Nagellak #3

Dank voor je uitgebreid antwoord. Geeft toch weer meer inzicht en kan het meer in perspectief zien.

Volgens mij is het bij gewone nagellak geen probleem. Het heeft te maken met het verschil tussen polymeren en monomeren (als ik het goed zeg): Acrylaten | Waarzitwatin | Rijksoverheid.

2 likes

Oh dankje! Deze site is wel helder.

1 like

Misschien zijn gelnagellakstickers (zelf geen ervaring mee) ‘veiliger’ dan gellak, omdat daar bij het aanbrengen minder kans is dat het op de huid komt. Weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt omdat het ook nog wel uitgehard moet worden.

2 likes

:scream: Ik zweer bij hun basecoat en “gel” topcoat. Ik moet nog uitvogelen of gellak goed samengaat met mijn nieuwe werk, dus ik gebruik nu gewone lak en de glans verrast me positief.

De glitters zijn holo, ook al kun je dat niet zien (Wet’n’Wild Kaleidoscope)

14 likes

Welke base heb je dan?

1 like

Dit is mijn dream team:

6 likes

Jaaa maar die base is hier dus uit het assortiment! En die ander zit in een ander potje.

Ik vind het niet zo mooi. Maar ik heb heel deze combi zelf gekozen. Was er echt niet lekker bij vanochtend

14 likes

Bij mij was het al tijd voor kerstnagels, kijken wanneer ik ze zat ben :santa:

36 likes

Even mijn nagels showen aan de san francisco kousenbandslang

29 likes

Pepper pink PG.

10 likes

Heeft iemand tips voor een vijl waarmee je je gellak nagels kan vijlen?

De glitters vangen is erg lastig, zelfs de lampjes uit de kerstboom lukt het niet om het beter te krijgen😅 Maar goed, dit is glitterize black met de holo glitter topcoat van Pink. Ik had zin in donker, maar toch een tikkie feestelijk met extra glitter✹

21 likes

Nou, ik heb vanavond voor het eerst in jaren weer eens gellak op gedaan. Had een setje van sensationail, maar dat bleef bij mij nog slechter zitten als normale lak.
Nu geĂŻnvesteerd in een goede lamp, peel off base en rubber base coat. En zorgvuldig gewerkt. Viel me niet tegen. Heb nu één laagje rubber base gebruikt. Misschien is dat wat te dun
 maar eerst maar eens zien hoe lang het nu blijft zitten. Heb een niet-dekkend glitterlakje gebruikt, zodat ik goed kan kijken of het gaat liften. Moet nog wel opzoek naar een fijne topcoat, want die ik nu heb is echt te dun en loopt dan zonder flashcure in de randjes.

2 likes

die is voor er af halen toch?
ik zoek er eentje om mn nagels lichtjes te kunnen shapen tussen afspraken bij de salon door. Ik heb nu een hele zachte maar er staat niet op wat het is en hij is bijna op

Maar voor de meiden hier die normaal gesproken nagels bijten, met korte afgekloven nagels is het toch bijna onmogelijk om je base coat niet op je huid te knoeien?

En er wordt overal gesproken dat je het goed moet uit harden, en wel echt een goede lamp moet hebben. Hoe weet je nou of je lamp goed genoeg is? Ik heb zo’n Neonail starterpakket gekocht, maar twijfel dus een beetje of ik de hele santenkraam moet retourneren.

1 like

Door de basecoat, biab, lak, topcoat en alles wat je verder gebruikt behalve primer op een stukje doorzichtige folie te lakken en dan uit te harden in de lamp. Net zoals je je nagels normaal ook zou doen. Als je het daarna niet meer kunt indrukken of bewegen aan zowel de onderkant van de folie als bovenop dan is je lamp en de uithardtijd voldoende

4 likes

Dank voor alle uitleg!

Maar ik bedoel eigenlijk meer het uiteinde van je nagel.

Heb even een plaatje van internet geplukt. Bij mij zijn ze ook vaak zo kort doordat hij meteen afbreekt als er een stukje “wit” ontstaat. Hoe lak je hier overheen zonder aan het uiteinde op je huid te knoeien?

1 like

Met een heel dun nail art penseeltje ipv met het kwastje van de lak. Daarmee kun je veel nauwkeuriger werken.

Dus gewoon een beetje van het lakkwastje afnemen met een penseeltje of eventueel een druppel op een stukje plastic of alu folie doen en van daaruit werken. En dan vooral ook zo dun mogelijk te werk gaan. Juist dikkere lagen gaan sneller drijven en raken dan je huid

1 like