Heeft iemand ervaring met van die dipping poeders om je nagels mee te doen?
Hmm ja dan is het misschien toch de kwaliteit… ik had deze van Neonail:
Ik twijfelde om die te bestellen ook, wellicht doe ik dat nog!
@Era ik denk dat je gelijk hebt inderdaad! Het heeft echt zo’n groenige tint. Doet mij denken aan een Ariël barbiepop van vroeger haha. De kleur heet: wit nail art glitter poeder. Dus staat ook niks in van ‘pearl’ of iets dergelijks. Binnenkort wellicht de juiste kopen haha
Oo wauw ik heb dus gewoon iets anders besteld haha. Denk op zich ook dat die wel mooi is op een kleurtje, maar niet op nude. Maar nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt dank voor het meedenken!
Ik weet gewoon echt niet meer wat te doen. Probeer nu al 3 maanden BIAB uit.
Maak m’n nagels vetvrij van te voren, vijl ze een beetje ruw, probeer écht bij de nagelriem vandaan te blijven, smeer trouw olie op m’n nagelriemer nadien, maar toch ontstaat dit na enkele dagen.
Ik heb dit dinsdag gedaan, toen leek het goed te zitten…
Iemand de tip? Het is de Biab van BFYN, met een basecoat eronder van Kiki.
Ik had dit ook met gellak; kon gewoon na 2-3 dagen dat hele plakkaat als het waren gewoon van m’n nagel afliften in zijn geheel.
Edit, Oja foto erbij
Wat balen! Wat zou kunnen helpen: haal je t plaklaagje van de kiki basecoat er eerst af voor je de biab aanbrengt? Dit doe ik altijd als ik 2 merken over elkaar doe.
Wat je ook zou kunnen doen je een rubberbase onder de biab gebruiken
Sinds ik dit doe bij vriendinnen met hele zwakke nagels blijft het heel goee zitten, als ik alleen biab doe is het ongeveer dezelfde situatie.
En optie nr 3 is een primer gebruiken.
Ohja optie nr 4: mee kun je met een heel dun kwastje, zo 1 voor nailart, bij de nagelriemen lakken? Dan weet je zeker dat t daar niet te dik is.
Ah dit zijn goede tips! Ik zal eens proberen eerst een rubberbase eronder te gebruiken ( en dan dus het plaklaagje eraf?). Heb jij nu een specifieke die je bij je vriendinnen gebruikt?
Ik heb dit ook gehad, zo irritant (ook met gellak en rubber base). Maar sinds ik mn biab liet doen, en nu ik het ook zelf doe, doe ik dus geen basecoat onder mn biab en blijft het echt goed zitten. Als ik het zelf doe minstens 2 weken. Enige nadeel is dat ik het er ook moeilijk afkrijg haha, maar vijl het nu voorzichtig op met een elektrische vijl en vul dan weer aan voor de volgende keer, dat werkt echt top. Nagels zien er daaronder dan ook prima uit. Geen idee of het echt kwaad kan om zonder basecoat te werken, maar aangezien het in de salon ook deden (en dat was geen crappy salon), heb ik het stappenplan maar zo overgenomen.
Nu jij dit zegt; volgens mij doen ze bij lakwerk (als je wilt) biab als de basecoat. Dus in plaats van en niet basecoat>biab>gellak.
Dus dan moet het idd wel kunnen lijkt me!
Klopt, dan is het een overlay. Bij de mrrste mensen blijft dit prima zitten, sommigen (zoals die vriendinnen van mij) hebben nog een basecoat nodig.
Daar gebruiken ze TGB, dat kan ook t verschil nog maken.
Ik gebruik alles van The Gelbottle! Ik doe alleen rubberbase eronder als ik een biab overlay doe bij hun, als ik echt een biab treatment doe dan hoeft er niks onder.
Wat ik nog zat te bedenken vanochtend, moet je bij Kiki Londen niet sowieso een primer gebruiken? Dus opruwen/ alcohol/ primer/ basecoat?
En BFYN heeft ook een rubberbase, je zou ook kunnen kijken hoe t gaat als je met 1 merk werkt.
Na maanden lang biab en gel heb ik het er nu toch af moeten halen want mn nagels waren zo dun en mn nagels kwamen van het nagelbed af op verschillende vingers. Dus nu maar kort en met de strengthener aan de slag en ze even laten rusten. Ik gebruik elke dag nagelriemolie maar heeft nog iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat ik weer sterke nagels krijg?
Fotootje van mn huidige lakje, lekker neon
Bij mij was de oplossing bij gellak een rubber basecoat.
Ik ga eerst eens gewoon werken met inderdaad alleen de biab. Ik zit ook aan aanschaf van The Gel Bottle te denken, draag jij daar wel een primer onder?
Dan worden mijn stappen nu: nagelriemen en nagels voorbereiden , opruwen, reinigen. Dán 1 keer dun Biab als ‘basecoat’ en dan nog 1-2 laagjes voor het model.
Toch?
Nee ik doe geen primer onder de biab!
Je prep volgorde is goed, wat bedoel je met de 1-2 laagjes voor het model? Bedoel je daarmee de apex bouwen?
Ja de Apex idd!
Gedaan?! Als in zelf gedaan?!
Ik wilde net @MazKanata taggen om te vragen of ze pro is, maar nu zie ik dat jij ook deze foto’s plaatst haha. Dus nogmaals de vraag ben jij pro? Met deze mooie nagels en fijne tips die je hier plaatst?
Haha wat lief! Ja, zelf gedaan!
Ik zou mezelf geen pro noemen, volgens mij is @BiloxiParish dat wel. Ik ben meer een zeer enthousiaste (uit de hand gelopen-)hobbyist.
Ik heb wel verschillende cursussen gedaan, waardoor ik wel wat kennis heb.