Hmmm weet niet of het dat is. Ik gebruik builder gel van vena lisa of rosalind volgens mij. Deze heb ik geleend van een vriendin. Hij is heeeel dik. Dikker dan stroop nog.
Daarover heen zit 1 laagje Beau van CND en daarop topcoat
Ik heb niks om te laten zien, maar wel een vraag over nagels, dat kan vast ook hier.
Ik ben aan het stoppen met nagelbijten en dat gaat al een tijdje goed. Hierdoor besteed ik ook meer aandacht aan m’n nagels en mijn nagelriemen groeien echt ver door op mijn nagels. Nu wil ik ze graag beter verzorgen en terug duwen. Bij de Etos heb ik een bokkenpootje gekocht waar zo’n rubberachtig puntje aan zit, dat werkt alleen voor geen meter omdat het te flexibel is. Doe ik iets verkeerd of is dat een bekend probleem? En ik zocht ook naar houten bokkenpootjes, maar die kan ik nergens vinden, dus waarschijnlijk kijk ik verkeerd. Wat zijn jullie tips en tricks voor nagelriemen?
Misschien kan je eerst je handen even weken voor je je nagelriemen wilt terugduwen. De huid is dan wat zachter en dan gaat het makkelijker en doet het geen pijn.
Je kan eventueel ook een cuticle remover gebruiken, dat helpt zeker ook
Ik gebruik wel al nagelriemolie. Het probleem is ook niet dat het pijn doet, maar dat het gewoon ‘over’ mijn nagelriem heen gaat ipv het terug duwen, zo strak zit het op mijn nagel (op de ergste vinger zit het over ongeveer een kwart van mijn nagel heen). Misschien is cuticle remover daar dan wel een oplossing voor ja, dankje!
Ik heb houten stokjes van Essence! Kost echt niks
Ik gebruik dit, echt amazing
Is een beetje stroef en het randje is scherp genoeg om niet over je nagelriemen geen te glijden. Goed inmasseren met handcreme wil ook wel helpen van te voren!
Ohja zo, ik snap wat je bedoelt! Hardnekkig he. Ik denk dat cuticle remover inderdaad wel zal helpen, daarna kan je dat echt goed wegdoen met het bokkenpootje
Dankje, dan ga ik dat zoeken bij Etos/Kruidvat. Maakt het uit of het huismerk is of iets anders?
Ik heb zelf zo’n flesje van Essence! Werkt prima
Misschien ook eerst proberen om je nagelriemen wat soepeler te maken? Dus een week lang elke avond voor het slapen even een dikke laag op je nagels en het laten intrekken. Anders kunnen je nagelriemen ook gaan scheuren denk ik.
Ik gebruik zelf simpele houten bokkenpootjes van Trekpleister, zitten met meerdere in een zakje en kost nog geen €2 en zijn echt prima.
Ik gebruik sinds een paar maanden gellak van Kiki London, maar de kwaliteit van mijn nagels is de laatste tijd echt achteruit gegaan. Ze splijten nu heel snel aan de uiteinden, waardoor de lak er daar ook snel af gaat. Iemand een tip hoe ik dit tegen kan gaan en m’n nagels sterker kan maken? Ik gebruik nu de rubber top en base coat trouwens.
Goede nagelolie gebruiken, bijvoorbeeld een paar keer per week met Dadi Oil smeren.
Ik moet nog opschonen en topcoat opdoen, maar omdat ik 12% bang ben dat het stipje daardoor uitsmeert alvast een foto. Rimmel Urban Purple (de rode lak, in het echt een stuk koeler) en Pupa 202.
Als je een klein nailartkwastje hebt kun eerst het stipje “inkleuren” met topcoat. Als dat dan droog is kun je de rest nog een keertje helemaal aflakken zonder daf het rood van de stip uitloopt
Met een tandenstoker had ook wel gelukt denk ik al was dat wel wat lastiger dan een kwastje. Maar fijn dat het alsnog gelukt is. Vaak werkt een dikke blob topcoat inderdaad ook. Het probleem zit hem meestal erin dat het kwastje de onderlaag raakt en deze daardoor uitsmeert. Als je “zwevend” lakt en dus wat dikker kun je uitvagen ook voor een groot deel voorkomen
Hoi allemaal! Ik wil een gellak starterset kopen. Welke lamp en lakjes raden jullie aan?