Bij mij was het al tijd voor kerstnagels, kijken wanneer ik ze zat ben
Heeft iemand tips voor een vijl waarmee je je gellak nagels kan vijlen?
De glitters vangen is erg lastig, zelfs de lampjes uit de kerstboom lukt het niet om het beter te krijgen😅 Maar goed, dit is glitterize black met de holo glitter topcoat van Pink. Ik had zin in donker, maar toch een tikkie feestelijk met extra glitter✨
Nou, ik heb vanavond voor het eerst in jaren weer eens gellak op gedaan. Had een setje van sensationail, maar dat bleef bij mij nog slechter zitten als normale lak.
Nu geïnvesteerd in een goede lamp, peel off base en rubber base coat. En zorgvuldig gewerkt. Viel me niet tegen. Heb nu één laagje rubber base gebruikt. Misschien is dat wat te dun… maar eerst maar eens zien hoe lang het nu blijft zitten. Heb een niet-dekkend glitterlakje gebruikt, zodat ik goed kan kijken of het gaat liften. Moet nog wel opzoek naar een fijne topcoat, want die ik nu heb is echt te dun en loopt dan zonder flashcure in de randjes.
die is voor er af halen toch?
ik zoek er eentje om mn nagels lichtjes te kunnen shapen tussen afspraken bij de salon door. Ik heb nu een hele zachte maar er staat niet op wat het is en hij is bijna op
Maar voor de meiden hier die normaal gesproken nagels bijten, met korte afgekloven nagels is het toch bijna onmogelijk om je base coat niet op je huid te knoeien?
En er wordt overal gesproken dat je het goed moet uit harden, en wel echt een goede lamp moet hebben. Hoe weet je nou of je lamp goed genoeg is? Ik heb zo’n Neonail starterpakket gekocht, maar twijfel dus een beetje of ik de hele santenkraam moet retourneren.
Door de basecoat, biab, lak, topcoat en alles wat je verder gebruikt behalve primer op een stukje doorzichtige folie te lakken en dan uit te harden in de lamp. Net zoals je je nagels normaal ook zou doen. Als je het daarna niet meer kunt indrukken of bewegen aan zowel de onderkant van de folie als bovenop dan is je lamp en de uithardtijd voldoende
Dank voor alle uitleg!
Maar ik bedoel eigenlijk meer het uiteinde van je nagel.
Heb even een plaatje van internet geplukt. Bij mij zijn ze ook vaak zo kort doordat hij meteen afbreekt als er een stukje “wit” ontstaat. Hoe lak je hier overheen zonder aan het uiteinde op je huid te knoeien?
Met een heel dun nail art penseeltje ipv met het kwastje van de lak. Daarmee kun je veel nauwkeuriger werken.
Dus gewoon een beetje van het lakkwastje afnemen met een penseeltje of eventueel een druppel op een stukje plastic of alu folie doen en van daaruit werken. En dan vooral ook zo dun mogelijk te werk gaan. Juist dikkere lagen gaan sneller drijven en raken dan je huid
Het is alleen wel zo als je huid regelmatig er mee in contact komt het risico wel steeds groter wordt. En zeker als je huid daarnaast beschadigd is of schraal. Van een enkele keer is de kans op een allergie inderdaad erg laag maar wanneer je er elke keer naast lakt verhoogt die kans wel aanzienlijk natuurlijk
Als m’n gellak experiment een beetje slaagt, ga ik wat kleurtjes erbij kopen. Ik wil ook zwart.
Zijn er aan- of afraders voor zwarte gellak? Het liefst natuurlijk echt goed zwart en dekkend.
De gellak van Polkadots is heel goed gepigmenteerd!
Heb zelf geen zwart maar wel diverse andere donkere kleuren. Eigenlijk al vrijwel dekkend in 1 laagje maar ik doe er altijd 2.
Oh top! Ik las ook al goede reviews van de biab en topcoats. En ik doe zelf idd ook altijd twee laagjes, maar als ik iets wil nail-arten is dekkend ook wel prettig. Nou zijn ze niet heel goedkoop… dus een even goede goedkopere optie is ook nog welkom.
Ja de topcoat van Polkadots blijft echt 4 weken glanzen!
De biabs zijn ook prachtig, mijn favoriet is “peach”
Semilac perfect black is ook heel fijn. Zwart kan soms een bitch zijn met uitharden vanwege de donkere kleur en de vele kleurpigmenten om die kleur te bereiken maar perfect black is blijkbaar zo samengesteld dat ie altijd fatsoenlijk uithard (mits de lamp en tijd natuurlijk voldoende is). En dat werkt dus echt. Heb er nog nooit problemen mee gehad terwijl ik dat met een zwarte kleur van o.a. neonail en pink gellac wel altijd had.
En mocht je op zoek zijn naar een beetje exyra stevigheid dan is de zwarte polybase van Didier Lab ook heel fijn. Alleen wel opletten dat je die niet te dik lakt want dan wil hij soms wel eens niet goed uitharden
Prachtig! Ik moet echt zo’n metallic Chrome gel potje zien te scoren.