Nagellak #3

Waar kan ik dan op zoeken? Op doonails vond ik 2 oude berichten en op dipping hetzelfde. Geen ervaringen.
Ik ben van de gellak afgestapt door die nieuwsberichten over acrylaten allergie.

Je moet het vinkje aanklikken om in dit topic te zoeken.
In dipping powder zitten ook acrylaten waar je een allergie voor kunt ontwikkelen.

1 like

Wat mij bij o.a. Doonails tegenstaat is dat je huid juist veel in contact komt met het product. En volgens mij zitten daar ook acrylaten in?

3 likes

Dat was een van mijn vragen haha. Op de site staat dat het allergie vrij is en je hebt geen lamp nodig, maar het is idd wel een hele andere methode dan normale nagellak dus ik twijfelde ook of dit niet ook schadelijk is.

1 like

Ik heb het en het is best makkelijk in gebruik als je rustig werkt. Bereid je wel voor op overal poeder. Overigens heb ik het maar 1 x gebruikt omdat mijn nagels op het moment echt te kort zijn.
Met die acrylaten is het eigenlijk echt geen aanrader. Je huid komt op deze manier juist veel in contact met dat spul.

1 like

Ik ga eens kijken of ze zo’n nepnagelding hebben van essie zodat ik hem kan testen. Ben een beetje bang dat deze ook te gelig is voor mij.

1 like

Marshmellow nude van Pink Gellac is echt perfect. Nude roze en nog ietsje transparant.

3 likes

Ik had zin in zwart.

33 likes

Net een pinterestfoto!!! Haha, zo mooi!

@Wasbeer Doonails = dipping powder = acrylpoeder = acrylaten

Helemaal leuk dat zij er een verhaal bij vertellen dat ze vegan zijn en gecertificeerd door PETA en allergievrij (wat niks betekent, aangezien je voor zo goed als alles allergisch kunt worden), maar als je bent gestopt met gellak omdat je bang bent voor acrylaten kun je beter overstappen op gewone nagellak. :thinking:

5 likes

Heb ik nu ook, maar die droogtijd is zo irritant de hele tijd haha. Wacht je een paar uur en denk je dat het droog is, toch beschadigd. Maar dank voor jullie geen reacties, dipping powder is dus ook geen oplossing!

1 like

Dat hoort niet hoor, als je nagels goed geprept zijn (goed ontvet met bijv. alcohol en droog als je aan het lakken begint), je in een normale, niet te vochtige omgeving lakt, de lak in dunne lagen aanbrengt en 5 minuten tussen de lagen door wacht zijn je nagels ook met normale, niet sneldrogende topcoat binnen een uur helemaal droog. Misschien kun je investeren in Seche Vite? Dat is volgens mij wel echt de snelst drogende topcoat op de markt, waarbij je niet eens hoeft te wachten dat de onderstaande lagen droog zijn voor je het aanbrengt (juist niet).

5 likes

streept enorm

5 likes

18 likes

Essie is weer in de aanbieding bij Etos :heart_eyes:

1 like

25 likes

13 likes

Hebben jullie een goede tip voor een zwarte normale nagellak die in een laag mooi dekt?

1 like

Die van OPI, lady in black.

4 likes

Heb jij een zilveren lak of is dit met Chrome?

1 like

Waaaaueeewww welke kleur is dit?:heart_eyes:

2 likes