valse’ nagels. Als je gezonde nagels hebt, kun je ook proberen om de hyponychium dagelijks goed te oliën om het zachter te maken.

Ja maar wil liever niet stoppen. Dus als het geen kwaad kan, dan laat ik het zo maar.

2 likes

Volgens mij kan het geen kwaad. Nadeel is inderdaad dat je je nagels niet kort kan knippen… Ik heb het zelf ook, voornamelijk bij m’n duimen en wijsvingers.

En ik begrijp je, ik kan ook niet zonder iets (gel) op m’n nagels :see_no_evil:

2 likes

Oh wat stom, zie zoveel video’s en foto’s waarbij er wordt gezegd dar de nagels er door biab zoveel beter uitzien en harder zijn. Heb ik verkeerd begrepen… :woman_facepalming:t3:

1 like

Haha wow je hebt ze er dan echt goed opgekregen! Meestal kan ik ze wel beetpakken bij het randje na een tijdje en ze eraf trekken. Gelukkig heb je het er nou wel af gekregen!

Ja dat had ik uiteindelijk gedaan. Misschien durfde ik gewoon niet hard genoeg te schrapen ofzo. Ben blij met mn nieuwe kleurtje.

1 like