Dank je! Die zilveren van Essence is inderdaad goed, maar ik heb de indruk dat ze hun lak veranderd hebben. In elk geval is mijn favo base coat van hen weg
Oh dan zou ik de rode van SH testen en anders INM out the door, wel duurder maar bleef wel mooi vloeibaar en gaf je nagels een mooie glans.
Even een filmpje voor het effect
Mooi
Twee afgebroken nagels, dus ik moest weer korter. En mag zo terug voor m’n duim, want die was na 1 dag al gesneuveld.
Base coat doe ik gewoon trind nail repair en als topcoat de Maybelline super stay 3D of Seche Vite maar ik vind die van Maybelline eigenlijk fijner.
Ik vind dit zooo mooi! Jammer dat ik er niet zo goed mee om kan gaan.
Moooi Welke lak is dit?
Thanks! Ik heb het in een nagelsalon laten doen, dus ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar het was een magneetlakje en dan over zwarte gellak.
Deze ken ik nog niet en ga ik bestellen!
Nu bij Etos trouwens 1+1 gratis op heel veel make-up en nagellak
Iemand ervaring met de pro rubber base van pink gellac?
Ik zit nu de aflevering van kassa te kijken, maar ik denk dat ik toch ga stoppen met gellak… Hoe klein de kans ook is, dit is het me niet waard. In een pink gellak facebook groep lees ik nu ook meerdere mensen die hier last van hebben gekregen.
Ik schrik er ook wel van. De kans is best klein maar als je pech hebt, zit je wel echt dik in de miserie. Ben aan het overwegen om ook te stoppen in 2024. Maar dan begint de miserie weer met nagelbijten en nagelriemen waar ik aan zit te pulken en trekken met wondjes tot gevolg . Da’s namelijk de reden dat ik begonnen met gel en acryl.
Ja heel vervelend! Ik gebruik het vooral voor het gemak: meteen droog, geeft niet af, zit veel mooier en langer. Maar inderdaad als je net die ene pechvogel bent heeft het voor de rest van je leven grote gevolgen. En dan heb je daar nu eigenlijk min of meer bewust voor gekozen nu je dit weet
En gewone nagellak stinkt ook zo
Ja is inderdaad een geweldig product in vergelijking met gewone nagellak. Ik ga het even laten bezinken… Maar zonder tanden door het leven moeten zou wel de hel zijn
Wat denkt de rest in de topic er over? Vinden jullie het voor jezelf een te verwaarlozen risico?
Ik weet niet of het voor je overweging nog iets uit maakt (zonder tanden leven is al erg genoeg), maar in de aflevering worden nog veel meer medische dingen benoemd, van wat ik zo heb onthouden het vastzetten van kunstheupen en knieën, vastmaken van verbrijzelde botten, plakken van diabetessensoren en die plakkertjes op je borst, gehoorapparaten.
Edit: wat ik alleen niet snap is of dan alle gewone nagellak (die niet uitgehard hoeft te worden) hier wel veilig voor is. Als ik de ingrediënten van een willekeurig essie lakje bekijk komt daar ook iets met acryl in voor.
Als ik het artikel lees zit het vooral in contact met huid, dunne nagels door verkeerd vijlen/weken in aceton, nagelriemen te ver duwen/knippen. Ik vijl niet, week niet en knip mijn nagelriemen niet…
Ben niet nu gelijk na een uitzending geneigd te stoppen als ik eerlijk ben. Maar wellicht denk ik er in de toekomst anders over.
Edit: op TikTok schrik ik wel echt regelmatig van (jonge) onervaren meiden die hun nagels echt compleet ruïneren, zij zouden zich wel zorgen moeten maken
Ja het is een hele lijst!
Ja zo zal je de risico’s inderdaad wel beperken.
Eens hiermee @Blush , als je voorkomt dat de gellak in contact komt met je huid is de kans denk ik heel klein dat je een contactallergie ontwikkelt. Dus bij goed gebruik, zowel in de thuisomgeving als in de salon, zou ik het zelf nog wel gebruiken.
Verder de problemen met kunstheupen etc. komen ook deels door allergie op loskomende deeltjes, en de een is daar gevoeliger voor dan de ander. Net zoals bij de siliconen borstimplantaten. En dat zijn veel grotere hoeveelheden die in contact komen met het lichaam dan alleen met gelnagellak. Denk dat het daarom ook door de EU als veilig is bestempeld, mits professioneel gebruikt. Ben er wel voorstander van om duidelijker de gevaren te vermelden/goed gebruik te stimuleren.
En bijv. nikkel contactallergie door sieraden hoor je ook vrij regelmatig, maar dat zit ook in beugels en in stents in bloedvaten wat ook problemen kan geven. Weet niet of dit qua aantallen vergelijkbaar is, ben wel benieuwd.