Nagellak #3

18 likes

De nagelriem van mijn wijsvinger lijkt al enkele weken “teruggetrokken” en de huid van mijn wijsvinger rond mijn nagel zit een beetje gezwollen, lichtrood en trekkerig gevoel in vergelijking met mijn andere vingers. Foto’s in spoiler (het glibberig laagje is handcrème). Zou dit allergie zijn of een gewone nagelriemontsteking? Het is niet super opvallend en maar 1 vinger, maar ik begin mij toch zorgen te maken :frowning:

foto's

2 likes

Ik heb bijna nooit meer tijd om mijn nagels te doen maar ik was vrij deze week dus het kon weer :partying_face:

Ik had tijdens het koken bijna in mijn vingers gesneden maar net gemist, maar mijn nagel was wel half doormidden. Ik heb het met de theezakjes hack gefixt en ik merk er niks van! Het was de ringvinger van mijn linkerhand.

19 likes

Bij mij begon de allergie wel met een trekkerig, kriebelig gevoel en een wat dikkere nagelriem. Ik ben er toen toch mee doorgegaan, daarna kreeg ik er bij meer vingers last van :disappointed:.

1 like

Ik zou je lak laten verwijderen en geen nieuwe erop doen en kijken wat er dan gebeurt. Als het nu al enkele weken is en het niet beter wordt, zou ik even langs de huisarts gaan.

2 likes

Iemand hier een tip voor een hele donkere diepe kleur rood of bruin? Gellak…
Een beetje dit idee:

8 likes

En hoe kreeg je je nagelriemen terug normaal? :frowning:

Ik heb de lak verwijderd en smeer nu cortisonezalf, heb de indruk dat het langzaamaan beter wordt

Essie - Sole Mate?

Oh sorry, je vraagt gellak

1 like

Deze heb ik, bij mij is de kleur heel vergelijkbaar als op de foto

2 likes

Sangria red voor diep rood en chocolate brown voor diep bruin. Allebei van Pink Gellac!

2 likes

Inderdaad de lak verwijderen en smeren smeren smeren. Ik gebruik Dadi’oil, werkt wel echt heel fijn.

Ik heb daarna geen gellak meer aangedurfd :sob:.

Succes :four_leaf_clover:

1 like

Ik had alweer zin in kerstnagels!

En dan kom je er na veel te lang ploeteren achter dat je t cadeautje op z’n kop hebt getekend :smiling_face_with_tear:

22 likes

Heeft iemand tips voor goede plaknagels? Of ervaring met Kiss impress press on nagels (met plakrand)?

Of werkt het toch beter met gellak en een uv lamp? Gewone nagellak chipt bij mij zo snel

Kiss impress vind ik heel fijn maar wat bedoel je met plakrand?

1 like

Waar al een plakrandje op de nepnagels zit

Ik ga van de week voor het eerst kiss impress nagels proberen :heart_eyes:

Wat voor lijm of plakkers gebruik jij erbij?

1 like

Oh bedoel je echt zo’n plaksticker die op een groot deel vd nagel gaat?

@Tjiftjaf de lijm van essence! Als er al zo’n zelfklevend ding zit doe ik de lijm wel nog op mijn nagel, klein beetje, ff laten drogen en dan de nepnagel erop.
En ik heb ook de kiss kunstnagels zonder zelfklevende pad, dan doe ik op zowel de nepnagel als mijn nagel een drupje lijm. Heb het idee dat het dan beter plakt.

2 likes

Ohh super dankjewel! En hoe lang blijven ze zitten bij jou? Ja ik bedoel inderdaad met zo’n sticker

Ik werk nu met kleuters dus ik doe alles met mijn handen en was mijn handen heeel vaak dus nu blijft het een stuk korter zitten dan in een vakantie of toen ik nog niet kleuters had. Nu zo’n 5 dagen en dan beginnen er een aantal los te komen. Eerst was het minstens een week.

Hebben jullie een aanrader voor een mooie diep donkerpaarse nagellak (normale nagellak, geen gel)?
Ik heb er een van Kiko, maar die chipt zo snel ook met top coat, terwijl ik normaal 1,5/2 weken ermee kan doen (als ik Essie draag).