Nagellak #3

De discussie wordt voortgezet vanaf Nagellak #2 (Deel 1) - #5592 door Kwal.

Eerdere discussies:

4 likes

:milk_glass: First!1!

39 likes

Ik vind deze zo mooi! Zowel de kleur/ondertoon als de substantie. Iemand een idee voor een gellak die hierop lijkt?

26 likes

Echt lelijke nagelriemen wel :see_no_evil:

13 likes

Had heel iets anders gepland maar alles mislukte dus na 6x afvijlen werd het dit maar

37 likes

Welke kleur is dit? En is dit gewone lak?

2 likes

Dit moet je écht in een winkel/fysiek zien bij je huid. Niks moeilijker dan een nude tint vinden die je handen er mooi uit laten zien.

8 likes

Mijn meest recente nagels. I know, nagelriemen zijn een drama. :sweat_smile:

21 likes

En @Kwal klopt helemaal! Daarom was ik benieuwd, zoals deze lak er op de foto uitziet is het voor mijn huid de perfecte nude (zegt natuurlijk ook niet per se iets over hoe hij er in het echt uitziet).

Niet te koel/roze/taupe, niet te warm maar wel een beetje, en dan lijkt hij ook nog rubber of jelly? Clay vind ik erg mooi en ga ik zeker even naar kijken, maar meer als gewone kleur voor de herfst, die is ook meer opaque lijkt het.

Ik ga denk ik inderdaad even bij Neonail kijken, ook tussen de fiber bases enzo. Maar mocht iemand nog een andere tip hebben ben ik wel bereid de gok te wagen :laughing:

2 likes

Ik heb eindelijk chrome poeder! Klopt het dat je de no wipe topcoat (ik heb ultra shine van PG) dan maar even kort onder de lamp moet doen?

1 like

Nee gewoon volledig uitharden, even af laten koelen en dan de chrome erin wrijven. Als je topcoat niet lang genoeg in de lamp is geweest en dus nog niet volledig is uitgehard wordt het echt een zooitje want dan gaat het een soort van rullen

Oh en nog een extra tip, ik zou voor het aflakken na de chrome een aparte topcoat gebruiken want dat poeder komt op je kwastje en dus ook in je flesje waardoor je nooit meer een 100% chromevrije topcoat krijgt

1 like

Oh shit, da’s best een goeie tip van de topcoat. Ik kom er toevallig morgen, dus dan kan ik gelijk een nieuwe meenemen :relaxed:

1 like

Na een ellenlange zoektocht naar dé oplossing voor mijn immer gellak en Biab afstotende nagels vanuit diverse nagelsalons nu zelf aan de slag en de holy grail warempel gewoon bij de Douglas gevonden

Neonail Biab.

Ben zó blij. Het ziet er zo goed uit.
Ik heb echt afgekloven stompjes dus een foto volgt over een week of 2 als ze mooi uitgegroeid zijn, maar wilde gewoon even mededelen dat er toch hoop is.
Nu een mooie routine van minimaal 2x daags nagelriem olie, goed preppen dmv buffer en echt góed de nagel riemen wegduwen en volgens mij een super product :smiling_face_with_three_hearts:

Nu nog een leuk peachy gellakje voor erover en ik ben niet blijer te krijgen.

15 likes

Leuk! Welke heb je? Ik heb zelf nog nooit biab geprobeerd.

Wat is trouwens jullie favoriete gewone base coat?

Mijne was die van Essence maar die lijkt uit het assortiment te zijn. Hun nieuwe standaard base coat vind ik niks. Dus op zoek naar een nieuwe holy grail!

2 likes

De Neonail Modeling base Calcium in de kleur neutral pink.

Qua gewone base coat heb ik die van de Hema. Bevalt mij prima!

Daar heb ik ook mee in mijn handen gestaan! Vond ik zo’n mooie kleur, perfect voor de French Manicure die ik wilde doen. Maar toen bleek het dus biab en daar heb ik geen ervaring mee, dus ben ik maar voor een andere basecoat gegaan.

1 like

Ik heb nu die van OPI, die bevalt prima, maar er moeten wel even goede zijn die goedkoper zijn, lijkt me.

1 like

Ik vond het echt reuze meevallen met aanbrengen! Gewoon heeeel dun op het kwastje, welke al best klein is en dan gewoon 2 laagjes ( wel met UV/LED lamp natuurlijk). Ik ben ook niet zo’n held met fijn motorische taken maar dit ging prima 🫣

3 likes

Update: zowel bij Neonail als Pink Gellac geen kleur die er ook maar een beetje op lijkt. Laat staan bij de rubber bases, maar überhaupt in het hele assortiment. Allemaal vrij roze of juist heel dekkend en donkerder.

1 like

Ik zag bij de kruidvat bij de plak nagels en wimpers enzo onderin wat lakjes waar vooral veel nude kleuren tussen zitten. Anders kan je misschien online kijken bij lakkie. En als je misschien in duitsland komt bij de muller is er een merk dat heet stay ofzoiets en die hebben ook veel kleuren.

Oh die merken die ik opnoemde hebben vgm geen rubberbase sorry.

2 likes