Nagellak #2

Ik heb vorige week mijn nagels laten doen bij een salon hier in de stad goed staat aangeschreven. Ik heb nu alleen 2 ontstoken vingers. Zou dit door slechte hygiëne komen? Of dit manier van knippen etc.?

Dat is moeilijk te zeggen. Hebben ze je nagelriemen ver weggehaald of toevallig een wondje?
Had je het idee dat het niet erg hygiënisch was?

Zijn het trouwens je nagelriemen die ontstoken zijn of de zijkant van je vinger? Want in dat laatste geval kan het ook door te ver vijlen komen. Dag heb ik in het verleden weleens gehad toen ik nog lange ballerina/puntige nagels had. Zeker als je nagels van nature een behoorlijke c-curve hebben komt dit weleens voor. Al zou het niet mogen gebeuren, maar soms heb je dat met vijlen niet door en merk je het een dag later pas.

De ontsteking zit aan de zijkant van mijn vinger. Ik heb het idee dat het wel schoon is in de salon. Zoals jij het omschrijft denk ik dat het door vijlen komt. Volgende x aangeven omdat anders te doen. Thanks voor de tip!

Ja dat komt inderdaad door het vijlen. De ene persoon heeft dat wat sneller dan de ander. Maar als je de volgende keer aangeeft dat ze dat hoekje niet te ver moeten vijlen dan zou het gewoon goed moeten komen.

Als het blijft irriteren zou je trouwens even kunnen kijken of er niet een hoekje aan die twee nagels zit dat in je nagelwal drukt en dat dan even wegknippen (niet vijlen!). Dat hoekje/puntje hoeft echt maar miniscuul te zijn, maar kan echt heel vervelend voelen.

2 likes

16 likes

M’n nagelstylist had een handmodel nodig voor een training :nail_care:t4: In het zonlicht lijkt het net glitter glass nails

Zonder zonlicht

41 likes

Mooi! Waar ben je geweest? :smile:

Bij lakwerk!

1 like

Ik vind Lakwerk zo tof! Echt jammer dat het voor mij zo ver weg is.

2 likes

Welke kleur is dit?? Echt perfect :smiling_face_with_three_hearts:

Mensen met mooie nagelriemen wat gebruiken jullie? Die van mij zijn echt een ramp. Heb ook van die harde uitstekende stukjes aan de zijkant van mn nagels.

2 likes

Mademoiselle is mooi maar wel heel doorzichtig

3 likes

Mijn favoriete rode nagellak, ik denk dat ik er op de middelbare school minstens vijf potjes van heb opgebruikt! 14 Do You Speak Love? van essence. :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Staat je prachtig!

1 like

Prachtige nagels heb je.

2 likes

En wat ben je op een mooie plek!:heart_eyes:
Of is dat een achtergrond?

2 likes

Sinds ik bevallen ben zijn m’n nagels helemaal shit en zacht en breken heel snel. Dus korte nagels en maar weer eens gelakt en hopen dat dit laagje ze even wat steviger maakt.

O en m’n nagelriemen insmeren is ook geen overbodige luxe :+1:

47 likes

Ik zag het hier al een paar keer voorbij komen en ging eens kijken wat ik binnen m’n eigen lakjes voor elkaar kon krijgen. Vind achteraf dat de wijsvingerkleur een beetje buiten de boot valt, maar ja… gellak dus voorlopig loop ik er mee. Te veel gedoe om er af te gaan halen haha

Iemand tips of aanraders om zelf gellak te gebruiken? Qua merk etc en wat foolproof is. Lees hier ook dingen over aliexpress?

Ik vind het toch wel duur om telkens te laten doen en het groeit zo snel uit bij mij.

1 like

Ik gebruik sinds kort Kiki London (ook de eerste keer, eerste merk dat ik gebruik) en ben tot nu toe heel tevreden. Ik vond het handig dat ze op de website ‘echte’ foto’s hadden zodat je de kleuren goed kon zien. Verder vind ik het heel makkelijk lakken en blijft het lang (genoeg) zitten :ok_hand:

1 like