Ik heb mijn nagels ziek hard verneukt met gellak/biab de laatste twee keer. Dus ben nu op een detox en heb op aanraden van iemand Mavala Scientifique K aangeschaft.
Hierna voorlopig maar even terug naar mijn vertrouwde Essie lakjes.
Ik heb doonails gebruikt met de stickers. Wat wil je weten? ![]()
Nou nog even over die magnetische nagellak… ik heb die van Catrice geprobeerd en ben ZO TELEURGESTELD. Ik zag een hele nieuwe hobby ontstaan maar meh.
Die filmpjes op youtube zijn zo betoverend maar in mijn echt gebeurde er zo weinig. Ik heb echt met veel geduld zo’n magneetje vastgehouden maar helaas.
Hebben jullie hier weleens succes mee gehad?
Bedoel je dan cat eye effect? Of is dat weer anders dan magnetische nagellak…
Zo wordt 't vaak genoemd ja.
Yes! Hoe lang doe je ermee?
En hoe lang ben je bezig met plakken? Is het veel gedoe of valt het mee?
En hoe past de vorm op je nagel zeg maar, is dat veel geklooi of niet?
Dank!
Mijn schoonmoeder kwam er mee. Zij werkt in de zorg en heeft dan werkblokjes dat ze vrij is etc. Ik was een nagelbijter dus wou het ook proberen. Tegenwoordig gebruik ik ze niet meer. Ik ben zwanger en gestopt met bijten. Door mijn zwangerschap zijn mijn eigen nagels ook heel sterk geworden.
In het begin/de eerste keer is het even gedoe natuurlijk. Je moet het even door krijgen hoe het werkt. Je krijgt een set en daarin zitten allemaal verschillende maten nagels en stickers.
Wat ik altijd doe:
Van ten voren de nagels “meten” op mijn nagels. Dus kijken welke je voor je duim, pink etc nodig hebt. Die leg ik dan altijd klaar van duim naar pink. Doe ik voor beide handen. Stickers zijn opzich vrij logisch en meet ik niet uit. Wat ik wel fijn vind is sommige stickers rondom losknippen. Die stickers leg ik dan bij de bijpassende nagel. Dus een grote bij de duim, kleine bij de pink.
Meestal veil ik dan mijn nagels ruw tijdens een serietje en duw ik mijn nagelriemen terug.
Dan doe ik de stickers er per nagel op. Sommige doen alle stickers in een keer, dat kan ook. Sticker goed aandrukken. Daarna het folietje er af halen en de nagel er goed opdrukken.
Het is even een werkje, vooral als je het nooit eerder gedaan hebt. Er staat 10 minuten voor geloof ik maar reken maar op 30/40 min. Maarja nagels lakken en dat goed laten drogen duurt ook lang.
Het blijft enorm goed zitten (ja tenzij je echt hevige dingen met je nagels doet). Minstens 2 weken. Af en toe gehad dat een nagel losliet maar die plakte ik dan snel tussendoor op
Het vervelendste vind ik de uitgroei. Je blijft dan snel “haken” zoals in je haar. Het verwijderen kan makkelijk met olie. De stickers kan je van de nagels halen, dan kan je ze hergebruiken.
Ik gebruik ze nu dus niet meer omdat mijn eigen nagels sterk en lang zijn, maar ik raadt ze wel aan ![]()
Yess wat een fijne uitleg dankjewel!
Klinkt als veel werk maar als het dan ook twee weken blijft zitten is dat het me wel waard.
Ohhh ja het valt heel erg mee hoor!
Tis geen hogere wiskunde. Vaak deed ik het dus met een serietje aan en dan was dat echt priiiiima te doen zo
Enige nadeel is dat je nagels zelf wel iets slapper worden door het ruw opveilen
Wat voor magneet gebruik je? Ik heb ook die van Catrice en daar ook de magneet van en heb het idee dat die gewoon niet sterk genoeg is. Ik heb er nog 2 magneten bijgekocht en krijg een redelijke cateye als ik ze alledrie tegelijk gebruik in een soort hoefijzervorm en daar dan mn vinger inleg, zoals het middelste plaatje. En iedere laag met de magneet doen ipv alleen de bovenste helpt ook!
Ha! Drie tegelijk! Heb het bij twee gehouden lol
Nu wil ik zo’n horseshoe.
Ik gebruik vaak magnetische nagellak, maar wel gel. Misschien maakt dat verschil want het is echt makkelijk, en ik gebruik gewoon die standaard magneetjes. Heb ook wel eens eens een hartje of een spiraal erin gemaakt (wat moeilijker).