Chrome nagels, blij mee!
Ik vind lange nagels ook prachtig, maar kan op een geven moment niet meer tegen het gevoel. Herken ook wel het ‘drukkende’ gevoel. Ik ga altijd knippen als ze net mooi worden ![]()
Ik wil eigenlijk binnenkort wat weer ‘gewone’ nagellak inslaan. Welke top en basecoat zijn fijn, iets wat je gewoon in de winkel (Kruidvat/ Etos bijv) kan kopen? En zijn kleurtjes van Essence of Catrice ook beetje longlasting of kan ik beter naar Sally Hansen etc kijken? Stond gisteren nog met de cuticle remover van Essence in mijn handen maar geen idee of die wat doet haha, die van Sally Hansen moet ik nl online bestellen en daar heb ik even geen zin in.
Twijfel ook nog een beetje over een nagelverharder want merk toch dat ze beetje slapjes worden bij een bepaalde lengte.
Ik gebruik enkel lakjes (de kleuren) van Essie. Die blijven bij mij zeker 7 dagen zitten zonder te chippen.
Laatst had ik een lakje van Kiko gebruikt en had echt binnen 2 dagen chips. Met Essence en Catrice lakjes heb ik dat helaas ook.
Als base coat gebruik ik catrice bond repair base coat (Link). Als top coat catrice quick dry top coat. (Link)
Dan dus kleurtje (2 laagjes) van Essie en dan heb ik een week nette nagels.
Als nagelverharder kan ik Trind aanraden. Na 26jr nagelbijten heb ik echt sterke nagels daardoor.
Het is overigens qua merken ook gewoon uit proberen. Voor een vriendin werkt Essie totaal niet, zij vindt Sally Hansen weer heel fijn. Dus ja… zou gewoon wat proberen.
De key is ook dunne lagen en LANG laten drogen tussen de lagen door en erna.
Ik vind de lakjes van Catrice, Kiko etc prima, het is vooral je base en top coat die ervoor zorgen dat het goed blijft zitten.
Ik gebruik nu de Ultra stay basecoat en topcoat van Catrice. Goed laten drogen tussendoor en het zit er nu al 5 dagen heel goed op!
Ik zou voor Sally Hansen gaan. Iig voor de topcoat (insta-dri) en base. Lakjes van Catrice en Essence bladderen bij mij dezelfde dag nog af. Essie blijft het beste zitten.
Maar het verschilt zo per persoon.
Grappig, die bond repair basecoat vind ik echt niks. Deed in ieder geval niks om mijn nagels te beschermen tegen gele verkleuring (het leek zelfs erger dan zonder basecoat). Heb hem weggegooid.
Oh echt? Ik heb geen last van verkleuringen (en ik draag geen lichte nude tinten oid). Heb echt het idee dat voor iedereen wat anders werkt.
Ik heb een setje van Manucurist en ben daar echt van onder de indruk. Veel nagellak chipt bij mij heel snel, maar deze niet. Volgens mij kocht ik het nadat @zwaardvis een post schreef waarin ze zei dat ze eigenlijk al zat was van de kleur na zoveel dagen maar dat haar nagellak er nog zo mooi op zat haha. Ik wil denk ik ook een kleurtje van ze proberen! Ik kocht het trouwens ooit in de aanbieding ergens, denk dat ze binnenkort vast ook meedoen met black friday en anders is er misschien via een andere verkoper wel een goeie deal.
En toen Kwal nog op het forum zat raadde ze wel eens topcoats van Essence aan en ik vind deze twee erg fijn:

Ik merk wel dat quick dry mijn nagels wat uitdroogt, dus die gebruik ik niet meer op mijn teennagels want die zijn al heel droog van zichzelf.
Dankjewel en de rest ook trouwens! Ik heb zo een potje Trind Nail repair gekocht en ga daar eerst even 2 weken mee aan de slag. Houd even wat aanbiedingen in de gaten komende tijd.
Ik mis Kwal haar nagels
Oh nee is zij ook al weg? ![]()
Ja, ze had tegen Jumpsuit gezegd dat ze weg ging. Ze volgen elkaar op Instagram.
Ik ben ook best te spreken over hema eigenlijk, niet zo’n scherpe foto door het licht maar dit is nu dag 5!
Ik ga van functie wisselen nét voor de kerstvakantie en heb dan dus geen direct patiëntencontact meer ( werk in een revalidatiecentrum) dus ik kan eeeeeeindeeeeelijk weer los met mijn nagels en ben heerlijk aan het scrollen door dit topic ![]()
Ik ben nieuw in deze groep, en als ik al die mooie kleurtjes zie, mis ik mijn mooi gelakte nagels.
Ik heb een lade vol OPI nagellakjes, maar door een jaar lang ziekenhuisbehandelingen zijn mijn nagels erg zwak geworden. Ze blijven zacht en breekbaar, ze scheuren snel en de bovenste laag splijt telkens opnieuw.
Ik houd mijn nagels kort, maar toch ontstaan er steeds weer scheurtjes. Ik gebruik nu de nagelverharder van OPI en heb ook die van de HEMA geprobeerd, maar die doen helaas weinig.
Heeft iemand nog goede tips of aanraders om mijn nagels weer wat sterker te maken?
Heb je de combinatie Trind Nail Balsam en Trind Nail Repair al geprobeerd? Te koop bij Etos. Werkt bij veel mensen goed!
De trind nagelverharder is inderdaad een goede tip. Voor mij werkte dadi olie/jajoba olie/casterolie heel goed. Eén van deze oliën of allemaal gecombineerd meermaals per dag je nagels mee inwrijven. Wat ik ook deed is de olie opwarmen en mijn nagels 5/10minuten in de warme (niet heet dus) olie weken. Belangrijkste is vooral veel smeren, vooral na het handenwassen, met olie of handcrème!