Mijn nagelstylist stopt ermee, zo balen. Zit nu te twijfelen om het zelf te gaan doen. Ik zat te kijken bij Kiki London om zo een set aan te schaffen. Maar ik vroeg me af of er dat ook wat stevigheid aan de nagel geeft. Of is dat echt alleen kleur?
Het laat los. Heb het er zo af kunnen halen bij 2 nagels zonder moeite. Puntje wat nog aan mn nagelzat wel lelijk. Denk of nog restje lak of toch beschadigd. Vanavond rest eraf weken.
Ik was vergeten op te ruwen, laat misschien daarom nu al los.
Of is de rubber base geen basecoat?
Opruwen kan wel helpen om het beter te laten zitten. Heb je het daarna ontvet en geprimed?
Rubberbase is wel gewoon een basecoat trouwens!
Opruwen was ik vergeten. Wellicht is dat het geweest.
Hele riedel die ik gedaan had:
- ontvetten met zo’n doekje van kiko.
- primer aan de lucht drogen
- 2x rubber base
- 2 x lak kleur
- glitter op 2 nagels
- topcoat 1 laagje. Dit was zonder wipe off.
En na elke laag uitharden.
Daarna nagelriemolie. Ga het er vanavond afhalen en denk ander kleurtje bestellen en als die binnen is opnieuw proberen. Kiko verzond iig snel.
Ik heb geen ervaring met Kiko, maar op de dubbele rubberbase na - daar heb ik geen ervaring mee - ziet het wel goed uit.
Goed tot de randjes zodat er geen lifting kan ontstaan? Verder durf ik het niet te zeggen!
Moet de rubber base niet dubbel ? Ben nieuw in dit haha.
Denk ook de topcoat wat beter aanbrengen, dat het meer sealt aan onderkant. Waar het nu begint los te laten.
Edit… ik zeg kiko maar het is kiki haha
@Coco ik heb die lamp. Die is groot, je hele hand past erin. Van carma heb ik rubber base gekocht en dat lijkt wel te verstevigen. Ik moest wennen dat mn nagels nu harder zijn met lak.
Doe ik nooit met rubberbase van Pink. Lak je ook de bovenkant van je nagels met topcoat, dat je ze ‘dealer’ als het ware? (Weet even geen Nederlandse term) En je kunt eventueel met een klein dun penseeltje dichter tegen je nagelriemen lakken. Als ik niet strak langs alle nagelwanden lak, laat het ook sneller los.
Is de onderkant van de stukken die loslaten nat? Of plakt je nagel op die plekken?
Het laat bij je nagelriemkant los. Bij de nieuwe poging ga ik opruwen en topcoat goed aanbrengen overal.
@BiloxiParish het is niet nat. En plakt ook niet.
@pastelzwart te dik misschien ook. Moest erg wennen aan stroperigheid. Moet meer oefenen.
@Era dat ga ik volgende keer proberen, goeie tip. Heb ook een gewone basecoat besteld. Die lukt wel dun denk ik
Ik gebruik zelf een dehydrator en bonding primer (xtrabond) van mia secret. Dit zorgde ervoor dat ik zeker een week mooie nagels had, ipv 1 dag.
Is dat met gewone nagellak?
Probeer nu juist gellak omdat ik er langer dan 1 week mooie wil haha.
Het ging nu na een week los.
Vroeger lakte ik bijna elke 2dagen mn nagels wel bij. Maar die tijd heb ik niet meer.
Met gellak dus die dehydrator en primer doe ik voor de gelbase.
Ik wil Chrome poeder gaan proberen, kan dat met Pink Gellac? En is het fool proof of best moelijk?
Bij ons in de Douglas verkopen ze heel veel flesjes van neonail en er zijn ook wielen met swatches. Misschien leuk voor mensen die kleurtjes graag in het echt zien voor ze het kopen of sowieso liever niet via internet bestellen. Flesjes zijn 11,99.
Ik zag echt veel leuke kleuren maar doe m’n nagels echt te weinig om nieuwe kleuren te mogen kopen
Ik heb toevallig vanmiddag mijn nagels gedaan en voor het eerst Chrome poeder geprobeerd. Ik heb er eentje goedkoop besteld op AliExpress. En het er op doen is makkelijk! Topcoat 30sec onder de lamp en dan Chrome poeder en dan weer topcoat (volledig 60sec). Ik zou wel adviseren om met apart kwastje de topcoat als laatst er op te doen. Want in mijn topcoat zit nu Chrome/glitter. Ik raad die van AliExpress overigens niet aan. Ik vond het er echt niet zo mooi uit zien bij mij namelijk. Had gehoopt op van die donut glazed hailey bieber nagels. Wellicht kwam het ook doordat mijn nagels kort en vierkant zijn. Heb het er in ieder geval afgevijld en rood op gedaan haha.
Maar uiteindelijk dus dit geworden:
Kan het zijn dat je het verkeerd gebruikt hebt? Of stond dit er zo bij? Ik heb chrome/glazed donut poeder wat ik op mn no wipe top coat moet wrijven (met een oogschaduwsponsje doe ik dat). Daaroverheen doe ik dan weer een keer topcoat en dan is het mooi. Wat jij hebt had ik toen ik het chrome poeder op een plakkende laag deed.
Edit ik zit helemaal niet goed te lezen haha, je deed het met topcoat. Maar ook no wipe? En dus niet sticky?
@Dotje Thanks allebei! Ik heb van Pink de Ultra Shine en dat is een no wipe topcoat. Althans, je bedoeld dat je er geen doekje/cleaner meer over het plakkerige laagje moet toch? Dat ‘ie meteen klaar is. Kan dat dan met die topcoat?
Ja klopt! Als het plakkerig is dan pakt het als een soort glitter, en als je no wipe hebt niet. (Bij mij dan)
Van welk merk heb jij de poeder? Ik heb het er ook ingewreven met een oogschaduwkwastje. En ik gebruikte de topcoat extreme shine van the gellbottle, die is als het goed is wel no whipe… ik denk dat het een combi is van iets verkeerd hebben gedaan en de kwaliteit van AliExpress